Juha Paulavuo

Lento-onnettomuus Intiassa

21 viestiä aiheessa

Eteläisessä Intiassa Mangaloren kaupungissa on sattunut vakava lento-onnettomuus. Ainakin 160 ihmisen pelätään kuolleen, kun Air Indian lentokone ajautui laskeutuessa ajoi laskeutuessaan kiitoradan ohi ja syttyi tuleen. Reutersin mukaan Intian viranomaiset ovat jo vahvistaneet 160 ihmisen kuolleen. AFP:n lainaama viranomainen sanoo kuulleensa tähän mennessä seitsemästä eloonjääneestä.

 

Viranomaiset kertoivat aiemmin, että koneessa oli 163 matkustajaa ja kuusihenkinen miehistö. Kone oli saapumassa Dubaista. Karnatakan osavaltion sisäministerin mukaan onnettomuuspaikka on kymmenen kilometrin päässä kiitoradalta.

 

yle

 

EDIT:

Lennon numero oli IX-892 ja konetyyppinä B738.

 

times of india

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei voi muuta sano kun todella valitettava tapaus jälleen kerran :( Miksi näitä onnettomuuksia nyt sattuu näin paljon? Onko kenelläkään tähän mitään en nyt sanois järkevää mutta jotain vastausta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei auttanut ees Taj Mahal pyrstössä tuomaan onnea.

Taj Mahal on AXF:n pyrstössä:

Air-India Express VT-AXF "Taj Mahal"

 

Tuo taitaa olla Kolkatan Victoria Memorial

Air-India Express VT-AXV "Victoria Memorial"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Melko karun näköisiä kuvat joissa palaneet ruumiit kiinni penkeissä romun keskellä :o

 

Älä muuta sano... Hyi prkl, että sapettaa kun joillekin käy noin  :-\ Jotenkin karua ajatella mitä tuolla koneessa istuvien mielessä on ehtinyt käydä ennen kuin pimenee.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taj Mahal on AXF:n pyrstössä:

Air-India Express VT-AXF "Taj Mahal"

 

Tuo taitaa olla Kolkatan Victoria Memorial

Air-India Express VT-AXV "Victoria Memorial"

 

Juu, sori. Tunnen noita bunkkereita aika huonosti. Näytti vain Mahalilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäis olevan aikas paljon populaa koneen ympärillä...

 

Onnettomuustutkijan painajainen... sankoin joukoin ylimääräistä porukkaa 'auttamassa'.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään tähän mitään en nyt sanois järkevää mutta jotain vastausta?

 

Tässä sellainen ei järkevä vastaus, mutta menköön.

 

Oman kokemuksen mukaan ihmettelen ennemminkin miksei tuolla satu enemmän tällaisia. Tuo kokemus perustuu reiluun 8kk työskentelyyn Intialaisessa halpalentoyhtiössä jossa tuli mm. opsattua yli 300h.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intian turmakoneen ohjaamon äänitallennin on löydetty. Tutkijat löysivät lauantaina sattuneen lento-onnettomuuden turmakoneen jäännöksistä äänitallentimen myöhään sunnuntaina. Sen sijaan koneen mustaa laatikkoa etsitään edelleen.

 

turun sanomat

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kone oli ilmeisesti tekemässä ylösvetoa sen jälkeen, kun kosketus osui yli laskeutumisalueesta.  Koneesta puhkesi tällöin rengas, joka aiheutti kovan tärinän.  Kone ei siis jarruttanut missään vaiheessa, vaan jatkoi kiihdytystä.  Kiitoradan suoja-alue oli vain 90 metrin mittainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kapteeni ei ole ihan täysillä mukana hommassa, niin eikö perämiehellä pitäisi olla valmiudet hoitaa kone alas turvallisesti yksinkin? Eikö perämies tarkkaile kapteenin toimia, vai eikö kokemus (tai mahdollisesti aika kun pitää hoitaa omat hommat) kertakaikkiaan riitä havaitsemaan poikkeavuuksia normaalista proseduurista?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kapteeni ei ole ihan täysillä mukana hommassa, niin eikö perämiehellä pitäisi olla valmiudet hoitaa kone alas turvallisesti yksinkin? Eikö perämies tarkkaile kapteenin toimia, vai eikö kokemus (tai mahdollisesti aika kun pitää hoitaa omat hommat) kertakaikkiaan riitä havaitsemaan poikkeavuuksia normaalista proseduurista?  ???

 

Monesti tuolla päin maailmaa kulttuuriin kuuluva ns. "hattukulma" pitää huolen, ettei tuollaista redundanssia miehistössä pääse syntymään.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tekniikka ja Talous kirjoittaa Mangaloren onnettomuudesta.

Rodney

"Kiitotien päässä odotti jyrkkä pudotus, lennon 812 kapteeni ei kuunnellut perämiehen toistuvia kehotuksia – laskeutuminen kovaa ja korkealta päättyi tuhoon Intiassa 2010

Air India Expressin onnettomuus kertoo toimivan ohjaamoyhteistyön merkityksestä."
 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään