Jussi Seppälä

Canon-uutuuksia

153 viestiä aiheessa

Pistetään vielä Canonillekin oma ketjunsa.

Monia spottereita mahdollisesti kiinnostavalla 70-300 L IS USM:lla otettuja esimerkkikuvia löytyy mm. täältä:

http://www.pbase.com/mjlamoon/canon70300l

Kyseisen objetiivin speksejä vielä kertauksena ja ameriikan hintoja myös:

* L-Series Optics

* Optical Image Stabilization System

* 2 Ultra Low Dispersion Lens Elements

* Fast Ultra-Sonic Motor (USM) Autofocus

* Floating Focus System

* Dust and Water Resistant

* Inner and Rear Focusing System

* Close Focus – 3.9′ (1.2 m)

* Removable Tripod Collar

* Protective Fluorine Lens Coating

Amazon $1599

Adorama $1599

B&H $1599

http://www.canonrumors.com

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko toi FF lasi?

Näyttää aika tyyriiltä ollakseen f4-5.6

Jep, kyllä toimii myös full framessa.

Mitä olen jotain testejä ja kuvia nähnyt, niin kuvanlaadullisesti huippuluokan lasi, bokeh on miellyttävän näköinen ja piirtää terävästi kuin mikä. Mutta onhan se tietysti aika kalliskin, itse varmaan ostaisin mielummin 100-400:n L:n kuin tuon valkoisen 70-300:n.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, kyllä toimii myös full framessa.

Mitä olen jotain testejä ja kuvia nähnyt, niin kuvanlaadullisesti huippuluokan lasi, bokeh on miellyttävän näköinen ja piirtää terävästi kuin mikä. Mutta onhan se tietysti aika kalliskin, itse varmaan ostaisin mielummin 100-400:n L:n kuin tuon valkoisen 70-300:n.  ;)

On tossa 100-400 (ja varsinkin 100-400 + 70-200 comboon) verrattuna jotain plussaakin, nimittäin 100mm on monesti liikaa (ja 200 liian vähän) ja onhan uudessa 70-300 myös parempi vakaaja. Tosin 100-400nkin vakaaja on tosi hyvä eikä ole koskaan sen takia tullut kyllä ongelmia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On tossa 100-400 (ja varsinkin 100-400 + 70-200 comboon) verrattuna jotain plussaakin, nimittäin 100mm on monesti liikaa (ja 200 liian vähän) ja onhan uudessa 70-300 myös parempi vakaaja. Tosin 100-400nkin vakaaja on tosi hyvä eikä ole koskaan sen takia tullut kyllä ongelmia...

Näin se on

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No höh! => M/L-koon satasarjalainen. Eipä kiinnosta, kai sit kun seiskaa myydään MkII:sen alta pois pilkkahintaan pitää harkita sitä..

Milloinkohan se se seiskan pilkkahintamyynti alkaisi  :P, se runko on täälläkin tähtäimessä...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milloinkohan se se seiskan pilkkahintamyynti alkaisi  :P, se runko on täälläkin tähtäimessä...

Juha

Sama vika täälläkin päässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sama vika täälläkin päässä.

Onkohan kenelläkään kokemusta seiskasta lentokonekuvauksessa?

Juha (veronpalautuksia ja vuosibonuksia odotellessa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juha (veronpalautuksia ja vuosibonuksia odotellessa).

Minulla ainakin enkä ole kyllä läheskään ainoa tällä foorumilla. Minä en siitä nyt jaksa erityisemmin parhaita ja huonompia puolia alkaa luettelemaan mutta on kyllä loistava kohtuuhintainen runko. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se oo paras Canonin rungoista lentokonekuvailuun.

Näin pontevan väitteen tueksi olisi hauska saada jotain perusteluakin.  Mikä tekee jostain tietystä rungosta "parhaan lentokonekuvailuun"? :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli aluksi tuo paras sitaateissa, mutta ajattelin että siitä tulee negaatio ja sekään ei ollut tarkoitus.

-Kroppi, kestää pimeää, "miljardin" pisteen ristiinmittaava AF. Eiköhän noilla päästä alkuun.

Ei, mulla ei oo 7Dtä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysynpä mistään mitään tietämättömänä onko linkin kamerat hyviä vai huonoja ja miksi ?

Miksi kuvat pitää ottaa järkkärillä jos helpommallakin saa eikä haluakaan ymmärtää mitään eikä kuluttaa aikaa kuvan tekemiseen tietokoneella vaan ottaa valmiita valokuvia.

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX20_IS/

http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_Camera/PowerShot/PowerShot_SX30_IS/

PS. Hyviä kuvia tulee. Parempia kun vanhalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysynpä mistään mitään tietämättömänä onko linkin kamerat hyviä vai huonoja ja miksi ?

Hyviä kameroita. Siihen tarkoitukseen, mihin ne on tehty...

...eli ottamaan hyviä kuvia silloin, kun ei ole mahdollisuutta/halua/taitoa/tarvetta käyttää järkkäriä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Canon eos 7D, mutta ei (paljoa) kokemusta lentokone kuvaamisesta  :P

Jotakin oon koittanut räpsiä, mutta ei ne tasoltaan yllä tällä foorumilla näkemiini lentokone kuviin, tosin vika tuskin on kamerassa, enempikin kuvaajan kokemattomuudessa vissiin  8)

Itte tykkään siitä, eron huomaa tosi hyvin entiseen 450D:hen verrattuna, on tosi hyvä kamera  :laugh::thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toisaalta runko (30D) kaipaa päivitystä, ja tuo salamasynkka-pistokkeen puuttuminen rajasi nyt 60D:n pois vaihtoehdoista, kun on tullut sekaannuttua tuohon studiokuvaamiseenkin. Eli ei muuta kuin vyötä tiukemmalle ja sentit jonoon, ja 7D hankintalistalle.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin enkä ole kyllä läheskään ainoa tällä foorumilla. Minä en siitä nyt jaksa erityisemmin parhaita ja huonompia puolia alkaa luettelemaan mutta on kyllä loistava kohtuuhintainen runko. :thmbup:

En kyllä tiedä mitä te tienaatte, mutta näin ekonomi+inssi-pohjalla tuo ei minusta vähääkään tunnu kohtuuhintaiselta.  ???

Tosin asuntovelkaa riittää ja kolme huollettavaa terminaattoria kasvaa kovaa vauhtia..  ::)

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyviä. Merkittävin ero järkkäriin on kennotekniikasta johtuva pienempi dynamiikka, ja suppeampi käyttökelpoinen herkkyysalue. Muuten, etenkin näytöskohteita kuvatessa, saattaa nopeus tulla rajoitteeksi. Mutta hyviä kuvia noilla varmasti saa kun ymmärtää kalustonsa rajoitteet ja osaa elää niiden mukaan.

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kyllä tiedä mitä te tienaatte, mutta näin ekonomi+inssi-pohjalla tuo ei minusta vähääkään tunnu kohtuuhintaiselta.  ???

Tosin asuntovelkaa riittää ja kolme huollettavaa terminaattoria kasvaa kovaa vauhtia..  ::)

Janne

No eihän se halpa ole mutta verrattuna esim 5DmkII ja sen ominaisuuksiin nähden. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Minulla ainakin enkä ole kyllä läheskään ainoa tällä foorumilla. Minä en siitä nyt jaksa erityisemmin parhaita ja huonompia puolia alkaa luettelemaan mutta on kyllä loistava kohtuuhintainen runko.

En kyllä tiedä mitä te tienaatte, mutta näin ekonomi+inssi-pohjalla tuo ei minusta vähääkään tunnu kohtuuhintaiselta. 

Tosin asuntovelkaa riittää ja kolme huollettavaa terminaattoria kasvaa kovaa vauhtia.. 

Janne

;D sama mielessä, ei tuo mun kukkarolle mikään kohtuu hintainen ole kun kohtuu megakallis  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-Kroppi, kestää pimeää, "miljardin" pisteen ristiinmittaava AF. Eiköhän noilla päästä alkuun.

Miksi 'kroppi' on etu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään