Pekka Varis

Kaksi kuollut lento-onnettomuudessa Kauhavalla

232 viestiä aiheessa

Kaksi henkilöä on kuollut lentokoneen maahansyöksyssä Kauhavalla. Paikallisen ilmailukerhon pienkone tippui lentosotakoulun alueelle pääkiitoradan pohjoispään läheisyyteen.

- Ilkka -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaksi menehtyi pienkoneen maahansyöksyssä Kauhavalla

julkaistu tänään klo 19:50, päivitetty tänään klo 20:21

Ilmailukerhon harjoittelulentokone syöksyi maahan alkuillasta Kauhavan lentokentän tuntumassa, Etelä-Pohjanmaalla. Koneessa oli lennonopettaja ja hänen oppilaansa, ja molemmat saivat surmansa onnettomuudessa.

Maahan syöksynyttä konetta ei löydetty välittömästi. Etsintöihin osallistui useita yksiköitä sekä helikopteri mm. Kauhavalta ja Lapualta sekä Kauhavan ilmasotakoulu.

Ilmailukerhon jäsen teki hälytyksen 2-4-paikkaisen pienkoneen maahansyöksystä hieman seitsemän jälkeen.

http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2009/08/kaksi_menehtyi_pienkoneen_maahansyoksyssa_kauhavalla_906970.html

Kone kuului Kauhavan Ilmasotakoulun lentokerholle, joka nimestään huolimatta on siviili-ilmailuyhdistys. Lentokerhon puheenjohtaja Hannu Lehtinen vahvisti illansuussa, että onnettomuuskone on EV-97 Eurostar -ultakevytlentokone. Kerho ei nettisivujensa mukaan omista konetta, mutta käyttää sitä muun muassa koululennoilla.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kahden+ep%C3%A4ill%C3%A4%C3%A4n+kuolleen+pienkoneen+maahansy%C3%B6ksyss%C3%A4+Kauhavalla/1135248202345

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Kauhavalaisen Ilmasotakoulun Lentokerho ry:n puheenjohtaja vahvisti illansuussa Helsingin Sanomille, että onnettomuuskone on kerhon ultakevyt Eurostar-lentokone."

=> U507. Todella ikävää, ei vaan voi muuta sanoa. Fiilarit illalta menneet...

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu U507 oli muutaman isännän omistama kone , sitä käytti kerho UPL-koulutuksessa.... 

ikävää lisää viimeaikaisille uutisille ultrakevyt lentämisestä.

Surunvalittelut omaisille

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ei taas näitä uutisia... eiks jaska nää jo kieltänyt kokonaan...

mä tässä jännitän vielä menikö tuttuja.

jokatapauksessa osanottoni omaisille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä tässä jännitän vielä menikö tuttuja.

Mä luulen, että ei tarvitse jännittää ja voin sanoa että meni. En tosin vielä tiedä ketä... tiedon odotteleminen ei ole ollenkaan mukavaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuttuja meni   :(

:'(

Läheisille ja kaikille kerhokavereille voimia..

Ei kovin äkkiä tule säntillisempää kaveria mieleen kuin menehtynyt..sanat ei riitä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:'(

Läheisille ja kaikille kerhokavereille voimia..

Ei kovin äkkiä tule säntillisempää kaveria mieleen kuin menehtynyt..sanat ei riitä..

Samat sanat.... hiljaiseksi vetää.... säntillinen kaveri........ viimeviikollakin just lupas lentää mulle tyypit tuolla...  kun saan paffin kuntoon  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Järkyttävää :'(

Lämmin osanotto omaisille ja voimia kaikille, joita onnettomuus kouraisi tutun menehtymisen myötä - teillekin siis täällä forumilla.

Tapaturma tuntuu sitäkin traagisemmalta, kun se näköjään on kohdannut pidettyjä huolellisia ilmailijoita.

"On huominen lehtosi siellä

täällä on laulu."

(P.Mustapää)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanottoni omaisille.

Ko. opettajaa morjestin vielä kentältä lähtiessäni alkuillasta.  Järkyttävän paha fiilis.

-Tony-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Surullinen uutinen, osanottoni omaisille ja läheisille  :'(

Itse olin onnettomuushetkellä lentämässä, ja milläpä muulla kuin Eurostarilla. Sanattomaksi vetää. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osanottoni omaisille ja jaksamisia ilmailijatovereille.  :'(

Erityisen pahalta tämä tuntuu, kun olimme kaverin kanssa lentämässä kyseisellä ultralla pari tuntia ennen onnettomuutta.

Ei saisi sattua tällaista..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään