Sami Virkkula

Ensimmäinen Boeing 747-8 ulos hallista

15 viestiä aiheessa

Boeing.com

 

EVERETT, Wash., Nov. 12 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing (NYSE: BA), on Thursday afternoon, towed the first 747-8 Freighter out of the factory in Everett, Wash. The airplane, ultimately destined for Cargolux, will be painted and begin preparations for flight test.

 

"It is very rewarding to see this airplane transition to the flight test phase," said Mo Yahyavi, 747 program vice president and general manager. "Our employees, suppliers and customers have put a lot of work into making the 747-8 Freighter a reality."

 

The 747-8 Freighter is the new high-capacity 747 that will give cargo operators the lowest operating costs and best economics of any freighter airplane while providing enhanced environmental performance. It is 250 feet, 2 inches (76.3 m) long, which is 18 feet and 4 inches (5.6 m) longer than the 747-400 Freighter. The stretch provides customers with 16 percent more revenue cargo volume compared to its predecessor. That translates to four additional main-deck pallets and three additional lower-hold pallets.

 

Boeing has secured 105 orders for the 747-8, 78 of which are orders for the new freighter. Cargolux, Nippon Cargo Airlines, AirBridgeCargo Airlines, Atlas Air, Cathay Pacific, Dubai Aerospace Enterprise, Emirates SkyCargo, Guggenheim and Korean Air all have placed orders for the 747-8 Freighter.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näköjään saatu myös maalattua:

 

Lama se on iskenyt maalin määräänkin näköjään. Onpa harvinaisen tympeän mitäänsanomaton "tehdasmaalaus"  :-[

 

Onko tuo eka kone muuten joku rahtariversio? Lyhyt kyttyrä puhuisi vähän sen puolesta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lama se on iskenyt maalin määräänkin näköjään. Onpa harvinaisen tympeän mitäänsanomaton "tehdasmaalaus" :-[

 

Onko tuo eka kone muuten joku rahtariversio? Lyhyt kyttyrä puhuisi vähän sen puolesta...

 

Meinaatko Mikko että valkonen on värikartan numeerinen nolla, nolla kun numeroissa ei oo mitään  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinaatko Mikko että valkonen on värikartan numeerinen nolla, nolla kun numeroissa ei oo mitään  :P

 

HEH, ehkä jotain sinnepäin... Tyhjän näköinen on ehkä hyvä termi kuvaamaan tuota kuvien konetta...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

A.netissä spekuloitiin voisiko sillä olla jotain tekemistä sen kanssa, että kun kone on vähemmän maalattu, niin sen saa nopeammin sen yhtiön maaliin, joka koneen on tilannut? Lufthansa?

 

Jostain olin saanut sen käsityksen, että ensimmäinen 747-8 menisi "Atlas Air Cargolle"?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jostain olin saanut sen käsityksen, että ensimmäinen 747-8 menisi "Atlas Air Cargolle"?

 

Ei mene. Cargolux ja Nippon Cargo Airlines tekivät tilauksensa noin 10 kk ennen Atlas Airia ja tämä ensimmäinen kone luovutetaan Cargoluxille.

 

EVERETT, Wash., Nov. 12 /PRNewswire-FirstCall/ -- Boeing (NYSE: BA), on Thursday afternoon, towed the first 747-8 Freighter out of the factory in Everett, Wash. The airplane, ultimately destined for Cargolux, will be painted and begin preparations for flight test.

 

http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=931

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lufthansa ei ole tilannut koneen rahtiversiota.

 

 

Lufthansa on 747-8 Intercontinentalin (eli matkustajaversion, 747-8I) ensimmäinen asiakas. Luovutus kai joskus 2010 loppuvuodesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään