Ilkka Mäkelä

Hopealintu lopettaa

176 viestiä aiheessa

Entinen yrittäjä lopettaa. Huominen on vielä ns. normaali päivä. Siitä, aukeaako ravintola ylihuomenna, ei ole varmuutta. Matti Nykäsen sanoin: Ehkä otin, ehkä en  :-\ Uudet yrittäjät ovat tervetulleita. Pikku kynnysraha pitää siinä tapauksessa pulittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalusteet on hankittu Artekilta kaksi kertaa, 30-luvulla ja 40-luvulla. Ehkä hankkivat sieltä taas.

Tuossa olen kyllä eri mieltä, siis noista kalusteista. Kyllä niitä on hankittu uusia  aika usein.

Olen käynyt siellä yli 50 vuotta. Tiedän ja muistan. :thmbup:

Vetäjinä on ollut Rivolin-Rissasta ja erään yrittäjän alv-itonta paistilihaa.

Viimeisimmät nykyisen vetäjän joulujuhlasapuskat ovat olleet ylivertaiset. Nam nam.

On siellä ollut tuksukin. Helikopteripilotti vainaa ja ton toisen julkkis-Tuksun äitikin myymässä. Olen vienyt nuoremman Tuksun kotiinkin pariin kertaan.

Perinteitä on. Olis ollut kivaa viettää tuon yrittäjän läksiäisiä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma urani kesti yli 50-vuotta ja en lopettanut yhtään liian aikaisin.

Sekavat Säädökset, järjettömästi kohonneet hinnat,kalliit parkkijärjestelyt yms maksumaksut ovat omalta kohdaltani taakse jäänyttä elämää, kuten tuolla lopettavalla yrittäjälläkin :o

Lentoaseman monivuotinen päällikkö Raimo Seppänen oli fantastisen hyvä vetäjä, hän kuunteli jokaista yrittäjää ja lentäjää.

Onneksemme saimme nauttia vuosikymmeniä hänen ratkaisuistaan  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä en ole kehdannut näin julkisesti lähteä ruotimaan nykyisen hopealinnun puutteita ja huonouksia sitä pitävän yrityksen kannalta kun toiminta on vielä ollut jotenkuten voimissaan. No, nyt kun tämän yrittäjän osalta loppuu, niin kysynpä sitten julkisesti: ovatko muut törmänneet ko. ravintelissa epäkohteliaaseen ja jopa törkeään käytökseen henkilökunnan (erityisesti paikan päällikön) puolelta kuin minä? Suurempia törkeyksiä ei omalle kohdalleni ole sattunut, mitä nyt tapa ilmoittaa että "kuppila menee 5 minuutin päästä kiinni että suksikaas jo vittuun" (ei kirjaimellisesti noin, mutta tuollaisella fiiliksellä) on ollut useammakin kerran mielestäni aika perseestä, mutta muille ihmisille on kielenkäyttö ja käytös ollut vielä paljon rumempaa (näin sivusta seuranneen näkökulmasta). Yrittäjä on myös henkilökohtaisesti neuvonut eräitä ihmisiä (ei minua), että olisi parempi, kun tekin joisitte kahvinne jossain muualla.

Aika harvakseltaan olen itse käynyt tuolla viime aikoina ja tiedän monia muitakin Malmilla toimivia aktiivihenkilöitä, jotka ovat panneet merkille tämän saman käytökseen liittyvän asian. Mitenkäs muut foorumilaiset?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen valitettavasti Tatun kanssa samoilla linjoilla. Sain siellä pari kertaa niin huonoa palvelua, tai siis suorastaan keekoilua, kun en ostanut kuin kahvin. Sen jälkeen olen juonut kahvini sellaisen yrittäjän paikassa jolle rahani kelpaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä olen valitettavasti Tatun kanssa samoilla linjoilla. Sain siellä pari kertaa niin huonoa palvelua, tai siis suorastaan keekoilua, kun en ostanut kuin kahvin. Sen jälkeen olen juonut kahvini sellaisen yrittäjän paikassa jolle rahani kelpaa.

Vanhana psykologina kerron että tuollainen käytös saattaa johtua pitkään jatkuneesta työperäisestä stressistä. Valitettavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole ollut valittamista palvelusta tai sen puutteesta. Päinvastoin olen saanut jopa ilmaista santsikahvia ja jätskiä joskus kesäaikana  8)

Loppuuko kahvilan toiminta siis kokonaan lähipäivinä eikä uutta yrittäjää ole näköpiirissä? Miten sen Hello-jutun kävi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, yrittäjän tiedossa on ollut jo pitkään että "jos haluatte jatkaa, maksatte 150 Kiloeuroa remontista mutta vastineeksi ette saa mitään muuta kuin luvan harjoittaa toimintaa seinien sisällä, kunhan sitäpaitsi ensin allekirjoitatte franchising-sopimuksen joka tarkoittaa että maksatte myös tilavuokraa ja provision myynnistä ja luvasta käyttää meidän ravintolabrändiämme ja sitoudutte ostamaan myytävät ainekset ja einekset meidän määräämiltämme toimittajilta meidän määräämillä hinnoilla."  Silleen  :-\ Ehkä menisi teikäläistenkin hyvä tuuli pilalle.

Kuitenkin, se on loppu nyt. Näin on näreet valtakunnassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa ja käytännössä olen pyrkinyt omilla valinnoillani tukemaan tuota ja muita vastaavia paikkoja. Yleinen siisteys, ulkoasu, lounasruuan suhteen niin esillepano kuin makukin ovat saaneet minut välttämään ko. paikkaa.

Ehkä sinne nyt saadaan parempaa tilalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tunnet jonkun, joka haluaa yo. ehdoilla ryhtyä franchising-yrittäjäksi, niin annappa heille vinkki  ;)

Veikkaan, ettei löydy ihan heti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mustangista en tiedä, Wiski Ossin rakensi lentäväksi pienoismalliksi (lensi se, jep) BF-Lennossa lupakirjan suorittanut kaveri ja se on BF-lennon lahjoitus, joka annetaan takaisin. Käyppä kysymässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mustangista en tiedä, Wiski Ossin rakensi lentäväksi pienoismalliksi (lensi se, jep) BF-Lennossa lupakirjan suorittanut kaveri ja se on BF-lennon lahjoitus, joka annetaan takaisin. Käyppä kysymässä.

Mahtoiko samainen malli ollut aikoinaan Askartelukeskuksen (R.I.P) ikkunassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No joo, yrittäjän tiedossa on ollut jo pitkään että "jos haluatte jatkaa, maksatte 150 Kiloeuroa remontista mutta vastineeksi ette saa mitään muuta kuin luvan harjoittaa toimintaa seinien sisällä, kunhan sitäpaitsi ensin allekirjoitatte franchising-sopimuksen joka tarkoittaa että maksatte myös tilavuokraa ja provision myynnistä ja luvasta käyttää meidän ravintolabrändiämme ja sitoudutte ostamaan myytävät ainekset ja einekset meidän määräämiltämme toimittajilta meidän määräämillä hinnoilla."  Silleen  :-\ Ehkä menisi teikäläistenkin hyvä tuuli pilalle.

Kuitenkin, se on loppu nyt. Näin on näreet valtakunnassa.

Voi ...ele, tää nyt oli niin odotettavissa. Puomit alas vaan parkkimaksut tappiin.

Ilmailun parhaaksi vai mitensemeni? :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on monet hyvät muistot Hopealinnusta, joista tässä lämmin julkinen kiitos.

Tulevaisuus herättää kolkkoja aavistuksia, mutta toivottavasti ne osoittautuvat turhiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi ...ele, tää nyt oli niin odotettavissa. Puomit alas vaan parkkimaksut tappiin.

Ilmailun parhaaksi vai mitensemeni? :thmbdn:

Olenkin "boikotoinut" kenttää jo jonkin aikaa... Olen puhunut tästä jo aikaisemminkin, mutta vielä kerran: Miksi Finavia haluaa tehdä koneiden katselusta niin vaikeaa?? En ole terroristi vaan ilmailuhullu, joka haluaisi vain katsella koneita ja liikennettä kentällä. En ole viitsinyt käydä siellä pariin kuukauteen kun olen kyllästynyt Finavian kavereiden murhaaviin katseisiin... :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on monet hyvät muistot Hopealinnusta, joista tässä lämmin julkinen kiitos.

Jep, ja erityiskiitokset lisäksi viime kesän terassin pitäjille.  :thmbup: Asiakkaita oli yleensä vähän, mutta palveltiin paikallaolijoita sitten senkin edestä. Ei jäänyt Imatran "Inkeriltä" koirakaan huomioimatta.  ;)

topi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtoiko samainen malli ollut aikoinaan Askartelukeskuksen (R.I.P) ikkunassa?

Nyt muistinkin että siellä oli Ralley Clubin pienoismalli... Muisti palailee pätkittäin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun puomisirkuksen takia putoaa 50 ruokailuasiakasta per päivä, ei siellä yrittäminen kannata :thmbdn:

Jep, näin se Finavian suunnitelma Malmin lopettamisesta etenee:

Parkkipuomit pitävät huolen, että lounasasiakkaat kaikkosivat-> ravintolaa ei kannata enää pitää-> ravintola loppuu-> etsitään uutta yrittäjää järjettömillä ehdoilla-> ei löydy uutta yrittää-> todetaan, että ravintolatoiminta ei kannata Malmin lentoasemalla. Ja taas Finavialla on yksi syy lisää perustella miksei Malmin lentoasemalla ole edellytyksiä toimia, vaan tarvitaan uusi, suurempi, elivoimaisempi ja dynaamisempi lentoasema.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hetkinen, eihän Malmin kuppila ole mikään sellainen vaaleanpunainen kliininen kahvila, missä kiireiset liikemiehet odottavat hienoissa Bossin puvuissaan businessjettiensä lähtöä. Toivon nöyrimmästi, että Malmin kuppila "uudistuu" hieman meidän käyttäjiemme näköiseksi eli kotoisaksi, hieman nukkavieruksi ilmailun kehdoksi, jonne on mukava tulla vaikka vähän pidemmäksikin aikaa nauttimaan hyvästä seurasta ja keittiön antimista. Ei olisi pahitteeksi, vaikka siellä olisi tarjolla tarvittaessa kohtuuhintainen kotiinkuljetus, ihan vaan vaikka kerhon transitilla (tai jos Buballa on vielä se Mersun pikkubussi). Nyt pitäisi saada Finavian päättäjille vähän jäitä hattuun ennenkuin menevät tuhlaamaan 150.000 euroa sellaiseen uudistukseen, mikä karkoittaa loputkin asiakkaat.

Seppo  

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hetkinen, eihän Malmin kuppila ole mikään sellainen vaaleanpunainen kliininen kahvila, missä kiireiset liikemiehet odottavat hienoissa Bossin puvuissaan businessjettiensä lähtöä. Toivon nöyrimmästi, että Malmin kuppila "uudistuu" hieman meidän käyttäjiemme näköiseksi eli kotoisaksi, hieman nukkavieruksi ilmailun kehdoksi, jonne on mukava tulla vaikka vähän pidemmäksikin aikaa nauttimaan hyvästä seurasta ja keittiön antimista. Ei olisi pahitteeksi, vaikka siellä olisi tarjolla tarvittaessa kohtuuhintainen kotiinkuljetus, ihan vaan vaikka kerhon transitilla (tai jos Buballa on vielä se Mersun pikkubussi). Nyt pitäisi saada Finavian päättäjille vähän jäitä hattuun ennenkuin menevät tuhlaamaan 150.000 euroa sellaiseen uudistukseen, mikä karkoittaa loputkin asiakkaat.

Seppo  

Voi kun tuo kertomasi olisikin totta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään