Pekka Salo

Viekää tuhkatkin pesästä

28 viestiä aiheessa

Moro,

 

Tässä muutamat kuvat tältä päivältä EFHK:lta ( 16.4. ).  Huomio kiinnittyy "tuhkasuojauksiin".  Kelmin "elmukelmu viritys"  ja "puluparvi" ehkä hieman harvinaisempaa kuvasatoa.

 

Pekka

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hiljaista on. Ei muuten tarvinnut herätä tänä aamuna täällä Vantaan Tikkurilassa FinnComin "kahvirännäreitten" pärinään klo kuuden jälkeen  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulee kalliiksi lentoyhtiölle pitää koneet maassa. Itse luin jostain että huomis aamuna

pitäisi EFHK palautua.

 

 

Patrick

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulee kalliiksi lentoyhtiölle pitää koneet maassa. Itse luin jostain että huomis aamuna

pitäisi EFHK palautua.Patrick

 

Eiköhän tuo ole kiinni "toistaiseksi".

 

Täytyy ajatella myös niin että vaikka EFHK aukeaisi on tuhkapilvi kuitenkin edessä sama minne lähtee, siis ei lähde minnekään, sekä se että itään ei kannata lentää tyhjillä koneilla kun ne matkustajat tulee lännestä ja etelästä jonne ei pääse.  :-\

 

- rest in piis -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun ei vaan sitten aikanaan liikenteen taas kiireellä startatessa unohtuis mikään noista teipeistä ja kelmuista paikoilleen, ei näytä ihan kaikissa suojauksissa olevan remove-before-flightteja muistuttamassa olemassaolostaan...

 

-m

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Auttakee tietämätöntä!

 

Minkä suojaksi päätelineissä on kelmut?

 

-jani

 

Jos tilanne kehittyy siihenmalliin että sitä tuhkaa rupeaa satamaan taivaalta niin näin yritetään estää sen pääseminen esim, jarruihin ja hydraulisylintereiden herkkiin osiin. Vähennetään puhdistus töitä.

 

Sippo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Edit: Ylläpito oli näemmä siirtänyt tämän viestin tuolta keskusteluketjusta tähän, mutta so not kunhan hyppy kulkee ja sehän kulkee.

 

Asematasolla on hiljaisempaa kuin ikinä. Ei moottoreiden huutoa, ei APUjen suhinaa, ei maakaluston ääniä, ei mitään muuta kuin linnunlaulua. :o

 

Kaikissa koneissa on moottorinsuojat päällä ja pitot/staattisen paineen aukot ja kaikki muutkin kolot tukittu. Homman voi hoitaa myös näin:

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

900-paikoilla on kahden Thomas Cookin A321:n lisäksi helppoJetin A319 G-EZBF, jolla itse tulin eilen Pariisista. Lentoaikamme oli 15 minuuttia normaalia pidempi tuhkapilven kiertämisen takia, ja Helsinkiin tultuamme selvisikin, että CDG on kiinni ja kone jää Helsinkiin lepäilemään.

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun ei vaan sitten aikanaan liikenteen taas kiireellä startatessa unohtuis mikään noista teipeistä ja kelmuista paikoilleen, ei näytä ihan kaikissa suojauksissa olevan remove-before-flightteja muistuttamassa olemassaolostaan...

 

-m

 

 

No ammattireiska osaa kyllä poistaa siihen kuulumattomat jutut, ilman että siinä lukee Remote Before Flighjt.

ps. kiire ei ole kuin matkustajilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ammattireiska osaa kyllä poistaa siihen kuulumattomat jutut, ilman että siinä lukee Remote Before Flighjt.

ps. kiire ei ole kuin matkustajilla.

 

Sana on muuten "remove".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kympän uutisissa oli juttua, että 1800 luvulla oli islannissa tulivuori  ollut toiminnassa 2 vuotta? jospa nyt kuitenkin selvittäisiin lyhyemmällä ajalla :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuhkasateista ei taida olla varoitettu missään? Nuo suojat ovat varmaan ihan tavallisia fod-vaaroja vastaan. Nyt kun tiedetään, että kentällä on kaikki toiminta seis ja koneet seisovat päiväkausia, estetään noilla suojilla lintujen yms. pääsy väärin paikkoihin. Kun liikenne taas alkaa, on paljon nopaempi poistaa suojat kuin alkaa tehdä laajoja tarkastuksia linnunpesien jne varalta.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta mitenkäs tuo laskutelineiden suojaaminen, jota ei harrasteta normaalisti yövytettäessä? KLM:n ja BLX:n 737:oissa on kaikki laskutelineet myös pakattu muoviin, poislukien laskutelinekuilut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Harvoin sitä yövyttäessä kiivetään teippaamaan apun pakoputkeakaan umpeen... Veikkaan, että telineiden kelmutus on vain varotoimenpide siinä missä muukin suojaus. Ja jos sitä tuhkaa alkaisi taivaalta tulla, eikö telineet ole jo aika hyvin suojassa siiven alla...

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kympän uutisissa oli juttua, että 1800 luvulla oli islannissa tulivuori  ollut toiminnassa 2 vuotta? jospa nyt kuitenkin selvittäisiin lyhyemmällä ajalla :P

Tiedä vaikka vilkastuu vulkaaninen toiminta. Sitä on immeiset äkkiä polvillaan kun luontoäiti kurittaa :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla