Teemu Männikkö

Ketkä teistä Pääsi Halliin palvelukseen ?

20 viestiä aiheessa

OT: Päästä ja aliupseerikurssi on sanoja jotka ei soinnu yhteen. ;)

 

No ei onhan se kiva jos siitä paikasta löytyy jotain rakentavaa koulutusta. Allekirjoittanut haki vuonna 98 kotihoitoon mutta jouduin viestikomppaniaan 6 kuukaudeksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Niin eli Ketkä pääsi Lentoteknilliselle aliupseeri kurssille?

 

Minkälaiset testit sinne on? Monta hakee ja monta pääsee?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkälaiset testit sinne on? Monta hakee ja monta pääsee?

-P1+P2 testi= "Haluaisitko olla kukkakauppias"

-Lihaskuntotesti

-Kuulomuisti= "sisilia"

-Muistisanat= "kalvolta sanoja, jotka tulisi muistaa vielä kalvon poistamisenkin jälkeen"

-Mekanismit 1 ja 2= "kotelossa on vipu josta vääntämällä toinen vipu tekee...?"

-Logiikka testit 5 ja 6= " peräsin kääntyy vasemmalle mihin suuntaan laiva kääntyy?"

-Haastattelu

 

Hakee 130-350 ja pääsee noin 90

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja pienenä vinkkinä kannattaa hakee, aivan mahtava palveluspaikka jos on kiinnostunu lentokoneista.

 

Itellä TJ224 josta valitettavasti enään kolmisen viikkoo Hallissa :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästähän on ollut jo monta kertaa vuosien saatossa täällä juttua, mutta mainostanpas taas kerran, että Ilmavoimien Viestikoulu on ilmailusta kiinnostuneelle yhtä mielenkiintoinen paikka. Tai no tavallaan ei.

 

Jos siis pääsee Johtokeskuslinjalle aukkiin, niin pääsee varmasti ilmailun pariin ja pääsee näkemään ihan mielenkiintoisesta perspektiivista asioita. Muussa tapauksessa ilmailu jää aika vähäiseksi. Sitten tietysti Ilmavoimien rukissa oppii aika paljon ilmavoimien yleisestä toiminnasta.

 

Eli jos tekniikka ei niinkään kiinnosta, mutta ilmailu sitäkin enemmän niin siinä tapauksessa ehdottomasti Viestikouluun Tikkakoskelle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästähän on ollut jo monta kertaa vuosien saatossa täällä juttua, mutta mainostanpas taas kerran, että Ilmavoimien Viestikoulu on ilmailusta kiinnostuneelle yhtä mielenkiintoinen paikka. Tai no tavallaan ei.

 

Jos siis pääsee Johtokeskuslinjalle aukkiin, niin pääsee varmasti ilmailun pariin ja pääsee näkemään ihan mielenkiintoisesta perspektiivista asioita. Muussa tapauksessa ilmailu jää aika vähäiseksi. Sitten tietysti Ilmavoimien rukissa oppii aika paljon ilmavoimien yleisestä toiminnasta.

 

Eli jos tekniikka ei niinkään kiinnosta, mutta ilmailu sitäkin enemmän niin siinä tapauksessa ehdottomasti Viestikouluun Tikkakoskelle.

 

No siis johtokeskustouhut, yms. on ihan ok, jos kiinnostaa tosiaan ilmailu. Mutta riskillä jos haluaa pelata. Sillä tikkiksellä jos sattuu liian kova kunto olemaan, niin päätyy IV-linjalle, ja siellä saa sitten puolestaan pitää edelleenkin siitä kunnosta huolta ;) tai ainakin muistan, että silloin tällöin joutui jopa juoksuaskeleen siellä ottamaan...

Mutta mutta... IV-linja osoittautui ainakin meikäläisen kohdalla satasella paremmaksi vaihtoehdoksi, sillä palveluksen loppupuolella, kun jokepojat lähti hommiin, allekirjottaneelta ne loppuivat kesken ja silloin oli mukava aina järjestellä lomat siten, että ne osuivat yksiin esim. intin lentovuorojen kanssa... kas kun sitä tultiin vikat 4 kuukautta aina lomille Redigolla ja Fokkerilla ja PA:lla jne... paitsi perskules kun tuo Learjetti jäi kokematta. Kerran olis silläkin päässy, mutta se ois lykänny lomillelähtöä 2 tuntia. Ja ei se ilmailu kuitenkaan NIIN kivaa ole, että siellä ois odottanut...

Eli siis Viestikoulussa saattaa kokea hienoja asioita, mutta se edellyttää sitä, että saa asiat junailtua putkeen. Voi mennä ketuiksikin... mut se ei pelaa joka pelkää :)

 

Kimmo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No siis johtokeskustouhut, yms. on ihan ok, jos kiinnostaa tosiaan ilmailu. Mutta riskillä jos haluaa pelata. Sillä tikkiksellä jos sattuu liian kova kunto olemaan, niin päätyy IV-linjalle, ja siellä saa sitten puolestaan pitää edelleenkin siitä kunnosta huolta ;) tai ainakin muistan, että silloin tällöin joutui jopa juoksuaskeleen siellä ottamaan...

Mutta mutta... IV-linja osoittautui ainakin meikäläisen kohdalla satasella paremmaksi vaihtoehdoksi, sillä palveluksen loppupuolella, kun jokepojat lähti hommiin, allekirjottaneelta ne loppuivat kesken ja silloin oli mukava aina järjestellä lomat siten, että ne osuivat yksiin esim. intin lentovuorojen kanssa... kas kun sitä tultiin vikat 4 kuukautta aina lomille Redigolla ja Fokkerilla ja PA:lla jne... paitsi perskules kun tuo Learjetti jäi kokematta. Kerran olis silläkin päässy, mutta se ois lykänny lomillelähtöä 2 tuntia. Ja ei se ilmailu kuitenkaan NIIN kivaa ole, että siellä ois odottanut...

Eli siis Viestikoulussa saattaa kokea hienoja asioita, mutta se edellyttää sitä, että saa asiat junailtua putkeen. Voi mennä ketuiksikin... mut se ei pelaa joka pelkää :)

 

Kimmo

 

Tuohan taitaa olla se ilmavoimien etu, että lomille voi päästä kohtalaisen helposti lentokyydillä, jos sellaisia sattuu sopivaan suuntaan kulkemaan. Ja kyllä ne jokepojatkin koneella pääsee lomille vaikka joutuvatkin hommia tekemään...:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohan taitaa olla se ilmavoimien etu, että lomille voi päästä kohtalaisen helposti lentokyydillä, jos sellaisia sattuu sopivaan suuntaan kulkemaan. Ja kyllä ne jokepojatkin koneella pääsee lomille vaikka joutuvatkin hommia tekemään...:)

 

Joo pääsee, mut jokepojilla o vaa tiukempi aikataulu... meikäläinen sai parhaillaan tilattua lennot keskiviikko aamuks klo. 10 :) oli kivaa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selailinpa juuri uusimman Siivet-lehden kaupassa (hyi hyi), ja huomasin, että siellähän on iso juttu varusmiespalveluksesta Ilmavoimissa. Oli esitelty omine juttuineen sotakoulu, teknillinen koulu ja viestikoulu. Kannattaa ehdottomasti lukaista jos on ajankohtaista.

 

Oli vielä laitettu viestikoulun osalta kuva, joka otettiin meidän kurssilta vuonna 2000 (se viimeinen kuva joke-ympäristöstä).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ja ihan varmana on juttu kirjoitettu äänensävyyn: Tule ilmavoimiin, meillä on kaikki paremmin. Täällä naiset on kauniimpia, ruoka parempaa ja palvelus kevyempää, jne. höpö höpö...

 

nimim. Eräs hölmö joka tuohon aikoinaan tuohon ansaan käveli... :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siivet-lehtihän kirjoittaa muutenkin KAIKKI artikkelinsa liittyen Suomen puolustusvoimiin yltiöpäisen ihailevasti...jotenkin niitä juttuja lukiessa ihmetyttää toimittajien ammattitaito. Ei kritsoida mitään, kaikki on vaan mahtavaa. Itse lopetan Siivet-lehden tilauksen ja luen jatkossa pelkkää Ilmailu-lehteä.

 

Joo ja ihan varmana on juttu kirjoitettu äänensävyyn: Tule ilmavoimiin, meillä on kaikki paremmin. Täällä naiset on kauniimpia, ruoka parempaa ja palvelus kevyempää, jne. höpö höpö...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh...ainakin tuon tuoreimman viestikoulun jutun kirjoittaja oli minun varusmiesaikaan Viestikoulun johtaja...:)

 

Muutenkin Viestikoulun henkilökunnasta ainakin yksi erikoisupseeri kirjoittelee lehteen lähes säännöllisesti.

 

Eli olisiko tuossa ainakin vähän syytä...:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

TJ 39 ;D

 

Terveisin HelITR Gonakuski 1/03 ;)

 

Itse mietin kanssa tuota hommaa.... Mut ei hemmetti, eihän meikäläisen kohalla voi kunnosta puhuu missään muodossa ;D Joten kuskinhommiin... Just meikäläisen alaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään