Guest Nicket

Finnair aikoo lisätä kapasiteettiaan Aasian-lennoilla

38 viestiä aiheessa

Oliko niin että näille piti nykyään tehdä oma otsikko?

 

Taloussanomat uutisoi:

 

Lentoyhtiö Finnair hyötyy siitä, että samaan Oneworld-allianssiin kuuluva Japan Airlines karsii reittejään osana saneerausohjelmaa. Näin arvioi Finnairin toimitusjohtaja Mika Vehviläinen uutistoimisto Bloombergin haastattelussa Lontoossa maanantaina.

– Finnair lisää kapasiteettiaan Aasiaan viidenneksellä ensi talvena vuotta aiempaan verrattuna, Vehviläinen sanoi.

 

Mistä tämä kapasiteettilisä tulee? Vai olivatko nämä jo niitä AF:ltä hankittuja busseja?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mistä tämä kapasiteettilisä tulee? Vai olivatko nämä jo niitä AF:ltä hankittuja busseja?

 

Se tulee Toulousesta ja sen tunniste on OH-LTU.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jonka pitäis joidenkin huhupuheiden perusteella olla uusissa väreissä..?

 

Niin onko noista uusista maalauksista muuten mitään tietoa, kun itse en ainakaan ole mihinkään uutisiin törmännyt??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Montakohan vuotta ja paljonko menetettyä markkina-asemaa tarvitaan että sarvikuonot tajuavat hankki noita isoja busseja? Waffe tulee ja syö Finskin sillävälin kun he arpovat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti kyseessä kapasiteetin lisäys nykyisiin kohteisiin Japaniin tai olishan siellä vielä vaikka Fukuoka, Sapporo... Vai jokohan Intia alkanut vetää?

Finnairin Pekingin-pomo sanoi jossain että olisivat jo mielellään lisänneet vuoroja manner-Kiinaan mutta paikalliset viranomaiset nihkeitä. Toiveita avata rahtireitti Shanghaihin ollut myös, mutta ei vihreää valoa siihenkään.

 

Eiköhän lisää 343-koneita saa tarvittaessa liisattua, sopuhintaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti kyseessä kapasiteetin lisäys nykyisiin kohteisiin Japaniin

 

Kolmeen Japanin kohteeseen NRT, NGO ja KIX kaksi viikkovuoroa lisää vrt. edellinen talvi 2009/2010. Alkaa 1/2011.

 

Lisäksi ICN 6 viikkovuoroa tammikuusta kun viime talvena oli 4.

 

(Muistivaraus: Koska eivät enää paina aikatauluja Finnairilla, edellisen talven tiedot ulkomuistista.)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY mainitsi aikaisemmin tavoitteekseen "vähintään päivittäiset lennnot" Aasian kohteisiin, lähes siihen pääsevätkin ensi kesänä, aikataulut näyttävät päivittäistä vuoroa kaikkiin Aasian reittikohteisiin, paitsi DEL 6x viikossa ja HKG 12x.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Montakohan vuotta ja paljonko menetettyä markkina-asemaa tarvitaan että sarvikuonot tajuavat hankki noita isoja busseja? Waffe tulee ja syö Finskin sillävälin kun he arpovat.

 

Luftwaffe A380 kävi vain kertomassa/liputtamassa kansalle tämän alueen johtavan yhtiön asemaansa ja näytti lisäävän lentsikkayhtiöidensä konekapasiteettia kymmenillä uusilla Busseilla.

 

Luulisi Finnairillakin pyyhkivän hyvin kun on kerran johtava yhtiö vähän joka paikassa!

 

   8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulisi Finnairillakin pyyhkivän hyvin kun on kerran johtava yhtiö vähän joka paikassa! 8)

 

Luulo osuu oikeaan. Finnairilla pyyhkii hyvin. Uusia isoja busseja on saatu joka toinen kuukausi. Pienen tauon jälkeen tahti jatkuu taas A350 merkeissä!

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luulo osuu oikeaan. Finnairilla pyyhkii hyvin. Uusia isoja busseja on saatu joka toinen kuukausi. Pienen tauon jälkeen tahti jatkuu taas A350 merkeissä!

 

jk

 

Itse kuitenkin uskon (monesta erilaisesta syystä johtuen) että tulevaisuus näyttää olevan paljon huonompi.

 

Nuo lentsikat ovat vain työkaluja kun kaikilla lentsikkayhtiöillä sellaisia on.

 

  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairilla pyyhkii hyvin. Uusia isoja busseja on saatu joka toinen kuukausi.

 

Itseasiassa oli myös aika jolloin ei mennyt hyvin ja niitä uusien isojen bussien tuloja piti järjestellä uudestaan ja niiden tuloa piti jarruttaa.

 

Mutta niin jarrutti moni muukin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ajat muuttuvat. Ovat aina muuttuneet.

 

On ollut noottikriisiä, Suetzin kriisiä, öljykriisiä, turkkilaisten takaovia, chicagolaisten moottoreita, Persianlahtea parina revisiona, kaksoistorneja, kanaflunssaa, tulta ja tulikiveä... ja kaikkea muuta. Kaikesta tuosta ja paljosta muusta lentoyhtiöt ovat saaneet osansa.

 

Ja aikansa kutakin: Junkers F13, JU-52, DC-3, Convair, Caravelle, DC-8, DC-10, MD-11, A340, A350... lippulaivan viestikapula vaihtuu aikanaan.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja aikansa kutakin: Junkers F13, JU-52, DC-3, Convair, Caravelle, DC-8, DC-10, MD-11, A340, A350... lippulaivan viestikapula vaihtuu aikanaan.

 

Mitä ajanjaksoa tarkoitat Finnairin historiassa kun A340 on ollut lippulaiva? Niin heikosti ei kait ole vielä mennyt...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä ajanjaksoa tarkoitat Finnairin historiassa kun A340 on ollut lippulaiva? Niin heikosti ei kait ole vielä mennyt...

 

Kyllä meni. Heti sen jälkeen kun tuli ensimmäinen A340 niin siitä tehtiin "lippulaiva". Ei, en halua tähänkään pulinaan sotkea taas M11-konetta joka oli lippu ja laiva ennen busseja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se pitää vaan hyväksyä että MD11 on siirtynyt vilttiketjuun vaikka uljas kulkine onkin.

 

Ajelin minäkin Buickeilla silloin kun siihin oli vielä varaa. Nyt paremmatkin ajot on kurvailtava Pösöllä.

 

jk

 

PS. http://blogit.finnair.fi/2010/02/23/kiitos-md-11/

 

"Boeing MD-11 -laivasto väistyy lähes 20 vuoden jälkeen Finnairin matkustajareittiliikenteestä luovuttaen samalla lippulaivaviestikapulan Airbus A330/A340 -laivastolle."

Rabbe-Holger Wrede, MD-11-ryhmäpäällikkö, Finnair

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tähän sotke millään lailla konetta MD-11 joka on arvonsa ansainnut ja työnsä tehnyt mutta A340 lippulaivana vähän kuulostaa hassulta.

Niin huonosti ei kait Finnairilla mene, että tuotannosta poistettu ja toisille markkinoille käytettynä kaupattava neljän kannun laiska rousku olisi se vehje jota suoraselkäisesti voisi esitellä tänäpäivänä lippulaivana. Kyllä se tässä tapauksessa olisi moderni A330 ja siitä tuoreimmasta päästä uudella pisnesluokalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A330 ja A340 ovat sama kone hieman eri paketeissa. Optimointi on tehty eri reiteille ja siksi eivät sovi samoihin töihin.

 

Finnairin uutena ostamat A340 koneet ovat järjestelmätekniikaltaan samanlaisia kuin A340-600 koneet mutta CFM-56 sarjan taloudellisimmat ja ympäristöystävällisimmät mootorit sekä kantama ovat Suomesta Aasiaan suuntauvussa liikenteessä paremmin balanssissa kuin -600 sarjan koneet.

 

Uuden sisustuksen saa vaikka vanhaan Pösöön, jos se todetaan taloudellisesti järkeväksi.

 

jk

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tähän sotke millään lailla konetta MD-11 joka on arvonsa ansainnut ja työnsä tehnyt mutta A340 lippulaivana vähän kuulostaa hassulta.

Niin huonosti ei kait Finnairilla mene, että tuotannosta poistettu ja toisille markkinoille käytettynä kaupattava neljän kannun laiska rousku olisi se vehje jota suoraselkäisesti voisi esitellä tänäpäivänä lippulaivana. Kyllä se tässä tapauksessa olisi moderni A330 ja siitä tuoreimmasta päästä uudella pisnesluokalla.

 

Juu, sanoisin kanssa, etta Finnairin lippulaivatuote loytyy nyt -LTR:sta, ja sen jalkeen myohemmin tulleista koneista. Finnairin mainoksetkin rummuttavat juuri tuota uusinta tuotetta.

 

Mita tulee aiempiin kommentteihin Lufthansasta ja sen A380:sta, niin siinahan on viela edellisen sukupolven "angled lie-flat" -bisnesluokan tuote -- aivan kuten Air Francenkin 380-koneissa. Talta osin Finnairin tuote on jopa edella monia kilpailijoitaan.

 

Lisaksi uskoisin, etta tuo 330/340-kokoluokka riittaa Finnairille varsin hyvin, silla nayttaa se riittavan myos mm. Swissille, jonka kaukoliikenne on huomattavasti mittavampaa Zurichista kuin Finnairilla Helsingista. Lisaksi yieldit lienevat huomattavasti korkeammat Zurichista, kun pystyvat operoimaan kaikki kaukolennot kolmiluokkaisina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään