Guest skuosman

Paljonko maksaa hallipaikka lentokoneelle Suomessa

48 viestiä aiheessa

Joku sanoo pian että KVG, mutta koetin jo. Ei ollut varmaan viimeisen tunnin aikana oikeat hakusanat.

Paljonko maksaa hallipaikka Malmilla ja muualla Suomessa? Talvella ja kesällä tai sitten 12kk.

 

saku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaahas, onkos se Sinulle ilmaista?

On minullakin koneella paikka EFRY ja maksan siitä, mutta aloin vain selvittelemään, että paljonko maksaa eri puolilla Suomea. Jopa Malmin hinnan etsiminen näin ex tempore on hieman työlästä.

 

saku

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kiitos Ari. tällaisia faktatietoja haluaisin muualtakin Suomesta.

 

saku

 

Edit: Kiitos Janikin. Painavammista ei niin väliäkään. Jani: Onko tuo talviaika vai 12kk?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä hintatietoa. Vuoden 2010 alussa tuli (taas) vähän korotusta, mutta ei vain löydä siitä ilmoitusta.

[ attachment removed / expired ]

Tuommoinen 4-paikkainen siis kustantaa vajaat 5.000€ vuodessa ja 250h tuntimäärällä noin 20€/lentotunti.

 

Malmin ilmoitustauluilta löytyy maakuntakentien ilmoituksia talvisäilytysmahdollisuuksista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malmilla hinnat on vakipaikoille aina per kk. Paikasta ei välttämättä kannata luopua, koska halliin on ainakin perinteisesti ollut jonoa, eli takaisin voi olla vaikea päästä syksyllä (Patrian siirtyminen omiin tiloihin helpotti tosin vähän). Malmin kohdalla on myös syytä huomioida, että halli on lämmitetty.

 

Epätietoinen vaan ihmettelee, miksi paino on ratkaisevassa roolissa eikä koko?

 

Koska se on huomattavasti helpompi määritellä. Eikä siis mikä tahansa paino, vaan maksimi lentoonlähtöpaino on se, jota Malmilla katsotaan.

 

 

ps.

No, joko kohta kuulemme, mitä se säilytys räyskälän uudessa hallissa maksaisi?-)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä hintatietoa. Vuoden 2010 alussa tuli (taas) vähän korotusta, mutta ei vain löydä siitä ilmoitusta.

 

Malmin ilmoitustauluilta löytyy maakuntakentien ilmoituksia talvisäilytysmahdollisuuksista.

 

Kiitos tähän saakka. Joskus foorumi on nopeampi kuin lähteä Googlella etsimään- ainakin nyt! Nyt vain keräilemme muiden kuin Malmin kentän hintatietoja. kun saan vertailun kuntoon laitan sen tänne tiedoksi linkin kautta tai muuten. Öitä!

 

saku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos tähän saakka. Joskus foorumi on nopeampi kuin lähteä Googlella etsimään- ainakin nyt! Nyt vain keräilemme muiden kuin Malmin kentän hintatietoja. kun saan vertailun kuntoon laitan sen tänne tiedoksi linkin kautta tai muuten. Öitä!

 

 

Jäämme kiihkossa odottamaan kansallisia tietoja.

Google ei ehkä löytäisi, ovat tulleet aina kirjepostina. Mitenkähän Finavian Extranet (tai mikä porttaali se nyt olikaan)?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Koska se on huomattavasti helpompi määritellä. Eikä siis mikä tahansa paino, vaan maksimi lentoonlähtöpaino on se, jota Malmilla katsotaan.

 

 

Eli oikea syy, isomman koneen omistaja on rikkaampi, jonka takia siitä voi laskuttaakin enemmän 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Kuulin Lappeenrannassa olevan yksi paikka tarjolla 100€/KK, kylmä halli

HS

 

EFPK 220 €/vuosi, kylmä halli

 

M Arkku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Savonlinnan kaupungin halli EFSA:lla maksoi kesällä 95 € /kk + alv 23 % purjelentokoneelle. Ilmeisesti sama hinta Cessna 172 kokoisille koneille. Halli on kylmä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

 

Kuulin Lappeenrannassa olevan yksi paikka tarjolla 100€/KK, kylmä halli

HS

Tosi on. Lisään kuitenkin että vielä löytyy muutama paikka.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malmin kohdalla on myös syytä huomioida, että halli on lämmitetty.

 

Tämä nyt ei kuulu varsinaisesti aiheeseen mutta Finavia säästäis pitkän pennin 1-hallin lämmityskuluissa jos laittaisivat ovien yläreunaan 2-3m pitkät pressu tms. lipareet jotka estäisivät ovia auottaessa lämpimän ilman karkaamisen pihalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämä nyt ei kuulu varsinaisesti aiheeseen mutta Finavia säästäis pitkän pennin 1-hallin lämmityskuluissa jos laittaisivat ovien yläreunaan 2-3m pitkät pressu tms. lipareet jotka estäisivät ovia auottaessa lämpimän ilman karkaamisen pihalle.

 

Malmin 1-hallissa on ovien yhteydessä ilmaverhopuhallus alareunassa, jolla estetään kylmän ilman pääsy halliin (joka voisi olla kyllä voimakkaampikin).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koska se on huomattavasti helpompi määritellä. Eikä siis mikä tahansa paino, vaan maksimi lentoonlähtöpaino on se, jota Malmilla katsotaan.

 

Vai helpompi. Eikö mittanauha ole keksitty? Jostain kumman syystä helikopteria saa kuitenkin halliin huomattavasti halvemmalla kilohinnalla kuin lentokonetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai helpompi. Eikö mittanauha ole keksitty? Jostain kumman syystä helikopteria saa kuitenkin halliin huomattavasti halvemmalla kilohinnalla kuin lentokonetta.

 

Finavia laskuttaa navigointimaksut kansainväliseen tapaan MTOM:ään perustuen, joten saman maksuperustan käyttö on yksinkertaisinta. Kotimaisten koneiden MTOM saadaan kätevästi ilma-alusrekisteristä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mittailukin lienee varsin moniulotteinen haaste tilantarvetta arvioitaessa. Ylätason ja alatason saa lomitetuksi jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mittailukin lienee varsin moniulotteinen haaste tilantarvetta arvioitaessa. Ylätason ja alatason saa lomitetuksi jne...

 

Kai silloin ko. kohdan neliöhinnankin voi puolittaa näiden kesken.  ;) Veneiden varastoinnissa käytetään ainakin neliöitä. Toki niitähän ei niin helposti saa limittäin kuin lentokoneita.

 

Neliöhintainen laskutus olisi kyllä hyvä siinä mielessä, jos käyttäjä haluaa varata koneen ympärille jonkun isomman alueen, ettei kaikki koneen ohi mahdollisesti kulkevat mene aivan vierestä. Kalliita neliöitä, mutta rahalla saa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kai silloin ko. kohdan neliöhinnankin voi puolittaa näiden kesken.  ;) Veneiden varastoinnissa käytetään ainakin neliöitä. Toki niitähän ei niin helposti saa limittäin kuin lentokoneita.

 

Neliöhintainen laskutus olisi kyllä hyvä siinä mielessä, jos käyttäjä haluaa varata koneen ympärille jonkun isomman alueen, ettei kaikki koneen ohi mahdollisesti kulkevat mene aivan vierestä. Kalliita neliöitä, mutta rahalla saa.

 

Joo, toimii silloin, kun varataan pinta-alaa hallista. Esimerkiksi Malmin tapauksessa et osta hallista käyttöösi mitään tiettyä paikkaa, vaan oikeuden tuupata halliin korkeintaan sen xxxx kg painavan ilma-aluksen. Aluksen säilytyspaikka vaihtelee sitten tilanteen mukaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi hyvänen aika! Kysymys kuului "Paljonko maksaa hallipaikka lentokoneelle Suomessa" EI kuinka lentokoneen paikka MITATAAN. Tää on niin tätä! Ihan asiallinen kysymys ja ruvetaan nyhväämään jostain MTOW versus pinta-alasta. MTOW on se tapa kuinka hallipaikat hinnoitellaan maailmalla- piste.

Perustakaa säie MTOW/Lentokoneen tarvitsema tila?

 

Eli oliko muita hintatietoja muualta Suomesta?

 

saku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään