Jaakko Männistö

Homojen adoptio-oikeus läpi eduskunnassa!

251 viestiä aiheessa

Homojen adoptio-oikeus sai tänään hyväksynnän selvällä äänienemmistöllä isänmaan parlamentissa! Tulos oli vastakohta päivälehtien/iltapäivälehtien callup-tuloksiin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Homojen adoptio-oikeus sai tänään hyväksynnän selvällä äänienemmistöllä isänmaan parlamentissa!

Niinpä niin,maailma muuttuu,ei välttämättä parempaan päin.......

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä niin,maailma muuttuu,ei välttämättä parempaan päin.......

Ymmärrän tuon jos sitä peilataan eräiden ihmisten käsityksiin. Olipa yksi kansanedustajakin antanut ymmärtää että ainoa asia joka estää kristittyä naimasta koiraa, on laki.

Joten meillä tavallaan tarvittaisiin kahdenlaista lainsäädäntöä, toista niille joiden toiminta ei perustu kuvitellun jumalan suunnattomaan rangaistukseen ja toista meille muille, jotka ymmärtävät olla murhaamatta lähimmäisiään vaikka siitä ei seuraisi kuin maallinen rangaistus. Kuulostaa rankalta, eikö? Lukekaa Päivi Räsäsen blogia aiheesta ja huomaatte hänen tunnustuksensa aiheesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ymmärrän tuon jos sitä peilataan eräiden ihmisten käsityksiin. Olipa yksi kansanedustajakin antanut ymmärtää että ainoa asia joka estää kristittyä naimasta koiraa, on laki.

Jos olen oikein ymmärtänyt,on eläimiin sekaantuminenkin täysin ok ruotsin lain mukaan,eläin paran pitää olla oma tai eläimen omistajan lupa.

Odottele vaan lainmuutosta Suomessakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suomessakin on jo pitkään ollut sallittua sekaantua eläimeen, jos otukselle ei tuoteta eläinsuojelulain tarkoittamaa tarpeetonta kipua tai kärsimystä.

Kun (kauan sitten) vielä oli toisin, muistan yhden pahimmista herjoista - ever.

Tanssipaikalla oli lehmään sekaantumisesta tuomittu peräkammarin poika maalaistalosta. Yksi suupaltti totesi, että voihan tuo toimiakin, mutta eikö sieltä ole pahuksen pitkä matka pussaamaan? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olen oikein ymmärtänyt,on eläimiin sekaantuminenkin täysin ok ruotsin lain mukaan,eläin paran pitää olla oma tai eläimen omistajan lupa.

Odottele vaan lainmuutosta Suomessakin.

Arvelinkin että naimisen = naimisiin menon, voi sekoittaa siihen toiseen aktiin, joka yleensä on lyhytkestoisempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvelinkin että naimisen = naimisiin menon, voi sekoittaa siihen toiseen aktiin, joka yleensä on lyhytkestoisempi.

Pahoitteluni tietämättömyydestäni.

Joka perhanan päivä oppii lisää.... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos homojen lapsista ei VÄLTTÄMÄTTÄ tule homoja, niin tuleeko heistä (muka) suuremmalla (tai edes samalla) todennäköisyydellä heteroja kuin heteroliittojen lapsista?

Ottamatta kantaa hetero versus homo, kun kokemusta on vain ekasta, joudun nykymuodin mukaisesti määrittelemään itseni perverssiksi homoksi, koska tykkään (sillä tavalla) VAIN naisista, mutta nykyäänhän taitaakin olla lähes trendikästä olla jonkin verran poikkeava... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taidan muuttaa Ruotsiin, otan Kööpenhaminan kansalaisuuden ja vaihdan nimen Svenssoniksi  >:(

Älähän nyt sentään.

Ehdottaisin nimeksi Malörtnäs tai Malörtudde. :thmbup:

Varmt välkommen Mikko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos homojen lapsista ei VÄLTTÄMÄTTÄ tule homoja, niin tuleeko heistä (muka) suuremmalla (tai edes samalla) todennäköisyydellä heteroja kuin heteroliittojen lapsista?

Tähän en pysty antamaan sinullle yleistävää ja täysin tyhjentävää vastausta kun ei ole mitään aavistustakaan onko asiaa missä määrin mitattu ja millaisella otannalla ja millaisessa yhteiskunnassa.

Sen voin kuitenkin todeta, kun ystäväpiiriini kuuluu kaksikin perhettä joissa on käynyt niin, että perheiden isät ovat myöhemmmällä iällä päättäneet aloittaa elämänsä uudelleen samaa sukupuolta olevien partnereiden kanssa ja lapset ovat eläneet tässä uudessa tilanteessa niin molempien perheiden tapauksissa ainakin tällä hetkellä näyttää, että tällä hetkellä 13-20 vuotiaat lapset ovat molempien perheiden tapauksessa toistaiseksi ainakin heteroita...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yläasteella kun porukalle selviää, että "sulla" on kaksi "isää" kotona, sä oot vainaa. Vähintäänkin voit perustaa toimiston vessaan.

Toisaalta taas jos niille selviäisi, että sulla on kaksi "äitiä" kotona, olisit varmaan luokan suositun, heh.

No, biologisesti ajatellen tuossa ei ole mitään järkeä, siis laissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... nykyäänhän taitaakin olla lähes trendikästä olla jonkin verran poikkeava... ;)

Niinkö? Tätä ketjua lukemalla pääsee käsitykseen, että paremminkin patavanhoillisuus ja vanhat kunnon ennakkoluulot ovat in  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yläasteella kun porukalle selviää, että "sulla" on kaksi "isää" kotona, sä oot vainaa. Vähintäänkin voit perustaa toimiston vessaan.

Se on tietysti totta ja varmasti vaikeaa nuorelle, koska hänet leimataan sen mukaan millaisia hänen vanhemmat on. Ja varsinkin kun yhteiskuntamme ei ole niin kehittynyt monessakin mielessä kuin välillä toivoa voisi. On totta että kun homottelu kerta on yleinen haukkumamuoto jo peruskouluissa josta moni joutuu syyttä kärsimään, ei tilannetta mitenkään edesauta mikäli yhteisössä tiedetään jonkun vanhempien valtavirrasta poikkeavasta elämäntavasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinkö? Tätä ketjua lukemalla pääsee käsitykseen, että paremminkin patavanhoillisuus ja vanhat kunnon ennakkoluulot ovat in  :laugh:

Ei mulla homoja (kumpaakaan sukupuolta) vastaan muuten mitään ole, mutta sen verran olen vanhoillinen, että kyllä lapsella pitää molemman sukupuolen roolimallit olla. Ei siksi, että lapsesta saattaisi tulla sukuhomo, vaan ihan sen takia, että molemmilla sukupuolilla on takuulla lapselle jotain sellaista annettavaa, mitä pelkästään toinen ei voi ikinä tarjota...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mulla homoja (kumpaakaan sukupuolta) vastaan muuten mitään ole, mutta sen verran olen vanhoillinen, että kyllä lapsella pitää molemman sukupuolen roolimallit olla. Ei siksi, että lapsesta saattaisi tulla sukuhomo, vaan ihan sen takia, että molemmilla sukupuolilla on takuulla lapselle jotain sellaista annettavaa, mitä pelkästään toinen ei voi ikinä tarjota...

Entäs yksinhuoltajaäidit? Varsinkin feministi sellaiset?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, molempien sukupuolten antia ja ihan luomuvanhemmuutta pidän minäkin hyvänä lähtökohtana. Yksinhuoltajuus ja "puolivanhemmuus" ovat tässä asiassa toki tilastollisesti katsoen se varsinainen huolenaihe*. Samaa sukupuolta olevat huoltajat, joista toinen ehkä on biologinen vanhempi jäänevät vähäisiksi tilastopoikkeamiksi.

*voisin toisaalta kertoa pitkän ja hienon tositarinan leskestä ja hänen kahdeksasta (!) lapsestaan, joista kaikista tuli mitä kelvollisimpia isänmaan kansalaisia.

...jahaa, muut ehtivätkin jo :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Patavanhoillinen... ::)

Minä ihan kiduttamatta myönnän olevani RISTIvanhoillinen ja herttaankin uskon = sydän.

Luonnollisesti ihmislapsia syntyy vain luonnollisissa parisuhteissa, vaikka olisivat vain lyhytaikaisia parittelusuhteita.

Tekniikka kuitenkin kehittyy niin, että jatkossa näemme myös ihmisillä "luonnottomia" lisääntymismenetelmiä, kuten vaikkapa kloonaus.

Terminologia näyttää tässäkin asiassa etenevän ihan omia teitään niin, että monien mielestä luonnollinen = vanhoillinen ja jokin muu = kehittyneempi, suvaitsevampi tai parempi.

Aikanaan sosialismi = "edistyksellinen" ja muu oli muuta. Ainakaan vielä se sosialismi ei näytä missään kovin kummoisesti edistyneen. Totuuden nimissä todettakoon, että vaihtoehto on kyllä edistynyt reippaasti, joskaan ei aina parhaaseen mahdolliseen suuntaan.

Joskus ne vanhat konstit ovat parempia kuin pussillinen uusia. En aio paaviksi ryhtyä, mutta jos peruskristillisesti - ei sekaannuttaisi eläimiin, ei homoiltaisi, eikä oltaisi "silleesti" kuin avioliitossa, niin esim. HIV ei olisi mikään ongelma, eikä sitä siten voisi saada huonosti tutkitun verenkään siirroissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei mulla homoja (kumpaakaan sukupuolta) vastaan muuten mitään ole, mutta sen verran olen vanhoillinen, että kyllä lapsella pitää molemman sukupuolen roolimallit olla.

Usein noissa sateenkaariperheissä on molemmat roolimallit tarjolla vaikka vanhemmat ovatkin samaa sukupuolta... vähintään yhtä usein kuin perinteisissäkin perheissä.

Kyllähän nyt jokainen on törmännyt kunnon telaketjulesboihin, jotka on äijempiä kuin monet monet äijät, ja toisaalta myös neitihinttareihin, joilla menee manikyyri myttyyn oitis jos pitää tehdä käsillään jotain. Vastaavasti kaikki varmaan ovat huomanneet että perinteisissä perheissä on joskus isän roolissa luomua, joogaa ja laihdutusta harrasta metroseksuaali citypuppelipoika ja äidin roolissa pakastinkylmä psykonarttu, joka murskaa kivekset pelkällä katseella...

Ei niitä perinteisiä roolimalleja loppujen lopuksi ole tarjolla kovinkaan monelle perinteisen perheen lapsellekaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin no...täällä olis yks yh-äiti joka koittaa näyttää lapselleen molempia maailmoja... aina se ei oo ihan helppoa, mutta täytyy silti sanoa että mä pääsen keskimääräistä helpommalla töideni ja harrastusteni takia...

montakos muuta yh-äitiä tiedätte jotka työskentelee toisinaan turvallisuusalalla ja harrastaa lennokkeja.. ? ;)

mutta joo, tituleeraisin silti itseäni umpiheteroksi. Olen ihan samaa mieltä siitä muutaman kanssa, että lapsella on oltava eri sukupuolta olevat vanhemmat tai koulussa ei helppoa ole. Mutta mikäs mä oon tuomitsemaan muita - eipä just oo tuota miehenmallia itseä enempää kotona - jos en mä aina niin neitikään ole...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...eikä oltaisi "silleesti" kuin avioliitossa, niin esim. HIV ei olisi mikään ongelma, eikä sitä siten voisi saada huonosti tutkitun verenkään siirroissa.

Nomutku suonensisäiset huumeet ovat kuitenkin tässä HIVenen ongelma.

Joo-o, kouluissa siis voi tulla ongelmia lapselle, jolla on kaksi miespuolista huoltajaa. Ehkä niin tosiaan on: tyttärentyttärienikin koulussa on muutamia kummajaisia, jotka kai sitten ovat joutuneet kärsimään erilaisuudestaan: yksi heistä on "vinosilmä", toinen "neekeri" ja kolmannen äiti on pappi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä se ei ole se pointti, että minkälaiset roolimallit isit tai äiskät tarjoaa tai onko kellä oikeus adoptoida.

Saatika vanhoollisuus tai fobiat. Puolesta tai vastaan.

Tässä pitäisi ajatella sitä muksua. Pärjääkö muksu nyky-yhteiskunnassa?

Mun mielestä päätös on nyt tehty tavallaan poliittisesti, on haluttu "kehittää" yhteiskuntaa, miettimättä tosiaan tämmöisen lapsen paineita omasta sosiaalisesta ryhmästään. Eli päätöstä ei ole tehty lasten näkökulmasta, vaan meidän aikuisten.

Kumminkin asia on mitä suurimmassa määrin lasten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Usein noissa sateenkaariperheissä on molemmat roolimallit tarjolla vaikka vanhemmat ovatkin samaa sukupuolta... vähintään yhtä usein kuin perinteisissäkin perheissä.

Tuo on paskapuhetta ja seksuaalivähemmistöjen propagandaa! Yksikään nainen ei täysin täytä miehen paikkaa, oli kuinka "äijä" tahansa. Kuten ei myöskään toisinpäin (mies naisen paikkaa)...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun mielestä se ei ole se pointti, että minkälaiset roolimallit isit tai äiskät tarjoaa tai onko kellä oikeus adoptoida.

Saatika vanhoollisuus tai fobiat. Puolesta tai vastaan.

Tässä pitäisi ajatella sitä muksua. Pärjääkö muksu nyky-yhteiskunnassa?

Mun mielestä päätös on nyt tehty tavallaan poliittisesti, on haluttu "kehittää" yhteiskuntaa, miettimättä tosiaan tämmöisen lapsen paineita omasta sosiaalisesta ryhmästään. Eli päätöstä ei ole tehty lasten näkökulmasta, vaan meidän aikuisten.

Kumminkin asia on mitä suurimmassa määrin lasten.

Kiitos. :thmbup:

Ei pärjää muksu, ehkä pärjää aikojen päästa. :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään