Sami Virkkula

Finnair ja Finncomm Airlines jatkavat yhteistyötään

33 viestiä aiheessa

 

Finnair ja Finncomm Airlines ovat solmineet kaupallisen sopimuksen tulevan

talvikauden liikenteellisestä yhteistyöstä.

 

- Olen iloinen, että löysimme hyvän ratkaisun tulevalle liikennekaudelle. Tämä

on varmasti hyvä uutinen myös suomalaisille asiakkaillemme. Olemme olleet

tyytyväisiä vuosia kestäneeseen yhteistyöhön, Finnairin toimitusjohtaja Mika

Vehviläinen sanoo.

 

Sopimuksen mukaan Finncomm lentää yhteistyössä Finnairin kanssa Turun-,

Tampereen- ja Tallinnan-lennot, kuten tähänkin asti, sekä uutena kuudesti

päivässä lennettävän Jyväskylän-reitin. Myös Joensuun-, Kuopion- ja

Vaasan-reiteillä Finncomm lentää osan lennoista Finnairin kanssa yhteistyössä.

Lisäksi yhteistyössä lennetään Norrköpingin-reitti.

 

Finncomm Airlinesin reittiverkostoon kuuluvat myös Kokkola, Kemi, Seinäjoki,

Savonlinna ja Varkaus. Finncommin aikataulut niveltyvät Finnairin

kansainvälisen reittiliikenteen aikatauluihin.

 

- Kotimaan asemilta säilyvät hyvät yhteydet Helsinkiin ja Helsingin kautta

Finnairin kansainväliseen verkostoon. Finncomm tuntee kotimaisen

lentoliikenteen haasteet ja mahdollisuudet. Pystymme omalla rakenteellamme

kustannuskilpailukykyisesti täydentämään Finnairin verkostoa, Finncomm

Airlinesin toimitusjohtaja Juhani Pakari toteaa.

 

Uusi kaupallinen sopimus korvaa aiemmin julkaistun Finnairin ja Flybe-yhtiön

välisen sopimuksen syöttöliikenteen järjestämisestä. Neuvotteluja yhteistyöstä

muun liikenteen osalta sen sijaan jatketaan Flybe-yhtiön kanssa.

 

Finnair ja Finncomm ovat tehneet esisopimuksen omistuksellisista

järjestelyistä, joilla Finncommin nykyinen omistajarakenne muuttuu. Finnairin

tavoitteena on hankkia Finncommin liiketoimintaan liittyvästä yritysryppäästä

vähemmistöosakkuus. Omistusta pyritään vahvistamaan myös uusilla sijoittajilla.

 

Finnair Oyj

Viestintä

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäh?!? Eikö FC enää leikikkään Air Balticin kanssa? Vanhalla hiekklaatikolla oli sittenkin kivempaa? Kaikki on taas kavereita keskenään?

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnair ostaa (esisopimuksen mukaan) kaikki Finncommin ATR-lentokoneet ja lisäksi 20% itse lentoyhtiöstä.

http://www.arvopaperi.fi/uutisarkisto/article498340.ece

 

Finnair laittoi siis kovan kovaa vastaan ja varmisti FC:n pysymisen kaverina. Olisi mielenkiintoista tietää koko sotkun taustat. Perusskeptinen voisi luulla, että Air Baltic -neuvottelut olivat FC:ltä näppärä tapa varmistaa yhtiön olemassaolo Finnairin rahalla...

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voidaankohan tästä sitten arvailla että alkaako HEL-RVN reittiä ATR kalustolla ollenkaan. Kokoajan näyttänyt tuolla Finavian sivullakin tuo aloitus aikataulussa siirtyvän eteenpäin. Taitaa kalusto noilla reiteillä jo kohtalaisen työllistetyä olla että riittääkö Oulun ja Rovaniemen reiteille edes vapaata konekapasiteettia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei varsinaisesti mikään hyvä uutinen  :thmbdn: Hyvästi todellinen kilpailu Suomen reiteillä.

 

:o Mitä ihmettä!! Eikö Blue1 olekaan ollut todellista kilpailua??! Sekin jotenkin Finnairin "monopoliin" sisältyvä yhtiö? Entäpä LH/BA/SK/AB/KL/OS/...? Omistaako Vinnairi nekin?! Ja eikös BT ole juuri kotimaassa yrittänyt kilpailla Vinnairia vastaan, ymmärsinkö tämänkin väärin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se siitä "yhtenäinen laivasto" -ajattelusta, mutta toisinaan monopolin eteen joutuu uhrautumaan.  ;)

 

Vaan kiinnostaisipa tietää, ostiko (tai ostaako) Finnair muka ne atraimet itselleen, vai ostaako se joitakin Finncommin holding-yhtiöitä, jotka ne atraimet omistavat. Jälkimmäisessä tapauksessahan laivasto säilyy yhtenäisenä.

 

Kaupparekisteristä löytyy mm:

Finncomm Finance Oy

Finncomm Finance Two Oy

Finncomm Finance Three Oy

Finncomm Finance Four Oy

Finncomm Finance Five Oy

Finncomm Finance Six Oy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kukahan finnairin kannattamattoman kotimaan liikenteen taas maksaa, ei kai vaan veronmaksajat. :laugh: Mistähän finnair meinaa saada maksavia asiakkaita, pelkkien kansanedustajien lennättäminen ei taida kovin pitkälle riittää pitämään tyhjiä koneita ilmassa. Huh huh.

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kukahan finnairin kannattamattoman kotimaan liikenteen taas maksaa, ei kai vaan veronmaksajat. :laugh: Mistähän finnair meinaa saada maksavia asiakkaita, pelkkien kansanedustajien lennättäminen ei taida kovin pitkälle riittää pitämään tyhjiä koneita ilmassa. Huh huh.

Ainakin minä olen tyytyväinen, että maakuntakentiltä pääsee sujuvasti Helsinkiin ja sieltä sitten eteenpäin. Enkä ole kansanedustaja  ;D.

 

Kuten aiemminkin on todettu, niin näiden lentojen pääasiallinen tarkoitus on haalia matkustajia Finnairin Euroopan ja Aasian lennoille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o Mitä ihmettä!! Eikö Blue1 olekaan ollut todellista kilpailua??! Sekin jotenkin Finnairin "monopoliin" sisältyvä yhtiö? Entäpä LH/BA/SK/AB/KL/OS/...? Omistaako Vinnairi nekin?! Ja eikös BT ole juuri kotimaassa yrittänyt kilpailla Vinnairia vastaan, ymmärsinkö tämänkin väärin?

 

Kyllä, Blue1 on Finnairin kilpailija, tietenkin. Perusongelma vain on se, että ei kaksi yritystä alalla vielä muodosta todellista kilpailua. Kolmas suuri peluri vieläpä hiukan erilaisella profiililla Suomen liikenteessä olisi pistänyt pakan todella sekaisin ja hyödyttänyt kuluttajia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

nythän toivottavasti tyhmimmätkin tajuavat mikä oli tämän AirBaltic-kortin tarkoitus.

 

Jatkuvuuden ja lentämisturvallisuuden kannalta kuitenkin ehkä oli parempi että näin käy kun Suomen sosialistisessa tasavallassa kuitenkin näköjään on vaan yksi lentoyhtiö.

 

Jos Baltic olisi tullut  mukaan olisi varmaankin hajonnut esim. myös huolto-organisaatio FAM jne. Koneet on helppo myydä kun ne ovat kaikki omia "yhtiöitä".

 

Nyt me epätoivoiset Finnairin tyrannivallan kokeneet jäämme odottamaan parempaa tulevaisuutta. Finnair kun ei ole reilua vielä koskaan tarjonut, ei vaikka tuomari on nykyään jo siellä Belgiassa.  :(

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, Blue1 on Finnairin kilpailija, tietenkin. Perusongelma vain on se, että ei kaksi yritystä alalla vielä muodosta todellista kilpailua. Kolmas suuri peluri vieläpä hiukan erilaisella profiililla Suomen liikenteessä olisi pistänyt pakan todella sekaisin ja hyödyttänyt kuluttajia.

 

Eiköhän se kolmas kilpailija toimisi jo markkinoilla, jos kotimaan suht vaatimattomissa volyymeissa olisi jotain vuolemista. Lämpimästi otetaan vastaan joku uusi FlyingFinn, jos taloudellista pohjaa jostain löytyy, pelkästään kotimaan liikenteen varassa taitaa olla toivotonta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se näin on. Täällä vaan tuntuu olevan vallalla semmoinen ajattelu että rahaa olisi lentoliikenteessä tyrkyllä vaikka millä mitalla, mutta iso ja pelottava Finnair jotenkin estää kilpailun. Vaikka juuri nämä FC:n toimet viime kk aikana kertoo karua kertomaansa; ei ole porukkaa joka matkustaisi! Ja sen lisäksi vielä vingutaan että se pitäisi tehdä ilmaiseksi. Sitten ihmetellään ettei kukaan halua sitä "kultaa tulla vuolemaan". Niillä markkinoilla, joille mahtuu tekijöitä, niitä tekijöitä jo on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä, Blue1 on Finnairin kilpailija, tietenkin. Perusongelma vain on se, että ei kaksi yritystä alalla vielä muodosta todellista kilpailua. Kolmas suuri peluri vieläpä hiukan erilaisella profiililla Suomen liikenteessä olisi pistänyt pakan todella sekaisin ja hyödyttänyt kuluttajia.

 

Mikäs se semmoine "profiili" on?

 

Monella reitillä on ainakin ollut kolme kilpailijaa, esim Vaasa, johon ovat lentäneet jo pitkään AY, KF ja FC. Vaikka FC lentää "in northern skies with Finnair", on se markkinoinut koko ajan lentoja myös omanaan, joka ainoaa lentoa ja omilla hinnoillaan. Hinnat ovat merkittävästi alempia kuin Finnairin vastaavat, joten voisi kai sanoa aidon kilpailutilanteen vallitsevan. Tilanne lienee sama esim Kuopiossa. Jos lentäen vaikkapa Vaasasta pääsee halvemmalla kuin junalla, en ymmärrä mitä ihmeen hyötyä kuluttaja saa jostain pakan sekoittamisesta..? Jos ajat takaa sitä, ettei kolmea lentoyhtiötä saada operoimaan kaupunkeihin joihin edes FC ei kulurakenteineen pysty lentämään kannattavasti, on aika herätä unesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oo kultaa kotimaan liikenteessä muualla kuin lemmenjoella eikä sekään liity matkustamiseen. Ihmetelenpä vaan suuresti jos ainoan kultareitin liikenteeseen ilmestyisi vielä sinivalkoinen ATR kun eikös siellä jo yksi ole. Kultaakaan ei ole loputomiin. Kulta tässä tapauksessa mielummin suihkuaa kun ropeloi..  ::)

 

Edit: FC ei KOSKAAN ole vielä ollut kilpailija AY:lle eikä tämänpäivän uutisten pohjalta tule olemaankaan.  :-\

 

-IRL -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

YLE: Finnair siirtää kotimaan lentoja Finncomm Airlinesille

 

Jatkossa Joensuusta, Jyväskylästä, Kuopiosta ja Vaasasta matkalle lähtevä huomaa entistä useammin istuvansa Finncommin koneessa, vaikka lentolippu olisi Finnairin lennolle. Finnair ulkoistaa lokakuun lopulla osan kotimaan lennoistaan seinäjokiselle Finncommille, joka tosin on aiemminkin lentänyt reittejä - omalla riskillään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

YLE: Finnair siirtää kotimaan lentoja Finncomm Airlinesille

 

 

Jutun mukaan Finnair kay neuvotteluja liikenteen aloittamiseksi Minskiin ja Gdanskiin. Lennot operoitaisiin FinnCommin koneilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin sivulta kun katsoo noita aikatauluja, niin ainakin Vaasan, Kuopion ja Joensuun osalta Finnairin omat lennot kyllä vaan lisääntyvät... Vaasaan FC ennen 4x päivässä, nyt 3x, Kuopioon ennen 1-3x päivässä, nyt 1x, Joensuuhun ennen 4x, nyt 3x. Tarkoittaneeko tuo nyt sitten sitä, että FC:n oma lipunmyynti reiteille loppuu, ja Finnairin lentonumerolla liikennöi kuitenkin sitten FC:n kone..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoittaneeko tuo nyt sitten sitä, että FC:n oma lipunmyynti reiteille loppuu, ja Finnairin lentonumerolla liikennöi kuitenkin sitten FC:n kone..

 

No sitähän tämä nyt sitten tarkoittaa. Aika jännää katsoa, miten kotimaan lentoliikenne tulee seuraavan parin vuoden aikana kehittymään tai "kehittymään"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sitähän tämä nyt sitten tarkoittaa. Aika jännää katsoa, miten kotimaan lentoliikenne tulee seuraavan parin vuoden aikana kehittymään tai "kehittymään"

Eli toisinsanoen Finnair lopettaa codeshare-reitit FC:n kanssa, ja hankkii ne sitten alihankintana vähän vähemmässä määrin... Kait tämä nyt sitten näinkin voitiin uutisoida.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaikki se syö. Toinen lentää mutta ei omia lentoja. HuH. Niin se on aina ollut.

 

Kaipa siinä on se omapesämahti , ja sitä käytetään, niin korkealla kun voi kun tänne takapajulaan ei kuitenkaan mikään muu "järkevä" yhtiö pohjaudu.

 

PS. Pulu on SK/LH, se ei kuulu tähän leikkiin vaikka menestyykin ainakiny htä hyvin kuin SAS.,  ;) AY:n kanssa on aina hankalaa, on se siten ammatiyhdyntää eli lentoyhtiötä.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään