Mikko Maliniemi

Saksalainen näytöslentäjä kuollut helikopterionnettomuudessa.

19 viestiä aiheessa

Ei sitten enää yhtään matalammalta voinut aloittaa tuota liikehtimistä.... :'(

 

Ei voinut ei, mutta eipä toisaalta tarvinnutkaan  :-[

 

Jostain muusta tuossa nyt kuitenkin saattaa olla kyse ja lopputulos olisi varmaan voinut olla sama, vaikka olisi vähän korkeammallakin liikehditty. Tai sitten ei...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voinut ei, mutta eipä toisaalta tarvinnutkaan  :-[

 

Jostain muusta tuossa nyt kuitenkin saattaa olla kyse ja lopputulos olisi varmaan voinut olla sama, vaikka olisi vähän korkeammallakin liikehditty. Tai sitten ei...

 

Erikoisen jäykkää tuo oikaisu..aivan kuin jokin blokkaisi ohjausta..selkeetä vaiheittaisuutta siinä oikaisussa myös. 74 vuotias ei taida enää oikeasti olla sopiva tuollaiseen g-kieputteluun. Tosin nyt vainaja luonnollisestikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Lensin matalalla, liian matalalla.... Vai miten se joku Suomalainen laulu aikanaan kuuluikaan. Ikävän näköistä jälkeä. :(

 

74 vuotias ei taida enää oikeasti olla sopiva tuollaiseen g-kieputteluun

Gee ja gee, pienet nopeudet, pienet geet. Kuuluisa Englantilainen näytöslentäjä Dennis Kanyon taitaa hipoa jo kahdeksaakymppiä, mutta vetelee vaan näytöksiä menemään 300:lla ja Enskalla. Ei se ikä ole kuin numero paperissa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta näytti, että silmukan laelta alaspäin kopperi tuli "pitkään" ihan kohtisuoraan alaspäin ennen kuin alkoi oikaisemaan. Vai näinkö ihan omiani?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Lensin matalalla, liian matalalla.... Vai miten se joku Suomalainen laulu aikanaan kuuluikaan. Ikävän näköistä jälkeä. :(

Gee ja gee, pienet nopeudet, pienet geet. Kuuluisa Englantilainen näytöslentäjä Dennis Kanyon taitaa hipoa jo kahdeksaakymppiä, mutta vetelee vaan näytöksiä menemään 300:lla ja Enskalla. Ei se ikä ole kuin numero paperissa.

 

No kyllä se nyt on vähän muutakin kuin numero. Itse asiassa aika paljonkin muuta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...olen huomannut, että nykyään vahän parempikuntoisten 40-kymppisten ja 70-kymppisten välillä ei ole oikeastaan mitään eroa...Geet hoituu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...olen huomannut, että nykyään vahän parempikuntoisten 40-kymppisten ja 70-kymppisten välillä ei ole oikeastaan mitään eroa...Geet hoituu...

 

Joo, kannattaa katso uudestaan tuo video mistä tää koko jutustelu on lähteny liikkeelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En usko, että työkseen temppua lentävä ei ole tehnyt tuota aikaisemmin samalta korkeudelta...selvästi siinä meni jokin pieleen, koska tuli pystyyn vähän aikaa jonka jälkeen oikaisu oli aika raju ja kulmikan ja liian matalalla...joko kone tai mies tilttas.  Ilman tuota epämääräisyyttä olis kyllä mennyt ok...

Toinen vaihtoehto, joka lentäjäpiireissä täysin mahdollinen, että yritetään näyttää extemporee, että kyllä tämä tästäkin taipuu...ja lopputulos ei aina ole onnistunut... Silloin tämä esitys olisi ollut kaverilta ensimmäinen yritys tältä korkeudelta. Tässä täytyy ottaa huomioon myös, että saksalainen kaveri on venäjällä esiintymässä...

...no arvailujahan ja oletuksia nää kaikki ovat...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minusta näytti, että silmukan laelta alaspäin kopperi tuli "pitkään" ihan kohtisuoraan alaspäin ennen kuin alkoi oikaisemaan. Vai näinkö ihan omiani?

Et, mutta siinä ei ole mitään poikkeuksellista. Päinvastoin. 500:lla on tietääkseni mahdotonta tehdä kokonaista silmukkaa niin, ettei se menettäisi merkittävästi korkeutta lähtötilanteeseen nähden. Sellainen vähän jenkkifutispallon muotoinen "luuppi" (sori, en osaa kuvailla paremmin..) onnistuu paremmin, mutta tuollainen "oikean silmukan muotoinen" vaatii lähtötilanteessa korkeutta taatusti enemmän kuin kymmenen metriä. Kyllä minulle tulee tuosta mieleen, että käviköhän kaverilla kohtalokas ajatuskatkos ja lähti tekemään vähän eri liikettä liikettä kuin oli suunnitellut.. :-\

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä kopterin esitystä pidemmän ajan esittävä video. Aika matalissa ajettiin...

 

Varsinainen onnettomuuteen johtanut liike näkyy etäisyyden takia huonommin kuin aloitusviestissä linkitetyssä videossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä kopterin esitystä pidemmän ajan esittävä video. Aika matalissa ajettiin...

 

Varsinainen onnettomuuteen johtanut liike näkyy etäisyyden takia huonommin kuin aloitusviestissä linkitetyssä videossa.

 

Tuo saattaa koko onnettomuuden aivan uuteen valoon...olisiko jotenkin disorientoitunut korkeuksien suhteen kun kieppuu välin takaperin ja etuperin ympyröitä tehden ja kovasti kaartaen puunlatvojen tasossa ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo saattaa koko onnettomuuden aivan uuteen valoon...olisiko jotenkin disorientoitunut korkeuksien suhteen kun kieppuu välin takaperin ja etuperin ympyröitä tehden ja kovasti kaartaen puunlatvojen tasossa ?

 

Sisäinen korkeusmittari oli väärin kalibroitu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...olen huomannut, että nykyään vahän parempikuntoisten 40-kymppisten ja 70-kymppisten välillä ei ole oikeastaan mitään eroa...Geet hoituu...

 

Paitsi sellainen pieni ero, että "40-kymppiset" ovat 400-vuotiaita, ja "70-kymppiset" vastaavasti 700-vuotiaita.  8)

 

PR

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo saattaa koko onnettomuuden aivan uuteen valoon...olisiko jotenkin disorientoitunut korkeuksien suhteen kun kieppuu välin takaperin ja etuperin ympyröitä tehden ja kovasti kaartaen puunlatvojen tasossa ?

:laugh: Inttervepin Johtava onnettomuustutkija Takamaa. :laugh:

 

Oliskohan siellä OTK:ssa paikkaa auki moiselle joka alan asiantuntijalle?? Olisi jo korkea aika saada niihin virallisiin (ja usein ikävää tekstiä sisältäviin) onnettomuusraportteihin "vähän" väriä mukaan. Siis muuallekin kuin sen tutkintapumaskan kanteen. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:laugh: Inttervepin Johtava onnettomuustutkija Takamaa. :laugh:

 

Oliskohan siellä OTK:ssa paikkaa auki moiselle joka alan asiantuntijalle?? Olisi jo korkea aika saada niihin virallisiin (ja usein ikävää tekstiä sisältäviin) onnettomuusraportteihin "vähän" väriä mukaan. Siis muuallekin kuin sen tutkintapumaskan kanteen. ;D

 

Joo mä oon kans joskus katellu, että toltakin pilotilta pitää ottaa lupakirjat pois ku ei osaa lentää yhtään suoraan. Koko ajan kone heittelehtii holtittomasta ja menee välillä pää alaspäin ;)

 

Pääsenks mäkin OTK:hon?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään