Mikko Kukkanen

easyJet aikoo ensimmäisenä solmituttaa avioliiton korkeuksissa

43 viestiä aiheessa

Mielummin jollain muualla kuin easyJetillä...

Singapore Airlines A380 Suites voisi olla parempi ja voisi yrittää samalla kymppikerhoon  :thmbup:

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi voi,

Vanha juttu. Muistaakseni 1998 (about) vihittiin aviopari Finnairin DC9-koneessa erikoislennolla jonka tämä hääpari oli tilannut Finnairilta. Vihkimisen suoritti toki oikea pastori. Tapahtumasta tehtiin jopa dokkari TV:oon. Kukaan häävieraista ei tiennyt asiasta etukäteen.

pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, tulipa mieleen vanhan Fred Astaire-elokuvan Flying down to Rio (1933) loppukohtaus. Ei ehkä ihan uusi idis...

(Pst Hanna, montako sulhoa on jo ilmoittautunut jonoon? ;D )

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllä mulle kelpais häät vaikka DC-3ssa kunhan olis vaan joku ukko raahata mukana sinne  ;D

Eihän toi nyt mikään ongelma ole  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tämä koneessa vihkiminen tehty jo Suomessakin, allekirjoittanut toimi kipparina C402:ssa kun hääpari vihittiin Turun yläpuolella, sulhanen taisi olla Turusta. Hommasta tehtiin video VHS-kasetille (on tallessa). Hääjuhlat oli sitten Maarianhaminassa. Tapahtui 15.5.1993

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mitenkäs tuo muuten menee, kun aina elokuvissa ja tv-sarjoissa laivan kapteenilla on vihkimis oikeudet niin tartteeko lentokoneessa olla sitten se pastori vai riittäkö lentävän kapteenin valtuudet?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

onhan niitä vihkimisiä ollut helikopterissa, kuumailmapallossa ja jopa laskuvarjohypyn aikana - vapaassa pudotuksessa käsistä kiinni pitäen (pappi taisi olla tandem-matkustajana)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mitenkäs tuo muuten menee, kun aina elokuvissa ja tv-sarjoissa laivan kapteenilla on vihkimis oikeudet niin tartteeko lentokoneessa olla sitten se pastori vai riittäkö lentävän kapteenin valtuudet?

Häät-verkkolehdestä:

Kirkollisen vihkimisen saa toimittaa:

evankelis-luterilaisessa kirkossa pappi;

ortodoksisessa kirkkokunnassa pappi; sekä

muussa uskonnollisessa yhdyskunnassa se, jolla yhdyskunnan järjestyksen nojalla on oikeus vihkiä avioliittoon.

Jos onnistuu löytämään kirkonmiehen, joka on lentäjä, niin silloin tuo onnistuu

Siviilivihkimisestä (Häät-verkkolehti)

Amerikkalaisista TV- sarjoista monelle meistä tuttu vihkitoimitus olisi Suomessa käytännössä kovin vaikea toteuttaa, merikapteenilla kun ei maamme lakien mukaan ole oikeutta vihkiä avioliittoon ellei hän satu samalla toimimaan laamannina, käräjätuomarina tai henkikirjoittajana. Avioparin, joka siis haaveilee papin aamenen sijaan merikapteenin aamenesta, on joko ennen tai jälkeen merillä suoritettavan toimituksen virallistettava liittonsa joko maistraatissa siviilivihkimisenä tai kirkossa papin toimittamana.

Eiköhän tuo sama koske myös lentokoneen kapteenia/perämiestä. Laamannihan on käräjäoikeuden päällikkötuomari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Juha. Tosiaan puuttuu enää morsian  ::)

Tuohon Arin mainitsemaan laskuvarjo vihkimiseen, myytinmurtajissahan oli jossain jaksossa käsittelyssä pystyykö vapaan pudotuksen aikana keskusteluun ja sen mukaan ei siinä tuulessa kuullut mitään mitä toinen yritti sanoa  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erikoisuutta tavoittelevile lentoyhtiöille vihjeeksi: Samaa sukupuolta olevien liiton virallistaminen taitaa olla vielä tekemättä aiemmin mainituisa olosuhteissa. Ehtisikö SAS ekana...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kyllä mulle kelpais häät vaikka DC-3ssa kunhan olis vaan joku ukko raahata mukana sinne  ;D

Muistaakseni Veteranien DC-3 oli vihkipaikkana about 10 - 15v sitten.

jk

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä jos nai lentokapteenittaren niin kuka hoitaa ohjaamisen vihkimisen aikana  ;D Mulle kyllä kelpaisi aluksi vaikka joku lentoemo...  :thmbup:

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hannahan tuolla muutama viesti sitten kaipaili sulhoa ....  :P  ;)

Ensimmäinen FsNordicin / Flightforumin järjestämä avioliitto  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

katsokaas pojat mä oon tullut siihen tulokseen että kaikki hyvät miehet on niinku parkkipaikkoja. Joko ne on varattuja tai sit toisella puolella suomea.

että ei tää helppoa ole =) Mutta ei se olis kyllä sit tulevalle sulhollekaan helppoa... "sorry kulta, mä lähden viikonlopuks jätkien kans jämille...! " :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

katsokaas pojat mä oon tullut siihen tulokseen että kaikki hyvät miehet on niinku parkkipaikkoja. Joko ne on varattuja tai sit toisella puolella suomea.

että ei tää helppoa ole =) Mutta ei se olis kyllä sit tulevalle sulhollekaan helppoa... "sorry kulta, mä lähden viikonlopuks jätkien kans jämille...! " :D

hyvin moni mies on tullut aamulla Malmille pelkkä hammasharja ja pyyheliina kainalossa. ::)

Rappukäytäväss on ollut kuulemma pakkilaatikko täynnä henk.koht. omaisuutta  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se pitää paikkansa -> näin kun hääpari + pastori meni AN-2:een malmilla.

Pitää täysin paikkansa siltä osin,  menihän sinne myös kippari ja perämies sekä joukko todistajia. Kolme pappia oli kuulemma pitänyt haastatella ennenkuin sovelias uskalikko oli suostunut vihkimiseen. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä tapauksessa vielä parempi syy etsiä tuleva sulho tältä foorumilta, ymmärtäis edes vähän asian päälle. :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään