Jarmo Kohtanen

Finnair: uusia reittejä Intiaan

15 viestiä aiheessa

http://articles.economictimes.indiatimes.com/2011-09-02/news/30101785_1_nordic-carrier-finnair-kari-stolbow-finnair-cargo

 

Terming India as a "priority destination", Nordic carrier Finnair on Thursday said that in addition to Delhi, it would soon link more cities directly with Finland.

 

Important cities like Mumbai, Bangalore, Chennai and Hyderabad are under consideration for starting Finnair services, Kari Stolbow, Director, Indian Sub-continent, Finnair, told reporters here.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Tämän päivän Kauppalehden pörssianalyysissä (paperiversio28.10) kerrotaan Kauppalehden

saamaan tietoon, että Finnairin Intian ja Etelä-Korean reitit olisivat lopettamisuhan alla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelisin tosi paljon jos Delhi loppuu ja Seoul mutta en samaan aikaan ymmärrä miksi Swiss:in tulos nousi tänä vuonna vieläkin ja Finnair on ihan kuralla tolla puolelta.

 

Swiss avaa 2012 mm.

 

Zurich - NewArk (lentää jo JFK)

Zurich - Beijing

Geneve - Nice

 

Voi olla että jos trendi jatkuu että on leikkauksia Finnairilla että Helsingistä siirtyy aasian lennot Züriihiin.

 

Luulis jos taantuma nyt tulee no voi avata uusia reittejä ja saada halpoja koneita?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onkos kellään faktaa mikä on Delhin lentojen tilanne? Ovatkos olleet täysiä vai tyhjiä?

 

Lennän Delhiin 29.11 ja takaisin 12.12, näytti melko tyhjältä (60% full)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennän Delhiin 29.11 ja takaisin 12.12, näytti melko tyhjältä (60% full)

 

Just just ... Eli aika hiljaista on... Ei ihmekkään et on lakkautus listalle päätynyt... Jos olen ymmärtänyt oikein niin pitäs olla vähintään se ~85% jotta ei joutuisi lakkautuslistalle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Just just ... Eli aika hiljaista on... Ei ihmekkään et on lakkautus listalle päätynyt... Jos olen ymmärtänyt oikein niin pitäs olla vähintään se ~85% jotta ei joutuisi lakkautuslistalle...

 

En tiedä mutta uskoisi että niitä kasvu kohteita Aasiassa on monta, Japaniin esim. ei saa lisää lentää enään lentää: http://www.civilaviationauthority.fi/agreement_japan

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennän Delhiin 29.11 ja takaisin 12.12, näytti melko tyhjältä (60% full)

 

Seoulin osalta vastaisin, etta tiistaina lento Helsingista oli puolillaan bisneksessa, turistiin en katsonut. Boarding oli kuitenkin completed jo 20 minuuttia ennen lahtoa.

 

Seoulin on oltava hankala markkina, silla SkyTeam ja Star Alliance ovat taalla niin vahvoja. Lisaksi yhteydet muualle Etela-Koreaan Incheonista ovat lahes olemattomat -- usein joutuu matkustamaan Gimpon kautta, mika on hankalaa ja aikaavievaa.

 

Etela-Korean uskoisi kuitenkin olevan kasvu-alue, silla mm. laivanrakennusbisnes on taalla sen verran voimakas. Mutta ei ole taalla oneworldista Americania tai BA:takaan, joten kai sekin kertoo jotakin paikallisesta markkinasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmetyttäs nyt aika paljon jos reittejä ruvetaan leikkaamaan kun muut ovat just lisäämässä sinne suuntaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...No nyt jos Finnair lopettaisi Incheonin, niin voitaisiin saada Helsinkiin se kauan kaivattu mannertenvalinen Star Alliance -yhtio: Asiana Airlines paivittain Boeing 767-300ER:lla Blue1:n jatkoyhteyksien Pohjoismaihin seka Brysseliin ja Zurichiin! Se on siina!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...No nyt jos Finnair lopettaisi Incheonin, niin voitaisiin saada Helsinkiin se kauan kaivattu mannertenvalinen Star Alliance -yhtio: Asiana Airlines paivittain Boeing 767-300ER:lla Blue1:n jatkoyhteyksien Pohjoismaihin seka Brysseliin ja Zurichiin! Se on siina!  ;)

 

Hmm no kyllä se AA:n 767 riittää ei muita diet coke tölkkejä suomeen ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennän Delhiin 29.11 ja takaisin 12.12, näytti melko tyhjältä (60% full)

 

Mistä tämä tyhjyys on tarkistettu?

 

Yleisestiottaen jonkun reitin kannattavuutta on turha laskea sen mukaan miten jonain päivänä oli täyttöä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä tämä tyhjyys on tarkistettu?

 

Yleisestiottaen jonkun reitin kannattavuutta on turha laskea sen mukaan miten jonain päivänä oli täyttöä.

 

Ihan kun tilasin lipun 2 päivää sitten että miten täyttä koneessa on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Ihan kun tilasin lipun 2 päivää sitten että miten täyttä koneessa on.

 

Missä systeemissä siis?

 

Normaali varauskoneessa ruksitettujen penkkien määrä sekä vapaina näytettävien penkkien määrä ei kerro todellisesta varaustilanteesta mitään eikä kyllä reitin kannattavuudestakaan.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän päivän Kauppalehden pörssianalyysissä (paperiversio28.10) kerrotaan Kauppalehden

saamaan tietoon, että Finnairin Intian ja Etelä-Korean reitit olisivat lopettamisuhan alla.

 

Siinä ei muuten kirjoitettu että olisivat suoraan lopettamisuhan alla. Puhuttiin karsimisesta sekä harventamisesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään