Mikko Maliniemi

Chieftainit ja Navajot, kuvat hakusessa...

48 viestiä aiheessa

Turkuairin OH-PNX:stä en löydä kuvia mistään. Sattuisiko kenelläkään olemaan mitään varastossa?

 

 

Voiko joku vahvistaa, että OH-PNL on vielä nykypäivänäkin tässä maalauskaaviossa. Jos ei, onko kenelläkään ajantasalla olevaa kuvaa?:

http://www.airliners.net/open.file/241201/L/

 

 

Entäs OH-PNY, onko vielä tässä kaaviossa? Jos ei, onko kenelläkään ajantasalla olevaa kuvaa?

http://www.airliners.net/open.file/183893/L/

 

 

OH-PRB on nykyään KonnaKorhosen omistuksessa, mutta pukeeko se edelleen Rajavartiolaitoksen vihreää uniformua? Jos ei, onko kenelläkään ajantasalla olevaa kuvaa?

http://www.airliners.net/open.file/448288/L/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PNL on nykyään gin...eiku sinivalkoinen.

Siirretty vuosi sitten Vaasan hallista (seisoi parivuotta) jonnekkin. Ei tietoa nykyisestä sijainnista.

Edit : ilmeisesti EFSI, KKn vanha halli ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turkuairin OH-PNX:stä en löydä kuvia mistään. Sattuisiko kenelläkään olemaan mitään varastossa?

 

 

Voiko joku vahvistaa, että OH-PNL on vielä nykypäivänäkin tässä maalauskaaviossa. Jos ei, onko kenelläkään ajantasalla olevaa kuvaa?:

http://www.airliners.net/open.file/241201/L/

Mikko, eipä PNL taida olla todellakaan tuossa kaaviossa. Omistin ko. koneen 80-luvun lopulla ja jo silloin se oli samaan tapaan maalattu kuin OH-PAR.

 

Näin koneen 90-luvulla ja silloin siinä oli uusi maali mutta ihan samat värit ja sama kaavio.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko, eipä PNL taida olla todellakaan tuossa kaaviossa. Omistin ko. koneen 80-luvun lopulla ja jo silloin se oli samaan tapaan maalattu kuin OH-PAR.

 

Näin koneen 90-luvulla ja silloin siinä oli uusi maali mutta ihan samat värit ja sama kaavio.

 

Peter

 

Voi kunpa tuostakin olisi kuva. PARin kuva löytyy, mutta sen perusteella on kuitenkin hankala tehdä painttia Chieftainiin, kun on ihan eri konetyyppi kyseessä... Mutta tulipahan se ainakin varmaksi, että ei tuon linkkini takaa löytyvän kuvan perusteella kannata ruveta työskentelemään :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PNL on nykyään gin...eiku sinivalkoinen.

Siirretty vuosi sitten Vaasan hallista (seisoi parivuotta) jonnekkin. Ei tietoa nykyisestä sijainnista.

Edit : ilmeisesti EFSI, KKn vanha halli ?

 

Ari, eihän niissä sinun Vaasan hallissa jokin aika takaperin (olisiko vuosi sitten?) ottamissa kuvissa vain näkynyt ainakin vilaus tuosta PNL:stä? Jotenkin tuli yhtäkkiä tällainen fiilis... Vai olisikohan ne voineet olla Rönnlundin Sebastianin ottamia kuvia? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmistin omat kuvat eilen illalla, eikä osunut.

PNL;n nykymaalaus on tehty Ranualla.

 

-mutta olet varmasti jäljillä, muistelisin nähneeni kuvan siitä netissä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ari, eihän niissä sinun Vaasan hallissa jokin aika takaperin (olisiko vuosi sitten?) ottamissa kuvissa vain näkynyt ainakin vilaus tuosta PNL:stä? Jotenkin tuli yhtäkkiä tällainen fiilis... Vai olisikohan ne voineet olla Rönnlundin Sebastianin ottamia kuvia? ???

 

Jep, minulla on tuo kuva (lähetin sen jo Mikolle). Kuva on otettu vuonna 2001, ja silloin se oli vielä sinivalkoinen. Paikka: EFVA:n konehalli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Navajoista puheenollen, tätä en ole vielä tullut kysyneeksi: Minne katosi ilmeisesti lopettaneen malmilaisen operaattorin Ronnairin Navajo OH-MRS? Joskus aikaisemmin kysyin OH-PNA:n (Bf-Lento-Air Magic Oy-porilaiset) ja OH-PNO:n (ilm. Kone-Korhonen) kohtalosta, mutta kukaan ei tiennyt....terv ent. Navajo PIC (VFR/NightVFR only)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsoin pikaisesti lävitse ilma-alusrekisterin muutokset vuosilta 2000-2003 ja niiden mukaan MRS on myyty Ruotsiin lokakuussa 2000 ja PNO on myyty Puolaan toukokuussa 2001.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaan muistattekos Rajan entistä Navajoa OH-PRB? Sehän on kai yhä Konekorhosen omistuksessa mutta muistatekos miten surkeasti sille kävi ?

 

(Sitä voi käydä katsomassa eräällä ulkomaisella lentokentällä (ollut jo useamman vuoden siellä) ja hyvä ettei kasva jo horsmaa.)

 

Se oli tukeva kone lentää. Lainasin sitä takavuosina aika ajoin kun meidän 402 oli moottoriremontin takia maadoitettu.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi kunpa tuostakin olisi kuva. PARin kuva löytyy, mutta sen perusteella on kuitenkin hankala tehdä painttia Chieftainiin, kun on ihan eri konetyyppi kyseessä... Mutta tulipahan se ainakin varmaksi, että ei tuon linkkini takaa löytyvän kuvan perusteella kannata ruveta työskentelemään :)

 

Pitäisikö skannata perhealbumista vanhoja paperikuvia Mikolle ?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisikö skannata perhealbumista vanhoja paperikuvia Mikolle ?

 

Peter

 

No tottahan tuollaiset aina kelpaa. Tiedä koskaan milloin mitäkin tarvitsee :)

 

Kertoisitko muuten tarkemmin tuosta PRB:stä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse muistelen haikeana vanhaa kunnon OH-PNA:ta...Itse en ehtinyt sillä lentää kuin koululennot, tarkkarin, Turkuun, Tampere-Pirkkalaan, Kuopioon ja Kiikalaan (senjälkeen kun Kiikalan rullaustiet ja pieni platta oli asfaltoitu) ja kyydissä Arlandaan, Tallinnaan ja Visbyyn... Navajossa oli näin A2-kipparille herrasmiesmäisen lentämisen tuntua joka ei unohdu

Maalattiin muuten vakioruskeasta Ranualla silloisiin Servi-Systemsin valko-vihreä-punaisiin väreihin koska yksi AirMagic Oy:n osakkaista omisti Servi-Systemsin

Voin vain olettaa että se myytiin jo 90-luvulla ulkomaille koska kukaan ei tunnu tietävän mitä sille tapahtui

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaan muistattekos Rajan entistä Navajoa OH-PRB? Sehän on kai yhä Konekorhosen omistuksessa mutta muistatekos miten surkeasti sille kävi ?

Peter

 

Tuo yritti Ouluun muttei päässyt kuin Lumijoen rantalepikkoon. Bensa loppu... Tai pääsihän se lopulta Oulun lentoasemalle, mutta saman firman (Raja) Super Puuman koukussa roikkuen.

Markku EFOU kpto.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistan minäkin tapauksen...Aika nolo juttu Rajan piloteilta että päästivät bensan loppumaan...

Mutta vielä nolomminhan kävi Oulussa niille kahdelle saksalaiselle pilotille, jotka tankkauttivat Oulussa väkisin bensaBeechcraftiinsä JET A1:stä 100 LL:n sijasta...kun pohjalla ollut 100LL loppui pari mailia Oulusta merelle päin, niin kannut sammuivat ja kone meni mereen onnettomin seurauksin

(sorry että on vähän off-topic...)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta vielä nolomminhan kävi Oulussa niille kahdelle saksalaiselle pilotille, jotka tankkauttivat Oulussa väkisin bensaBeechcraftiinsä JET A1:stä 100 LL:n sijasta...kun pohjalla ollut 100LL loppui pari mailia Oulusta merelle päin, niin kannut sammuivat ja kone meni mereen onnettomin seurauksin

(sorry että on vähän off-topic...)

Beech B60 Duke N-911SG kone kolmen liikemiehen voimin matkalla Hampurista Venäjälle 20.12.1994, välilasku Ouluun jossa tankattiin väärin. Tämä on onnettomuusraportin mukaan monien huonojen sattumusten summa. Perämies valvoi tankkausta muttei huomannut virhettä. Kone pääsi martkaan mutta koneet sammuivat ja pilotti kääntyi takaisin Ouluun. Putosi metsään n. 10 km. Oulun kentästä kääntyen katolleen. Matkustaja kuoli heti, lentäjä sairaalassa mutta perämies jäi henkiin. Ei noloa vaan surkea tapaus.....

Markku

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täh?

Eikös se ollut PRA josta loppu bensat just ennen kenttää?

PRB meni muistaakseni KK:lle.

PNA ruotsin kautta rapakon taa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo yritti Ouluun muttei päässyt kuin Lumijoen rantalepikkoon. Bensa loppu... Tai pääsihän se lopulta Oulun lentoasemalle, mutta saman firman (Raja) Super Puuman koukussa roikkuen.

Markku EFOU kpto.

 

Ei nyt aivan. Se oli kaiketi sisarkone PRA joka kukistui Liminkaan. Konekorhonen osti aikanaan PRB:n huutokaupasta ja harjoitti sillä ansiolentotoimintaa (postia ja jopa eläviä ihmisiä).

 

PRB taas joutui haaveriin jossakin muualla, ja kuivalla maalla vieläpä. Mutta missä?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei nyt aivan. Se oli kaiketi sisarkone PRA joka kukistui Liminkaan. Konekorhonen osti aikanaan PRB:n huutokaupasta ja harjoitti sillä ansiolentotoimintaa (postia ja jopa eläviä ihmisiä).

 

PRB taas joutui haaveriin jossakin muualla, ja kuivalla maalla vieläpä. Mutta missä?

 

Peter

 

 

Jaa,onko PRB:kin mällätty jonnekkin?Muista ku KK osti ton B:en niin ite olin mukana hakemassa sitä.Meikä oli autolla ja peräkärryllä mihin tuli lyycoming kannu ja ajoin sen sitte takas hesaan.

T:Pygmi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään