Guest Jufernaut

Lentoyhtiöuutisia - Blue1

1 213 viestiä aiheessa

Tämä ketju on tarkoitettu erilaisille ilmailun pienuutisille, eli "lentoyhtiöuutisia lyhyesti".

 

Aihe: Blue1

 

 

Kaikki pikku-uutisille tarkoitetut ketjut:

Lomalentoyhtiöt

Halpalentoyhtiöt

Finnair

Blue1

USA:n lentoyhtiöt

Euroopan lentoyhtiöt

Konekaupat

Avaruusuutisia

Muut uutiset

--------------

 

 

 

Blue1:lle kun ei tuntunut omaa otsikkoa

löytyvän niin kaipa on aika avata sellainen ;)

 

Onkos joku lukenut tällä viikolla mitä

Kauppalehti kirjoittaa firmasta ?

Itse en ole juttua nähnyt mutta kuulemma ainakin

Brysselin reitti on loppumassa ja muutenkin

kun katsoo nettisivuja niin paikkoja ei ole

minnekään tarjolla maaliskuusta eteenpäin ?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

muutenkin

kun katsoo nettisivuja niin paikkoja ei ole

minnekään tarjolla maaliskuusta eteenpäin ?

 

 

Voiko tuo johtua siitä, että tuolloin siirtyisivät kesäaikatauluihin ja niitä ei ole vielä nettiin pistetty?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu jutun luin, unohtui kirjuutella tänne.. SAS valittaa edelleen ahkerasti Suomen valtion valinnoista virkamiesten työlennoista (=Finnair), mutta koska valitukset edelleen kesken, niin Finnair lentää edelleen ja Blue1 lopettaa tämän takia Brysselin reitin ainakin toistaiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiukka on Finnairin ote...toivottavasti Bluen kotimaan reitit voivat hyvin ja tulevat kehittymään. On ainakin matkustajamäärät kasvaneet mutta niin on kapasiteettikin eli onko se toiminta terveellä pohjalla?

 

Lisäys: "Matkustajakäyttöaste oli joulukuussa 54 % ja nousi vuoden aikana 5,6 prosenttiyksikköä 50,4 prosenttiin." (Blue1, tilastoja viime vuodesta)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1:lla menee huonosti... voisin etsiä siihen linkit, kunhan työltäni ehdin.

 

Takakeittiön uutistoimisto tiesi kanssa kertoa, että emo on todella kyllästynyt poikasensa huonoon tulokseen, eikä lisäruokinnasta ole juuri apua ollut :-[

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1:lla menee huonosti... voisin etsiä siihen linkit, kunhan työltäni ehdin.

 

Finnairin Suilahan tuosta taloustilanteesta joku aika sitten vähän haastattelussa "näpäytti". Mutta olisiko tuosta heittää jotain muita lehtijuttuja tms koska ainakaan minulle ei ole tullut vastaan..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 aloittaa lennot Vaasasta Helsinkiin loppukuusta. FlyingFinn aloitti myös lennot Vaasaan ja meni viikko sen jälkeen konkurssiin!! Eli kyllä tässä loppu on lähellä!

 

 

 

 

:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Älkääs nyt höpöttäkö, taidatte maalaille piruja seinille. Onhan yhtiö lennellyt jo tovin. ;)

Kyllä yhtiö taitaa kiusata finnairia vielä piiiiiiitkäääään

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli kyllä tässä loppu on lähellä!

 

Taitaa olla Blue1:lla vähän eri lailla rahaa ja valtaa takana kuin Flyingfinnillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt Blue1 mainostaa uutta reittiä Helsinki-Rovaniemi alkaen 39€. Mainoksia näykyy Iltasanomien ja www.blue1.fi sivuilla.

 

blue1:n bookingissa Hki - Roi oli halvimmillaan 59euroa ja nekin vasta maaliskuun alusta. >:(

 

Edit olihan siellä Roi - Hki väliä muutamana päivänä 36euroa.

 

Ai ai kyllä tulee Flying Finn:ä ikävä kun vuosi sitten Finskilläkin reissasi 2aik + lapsi Hki - Roi - Hki 208eurolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

blue1:n bookingissa Hki - Roi oli halvimmillaan 59euroa ja nekin vasta maaliskuun alusta. >:(

 

Viikko sitten olisi päässyt vielä 39 eurolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla Blue1:lla vähän eri lailla rahaa ja valtaa takana kuin Flyingfinnillä.

 

Kaatuu siis oikein kunnolla, niin että varmasti rytisee!!

 

 

Toivottavasti kukaan nyt ei ottanut mun postauksia tosissaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Blue1 aloittaa lennot Vaasasta Helsinkiin loppukuusta. FlyingFinn aloitti myös lennot Vaasaan ja meni viikko sen jälkeen konkurssiin!! Eli kyllä tässä loppu on lähellä!

 

Ei se vielä lähellä ole. Kuitenkin FlyingFinnin vihonviimeinen lento oli HEL-JOE-HEL ja ainakaan toistaiseksi ei ole ollut puhetta, että Blue1 aloittaisi lennot Joensuuhun ;D ;D

 

http://www.airliners.net/open.file/501740/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se vielä lähellä ole. Kuitenkin FlyingFinnin vihonviimeinen lento oli HEL-JOE-HEL ja ainakaan toistaiseksi ei ole ollut puhetta, että Blue1 aloittaisi lennot Joensuuhun ;D ;D

 

Aivan tosiaan, en muistanutkaan. Nyt kantsii seurata tarkasti koska Blue1 aloittaa lennot Joensuuhun. Tietysti Blue1 voi tehdä tuon vihoviimeisen lennon salaakin Joensuuhun, ilman matkustajia!! :D

 

Komee kuva Mikko, muista käydä kuvaamassa Blue1:n kone myös sitten :D

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairin Suilahan tuosta taloustilanteesta joku aika sitten vähän haastattelussa "näpäytti". Mutta olisiko tuosta heittää jotain muita lehtijuttuja tms koska ainakaan minulle ei ole tullut vastaan..?

 

Eipä taida aiheesta olla muita juttuja ihan siitä syystä, että samaa mieltä ei taida Suilan Keken kanssa olla kukaan muu:) Taitaapi olla vähän niin että pitää seistä pihalla ja osoitella naapurin taloa kun oma ei ole oikein katseen kestävässä kunnossa... 1 130 000 matkustajaa on aikamoinen lohkaisu Keke-sedän 8 000 000 matkustajan potista:) Ei ihme että naapurin sedällä on pieni paniikki päällä:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eipä taida aiheesta olla muita juttuja ihan siitä syystä, että samaa mieltä ei taida Suilan Keken kanssa olla kukaan muu:) Taitaapi olla vähän niin että pitää seistä pihalla ja osoitella naapurin taloa kun oma ei ole oikein katseen kestävässä kunnossa... 1 130 000 matkustajaa on aikamoinen lohkaisu Keke-sedän 8 000 000 matkustajan potista:) Ei ihme että naapurin sedällä on pieni paniikki päällä:)

 

Joku matikkanörtti voisi laskea kuinka paljon on tullut maksamaan tuon 1 130 000 matkustajan kuljetus B1:lle, taitaa paniikki olla muualla ;)

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

1 130 000 matkustajaa on aikamoinen lohkaisu Keke-sedän 8 000 000 matkustajan potista:)

 

Eivät nuo Blue1:n matkustajat ole yksinomaan Finnairilta pois. Emoyhtiö SAS on antanut aiemmin itse operoimiaan vuoroja ja jopa kokonaisia reittejä (muistaakseni Helsinki-Oslo) Blue1:n operoitaviksi.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pelkästään matkustajalukuja katselemalla ei voi päätellä minkään yhtiön kannattavuutta. Tärkeämpää olisi tietää mitä he ovat lipuistansa maksaneet ja kuinka edullisesti yhtiö on pystynyt lennon tuottamaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

En nyt kuitenkaan jaksaisi uskoa, että SAS:n herrat olisivat päästäneet Blue1:n niin huonoon jamaan, että lopetus olisi edessä. Varmaan Blue1:n uppoaminen aiheuttaisi myös SAS:lle ongelmia pysyä pinnalla. Uusiakin reittejä on esimerkiksi juuri aloitettu tai aloitetaan (esim. Oulu-Köpis)

 

No katsotaan nyt kuitenkin

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voiko tuo johtua siitä, että tuolloin siirtyisivät kesäaikatauluihin ja niitä ei ole vielä nettiin pistetty?

 

Tänään näkyy tulleen toukokuunkin

lennot myyntiin mutta kovasti ne

niitä pihtailee kun toiset myy jo ensi

talvea.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, siis kyllähän nuo firmojen talousluvut yms ovat julkista tavaraa ja lehdissä usein esillä, mutta kun en itse muista mitään nähneeni aikoihin B1:n osalta tuohon liittyen..

 

Ja mitä siitä Keijon haastattelusta muistan, niin eikös siinä piikittelyn aihe nimenomaan ollut, että viimeisten vuosien aikana ei juurikaan/ollenkaan voittoa ole tullut, vaikka nyt pitäisi konehankinnat ja koulutukset olla aikalailla tehtynä? Aiemmin 90-luvun loppupuolen kovassa laajentumisessahan kustannukset hipoivat pilviä, joten silloin ei ihmekään jos takkiin tuli, mutta nyt luulisi tasaantuneen - mutta miten sitten oikeasti on, sitä tässä lähinnä nyt arvuuttelen, kun en muista nähneeni missään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku matikkanörtti voisi laskea kuinka paljon on tullut maksamaan tuon 1 130 000 matkustajan kuljetus B1:lle, taitaa paniikki olla muualla ;)

HS

 

Nörtti varmaan tulisi siihen tulokseen että se maksoi suunnilleen saman verran matkustajaa kohden kuin isolla F:llä:) Kyllä se jolla on piikki lihassa on se joka huutaa kun rupeaa sattumaan:) Eipä Kekeä paljon jaksanut kiinnostaa FlyingFinnin toimintamahdollisuuksien arvioiminen... Aika paniikinomainen kommunikointistrategia yritysjohdolta tuo kilpailijan toimintamahdollisuuksien tuomitseminen kyllä on... Eipä näy Jorma Ollilaa telkkarissa povaamassa Ericssonin konkurssia tai muutenkaan kommentoimassa sen menestystä tai menestymättömyyttä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.