Guest Masa

Finnairin (yksityis)asiakassuhteista vastaavan johtajan nimi?

20 viestiä aiheessa

Hakusessa on sellaisen henkilön sähköposti, jonka vastuualueeseen kuuluu meidän yksityisten asiakkaiden, ja erityisesti Finnair Plus-jäsenien viihtyvyys ja hyvinvointi Finnairin asiakkaina.

Finnairin sivuilta ei löydy kuin viestinnän kaverien yhteystiedot, oikein kuvien kanssa :(

 

Jos koet että yo. tieto on salainen tahi muutoin sellainen, ettei sitä pidä foorumeille postaileman, niin harkitsethan myös yksityisviestin käyttöä  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Henkilökohtainen lähestyminen sähköpostiin onkin Finnairin kohdalla ainoa tapa sillä esim. Plus-sivujen kautta lähetettyyn palautteeseen ei vastaa kukaan eikä koskaan.

 

Eikö tarvitse, eikö kiinnosta, eikö ole aikaa vai mitä tekosyitä lie, mutta tämä on yhtiön käytäntö.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hivenen off-topicia:

Suomessa on todellakin "ymmärretty" asiakaspalvelun idea. Esimerkiksi Finnairin asiakaspalveluun soittaminen (0600 140 140) maksaa asiakkaalle 3,04 €/vastattu puhelu + pvm.

 

Rapakon tällä puolen firman kuin firman customer serviceen pääsee ilmaisilla 1-800 -numeroilla (BTW: Finnairillakin näyttäisi olevan 1800-numero:  +1 800 950 5000)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hakusessa on sellaisen henkilön sähköposti, jonka vastuualueeseen kuuluu meidän yksityisten asiakkaiden, ja erityisesti Finnair Plus-jäsenien viihtyvyys ja hyvinvointi Finnairin asiakkaina.

Finnairin sivuilta ei löydy kuin viestinnän kaverien yhteystiedot, oikein kuvien kanssa :(

 

Jos koet että yo. tieto on salainen tahi muutoin sellainen, ettei sitä pidä foorumeille postaileman, niin harkitsethan myös yksityisviestin käyttöä  :thmbup:

 

Voisiko tuo joka valtakunnansovittelijalle penkkejä järjesteli olla ko. henkilö?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisiko tuo joka valtakunnansovittelijalle penkkejä järjesteli olla ko. henkilö?

 

Epäselvyyksien ehkäisemiseksi ja spekulaatioiden välttämiseksi totean tässä, että minä en myönnä olevani valtakunnansovittelija  :o

 

EDIT: tnx Ilkka  :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eräs konsti on kysyä asiaa toimitusjohtajalta. Hänen nimensä kai on tiedossa ja osoitteenkin loppuosa helppo arvata. Ja hän kyllä varmaan tietää minkä niminen henkilö henkilöasiakkaiden palvelusta vastaa.

 

Ja koska hän (tai hänen sihteerinsä) ei uteluusi muuten vastaa, on hyvä laittaa sinne Tiedoksi-kenttään (CC) muutama näppärä osoite jotka varmistavat sen että sähköpostiisi vastataan - vieläpä äärimmäisen nopeasti ja oikeilla tiedoilla.  Sellaisia osoitteita ovat  mm. kuluttaja-asiamies@kuluttajavirasto.fi, toimitus@hs.fi, uutisvinkki@iltalehti.fi  ym.

 

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Epäselvyyksien ehkäisemiseksi ja spekulaatioiden välttämiseksi totean tässä, että minä en myönnä olevani valtakunnansovittelija  :o

 

EDIT: tnx Ilkka  :thmbup:

 

 

 

Juu, esiintyi ainakin tuo sovittelija eri nimellä jopa telkkarissa, lehdistössäkin. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hivenen off-topicia:

Suomessa on todellakin "ymmärretty" asiakaspalvelun idea. Esimerkiksi Finnairin asiakaspalveluun soittaminen (0600 140 140) maksaa asiakkaalle 3,04 €/vastattu puhelu + pvm.

 

Rapakon tällä puolen firman kuin firman customer serviceen pääsee ilmaisilla 1-800 -numeroilla (BTW: Finnairillakin näyttäisi olevan 1800-numero:  +1 800 950 5000)

 

 

Juuri tänä talvena oli talousuutisissa pikku-uutinen että Finnairin bisnes-matkustajien

ilmainen/normaalihintainen asiakaspalvelunumero poistui käytöstä.

 

Ja muissahan maissa Finnairin palvelunumero on  yleensä enintään normaalihintainen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeiles tätä:

 

Global Direct Sales & Finnair Customer Care Center

 

Pipsa Hukka

Asiakaspalvelupäällikkö, Finnair Plus

 

pipsa.hukka (a) finnair.com

 

 

T Maria

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Henkilökohtainen lähestyminen sähköpostiin onkin Finnairin kohdalla ainoa tapa sillä esim. Plus-sivujen kautta lähetettyyn palautteeseen ei vastaa kukaan eikä koskaan.

 

Eipä vastaa ei. Noin kuukausi sitten laitoin palautteen Finnair Minukselle upgreidaus-ehtojen huonontamisesta ja samalla kyselin heidän mystisistä "veroistaa" verrattuna esim. SAS:n vastaaviin. Palautesivulla oli myös kohta "haluatko vastauksen" jota tietenkin klikkasin. Turha lienee mainita että minkäänlaista vastausta en vieläkään ole saanut :thmbdn:.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä kanta-asiakkaiden kohtelusta päätellen voimme todeta, että huonot ajat eivät ole vielä tavoittaneet Finnairia vaikka julkisuudessa väittävätkin olevan pula-aika.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Ja muissahan maissa Finnairin palvelunumero on  yleensä enintään normaalihintainen.

 

Tässä maassa duunarin edustajat ovat veljeilleet liian kauan kapitalistien kanssa ja porukasta on tullut "lammaslaumaa", jota voidaan viedä kuin sitä entistä pässiä narusta.

 

Äskettäin tuli televisiosta ohjelma, jossa konkreettisesti osoitettiin miten paljon paremmat työehdot saksalaisilla on saman firman (jääköön nimi pois ettei tulisi mainostettua missään mielessä) palveluksessa kuin Suomessa. Suomessa pelin henki tuntuu olevan nykyään "tulos ja ulos". Saksassa tämä ei onnistu, sillä työntekijää suojaavat lukuisat sanktiot, jotka työnantajalle perusteettomista irtisanomisista seuraavat.

 

Ihan sama juttu (vähän eri muodoissa) näyttää olevan kaikessa - myös tässä Finnairin sinänsä pikkuasiassa.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä maassa duunarin edustajat ovat veljeilleet liian kauan kapitalistien kanssa ja porukasta on tullut "lammaslaumaa", jota voidaan viedä kuin sitä entistä pässiä narusta.

 

Äskettäin tuli televisiosta ohjelma, jossa konkreettisesti osoitettiin miten paljon paremmat työehdot saksalaisilla on saman firman (jääköön nimi pois ettei tulisi mainostettua missään mielessä) palveluksessa kuin Suomessa. Suomessa pelin henki tuntuu olevan nykyään "tulos ja ulos". Saksassa tämä ei onnistu, sillä työntekijää suojaavat lukuisat sanktiot, jotka työnantajalle perusteettomista irtisanomisista seuraavat.

 

Ihan sama juttu (vähän eri muodoissa) näyttää olevan kaikessa - myös tässä Finnairin sinänsä pikkuasiassa.

 

Pekka

 

 

Nyt jää kyllä analogia Finnairin palvelunumeron hinnan ja vankan punapropagandan välillä niin häilyväksi, ettei ole tosikaan.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt jää kyllä analogia Finnairin palvelunumeron hinnan ja vankan punapropagandan välillä niin häilyväksi, ettei ole tosikaan.

...

 

Se on häilyvä, mutta olemassa. Itsehän kerroitte (mikäli pitää paikkansa - minä en asiaa tiennyt koska matkustelen lentokoneella korkeintaan kerran vuodessa ja senkin matkatoimiston kautta), että Finnair kohtelee suomalaisia asiakkaitaan huonommin tässä infoasiassa kuin muunmaalaisia. "Sama kaiku on askelten..." ainakin minun mielestäni.

 

Suomi on muuttunut valtavasti 30 vuodessa. 70-luvulla tässä maassa oli esimerkiksi lakkoja (taisi olla?) eniten Euroopassa. Eli työväestö taisteli etujensa puolesta. Nyt niitä ei ole lainkaan, mutta muualla Euroopassa on. Työntekijöiden edut viedään heti, jos etujen puolustamisesta luovututaan. Se näkyy sekä pikkuasioissa (kuten tässä Finnairin tiedostusjutussa) että suuremmissa.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on häilyvä, mutta olemassa. Itsehän kerroitte (mikäli pitää paikkansa - minä en asiaa tiennyt koska matkustelen lentokoneella korkeintaan kerran vuodessa ja senkin matkatoimiston kautta), että Finnair kohtelee suomalaisia asiakkaitaan huonommin tässä infoasiassa kuin muunmaalaisia. "Sama kaiku on askelten..." ainakin minun mielestäni.

 

Suomi on muuttunut valtavasti 30 vuodessa. 70-luvulla tässä maassa oli esimerkiksi lakkoja (taisi olla?) eniten Euroopassa. Eli työväestö taisteli etujensa puolesta. Nyt niitä ei ole lainkaan, mutta muualla Euroopassa on. Työntekijöiden edut viedään heti, jos etujen puolustamisesta luovututaan. Se näkyy sekä pikkuasioissa (kuten tässä Finnairin tiedostusjutussa) että suuremmissa.

 

Pekka

 

 

Pekan mielesta Alitalia on varmaan hyva esimerkki siita, etta tyontekijoiden ei tarvitse kuin lakkoilla, niin veronmaksajien rahaa syydetaan aivan "paskan" firman pystyssapitamiseksi, maksavista asiakkaista viis.

 

Muutama kuukausi sitten eraassa TV-ohjelmassa yksi entinen Wartsila Marinen tyontekija naureskeli, kuinka telakalla lakkoiltiin vaikkapa siita, etta keittioemannat tekivat paskanmakuista ruokaa... tai, etta WC-paperia ei ollut toileteissa riittavasti.

 

Ja tallaista menoako halutaan Suomeen takaisin...?  :o

 

Kultaisilla 1970- ja 1980-luvuilla Finnair ei ollut palveluyritys, vaan valtion laitos. Tuolloin Finnairin johtoon valittiin johtajia puoluekirjojen perusteella, hinnat olivat pilvissa ja asiakaspalvelusta ei tietoakaan. Johtajaksi mentiin yleensa eduskunnan kautta, esimerkkeina vaikkapa Seppo Sarlund ja Kaj Grundstrom.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pekan mielesta Alitalia on varmaan hyva esimerkki siita, etta tyontekijoiden ei tarvitse kuin lakkoilla, niin veronmaksajien rahaa syydetaan aivan "paskan" firman pystyssapitamiseksi, maksavista asiakkaista viis.

...

 

Vaikka panetkin minun mieleeni tuollaisia asioita, arvannet kyllä hyvin, että en tietenkään mitään tuollaista tarkoita. Tarkoitan yksinkertaisesti sitä, että jos työntekijät eivät itse pidä huolta asioistaan, ei niistä pidä huolta kukaan. "Saavutetut edut" menetetään eikä uusia edes oteta neuvotteluihin.

 

Myönnän kyllä, että vein tätä keskustelua nyt vähän kauas alkuperäisestä otsikosta.  :D

 

Finnairin suhtautumisessa suomalaisiin asiakkaisiin saattaa yksinkertaisesti olla kyse siitä, että Finnair on ikäänkuin eräänlainen "ikoni" Suomessa, jossa se voi sanella asioita. Kauppa käy siitä huolimatta. "Suurten monopolien kausi" jatkuu Suomessa, vaikka olemme olleet vapaakaupan piirissä jo vuosikymmeniä.

 

Isossa maailmassa asiakas valitsee herkästi kokonaan toisen yhtiön, jos Finnairin tiedotus on hankalaa tai maksaa liikaa tai hinnat eivät ole kilpailukelpoisia. Siellä toimii vapaa kilpailu ihan oikeasti.

 

Esimerkiksi täällä kotikentälläni EFJOssa se ei toimi, sillä kentälle lentää vain Finnair ja sen tytäryhtiö Finncomm. Niinpä täältä ja tänne on yleensä paljon kalliimpaa kuin esimerkiksi naapuri Kuopioon, jossa käy muidenkin firmojen koneita. Systeri kävi pari vuotta sitten Espanjasta synttäreilläni. Väli Barcelona - Helsinki oli paljon halvempi kuin pikkuhyppy Helsinki - Joensuu välillä. Eikä hän varmaan ylihintaakaan maksanut, kun on joutunut usein lentämään miltei työkseen (eli osaa varmasti etsiä netistä halvimmat lennot). Sillä lailla.

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Isossa maailmassa asiakas valitsee herkästi kokonaan toisen yhtiön, jos Finnairin tiedotus on hankalaa tai maksaa liikaa tai hinnat eivät ole kilpailukelpoisia. Siellä toimii vapaa kilpailu ihan oikeasti.

 

Esimerkiksi täällä kotikentälläni EFJOssa se ei toimi, sillä kentälle lentää vain Finnair ja sen tytäryhtiö Finncomm. Niinpä täältä ja tänne on yleensä paljon kalliimpaa kuin esimerkiksi naapuri Kuopioon, jossa käy muidenkin firmojen koneita.

 

Stadilaisena on onneksi jonkinlainen vapaus valita. Yllättävän usein finski ei ole se pulkka jolla lennän. Toki Finnairin rankin eri lentoyhtiöiden joukossa on silti sieltä kärkipäästä, mm. kaluston ja tiettyjen pikkuasioiden ansioista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä usko että Finnairin asiakaspalvelusta (tai oikeammin sen puutteesta) kannattaa etsiä mitään syvempiä merkityksiä... maassa maan tavalla. Ei suomessa missään saa hyvää asiakaspalvelua ja ketään muuta siitä ei voi syyttää kuin liian kilttejä asiakkaita.

 

Suomalainen on jotenkin kummallinen otus tilanteissa, joissa pitäisi vaatia jotakin... joka paikkaan mennään hattu kourassa nöyristelemään ja ikään kuin pyytelemään armonpaloja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä usko että Finnairin asiakaspalvelusta (tai oikeammin sen puutteesta) kannattaa etsiä mitään syvempiä merkityksiä... maassa maan tavalla. Ei suomessa missään saa hyvää asiakaspalvelua ja ketään muuta siitä ei voi syyttää kuin liian kilttejä asiakkaita.

 

Suomalainen on jotenkin kummallinen otus tilanteissa, joissa pitäisi vaatia jotakin... joka paikkaan mennään hattu kourassa nöyristelemään ja ikään kuin pyytelemään armonpaloja.

 

Voi tosiaan olla maan tapa ja ehkäpä tämä juontaa kauas historiaamme. Ensin kumarrettiin 800 vuotta Ruotsin kruunua, sitten 100 vuotta venäjän tsaareja ja vielä myöhemminkin "punaisia tsaareja" ja nyt EU:ia. Kyllää se jo miltei tuhannessa vuodessa selkä köyristyy keneltä tahansa.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään