Sami Puro

Lentoyhtiöuutisia - Muut uutiset

3 303 viestiä aiheessa

Tämä ketju on tarkoitettu erilaisille ilmailun pienuutisille, eli "lentoyhtiöuutisia lyhyesti".

 

Aihe: Muut uutiset (muut pienuutiset, jotka eivät sovellu muihin aiheen ketjuihin)

 

 

Kaikki pikku-uutisille tarkoitetut ketjut:

Lomalentoyhtiöt

Halpalentoyhtiöt

Finnair

Blue1

USA:n lentoyhtiöt

Euroopan lentoyhtiöt

Konekaupat

Avaruusuutisia

Muut uutiset

 

 

Jos uutinen on merkittävä, tee sille oma uusi viestiketju.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pistetäänpä tähän, koska ei sovi muihin lyhyihin lentoyhtiöuutisiin. Siis: Arabiemiraattien ja muiden Persianlahden maiden lentoyhtiökilpailu kiihtyy.

 

Niitähän on useita:

 

Gulf Air (Bahrain & Oman), josta Abu Dhabi on irroittautumassa. Teki juuri ja juuri ensimmäisen kerran voittoa Australiasta palkatun johtajan saneerausohjelman avulla.

 

Etihad (=englanniksi "United"), Abu Dhabi, joka on laajentamassa kovaa kyytiä. Tilannut mm. A380-koneita.

 

Emirates (Dubai). Tilannut ison määrän A380-koneita.

 

Qatar Airways (Qatar). Myös tilannut A380-koneita.

 

Vielä lähialueelta Kuwait Airways, jonka johtaja sanoi 21.9., että saneerausohjelma ei onnistu tänä vuonna nousseiden polttoainekustannusten takia. Polttoainekulut ovat 37 % Kuwait Airwaysin kuluista. Lisäksi on tulossa kilpailua aloittelevan yksityisen low cost-yhtiö Jazeera Airwaysin taholta.

 

Kuka pärjää kilpailussa?

 

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/4242422.stm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolahtipa tuossa postilukusta aviisi nimeltä AirCargo World. Siinä on mm. listattuna rahtilentoyhtiöt rahtitonnikilometrien mukaan vuonna 2004.

 

Ykkössijaa pitää Fedex, kakkosena on (ainakin mulle yllätys) Korean Air, kolmas on Lufthansa, neljäs Singapore ja viides Cathay. Muuten Aasian yhtiöt pitävät kärkisijoja, sillä puolet kymmenestä eniten rahtia lennättäneestä yhtiöstä tulee Aasiasta.

 

SAS on sijalla 47 eikä Finnairimme ole mahtunut 55 suurimman joukkoon.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kolahtipa tuossa postilukusta aviisi nimeltä AirCargo World. Siinä on mm. listattuna rahtilentoyhtiöt rahtitonnikilometrien mukaan vuonna 2004.

 

Ykkössijaa pitää Fedex, kakkosena on (ainakin mulle yllätys) Korean Air, kolmas on Lufthansa, neljäs Singapore ja viides Cathay. Muuten Aasian yhtiöt pitävät kärkisijoja, sillä puolet kymmenestä eniten rahtia lennättäneestä yhtiöstä tulee Aasiasta.

 

SAS on sijalla 47 eikä Finnairimme ole mahtunut 55 suurimman joukkoon.

 

Mites UPS, DHL ja TNT?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mites UPS, DHL ja TNT?

 

Sori, UPS on neljäs ja Singapore viides ja Cathay kuudes.

EDIT : DHL ja TNT puutttuvat listalta. Olisiko syynä mahdollisesti, että ne lentävät muiden omistamilla koneilla eivätkä omillaan??? Listalta löytyy yksi DHLlle lentävä yhtiö, ABX

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ykkössijaa pitää Fedex, kakkosena on (ainakin mulle yllätys) Korean Air, kolmas on Lufthansa, neljäs Singapore ja viides Cathay. Muuten Aasian yhtiöt pitävät kärkisijoja, sillä puolet kymmenestä eniten rahtia lennättäneestä yhtiöstä tulee Aasiasta.

 

 

Korean Air on ollut suuri ja mahtava jo pitkään. Itse he pystyvät kertomaan olevansa maailman suurin koska he eivät omassa markkinoinnissaan tuo esille yhtiöitä, jotka eivät kuljeta muuta kuin rahtia. Itse asiassa Korean Air ohitti Lufthansan vasta tänä vuonna ja 1.7. he uutisoivat seuraavaa:

SEOUL (July 1)—Korean Air’s cargo operation has been ranked the world’s largest commercial airline cargo operation by the Iternational Air Transport Association (IATA).

 

Fedexiin taitaa kuitenkin olla jonkin verran matkaa mutta muistelen lukeneeni ykköstilan saavuttamisen kaiken kaikkiaan olevan Korean Air Cargon tavoite, eli satsaukset rahtipuolelle ovat mittavia ja onhan noita heidän konetilauksiaan täälläkin uutisoitu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Fedexiin taitaa kuitenkin olla jonkin verran matkaa mutta muistelen lukeneeni ykköstilan saavuttamisen kaiken kaikkiaan olevan Korean Air Cargon tavoite

 

Tavoite on kova... ::) Fedexin rahtitonnikilometrit ovat melkein tuplat Korean Airiin verrattuna. Fedex 14,5 miljoonaa vs. Korean 8,2 ...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tavoite on kova... ::) Fedexin rahtitonnikilometrit ovat melkein tuplat Korean Airiin verrattuna. Fedex 14,5 miljoonaa vs. Korean 8,2 ...

 

Niinhän tuossa taisin sanoakin, joskaan en nyt ihan samoilla sanoilla kuin sinä. Uskoisin, että tavoitteeseen on tarkoitus päästä esimerkiksi yrityskauppojen yms. kautta sillä pelkällä operatiivisella kasvulla se tuskin onnistuu ainakaan millään järjesllisellä aikavälillä.  Ja hyvähän se on, että opn tavoitteita...:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EU ehdottaa Ylen teksti-tv:n mukaan lentoliikenteen ottamista mukaan päästökauppaan. Komission mukaan vaikutus meno-paluulipun hintaan olisi korkeintaan 9€.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Korsikan molemmat päälentokentät Bastia ja Ajaccio ovat suljettuina. Jupakan takana on Ranskan valtion aikomus myydä lauttayhtiö, joka liikennöi Korsikalta Marseillesiin. Mielenilmaisu kestää lauantaiaamuun seitsemään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentoyhtiöitä koskettava uutinen Kauppalehdestä:

 

Chicago O'Haren kansainvälistä lentokenttää laajennetaan ja korjataan peräti 15 miljardilla dollarilla, USA:n ilmailuviranomainen FAA tiedotti.

Työt O'Haressa alkavat jo tänä syksynä. Chicago O'Hare on Atlantan ohella Yhdysvaltain vilkkaimpia lentokenttiä, ja sen kapasiteetti on ollut jo vuosia kovalla koetuksella.

Laajennustöiden tieltä on määrä purkaa yli 500 kotia. Myös noin 200 yritystä pitää siirtää uuteen osoitteeseen, kun laajennustyöt edistyvät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boarding. no ketoo, että ruotsalainen matka/lentolipputoimisto Ticket Travel Group AB, jolle tuli 3 miljoonan kruunun tappiot SWEFLY:n lopetettua laskujensa maksamisen, on laatinut oman "mustan listan" yhtiöistä, joiden lippuja se ei enää myy.

 

Listalla olivat FlyMe, Delta, Varig ja Northwest, paitsi että Northwestin lippuja myydään taas, koska allianssikumppani Air France/KLM on luvannut taata mahdolliset liipputulojen menetykset Ticketille, jos Northwestin lentoja jää lentämättä.

 

Huhuja kyllä liikkuu, että SWEFLY yrittäisi aloittaa toiminnan uudestaan ja 500 joulukuuksi Bangkokin lipun ostanutta saisivat ehkä sittenkin lentää jo maksamansa SWEFLY:n lennot. Onnistuuko SWEFLYn uusi rahoitus, onkin sitten jo toinen juttu. Kerran lopettaneeseen yhtiöön ei yleensä paljon luoteta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huhuja kyllä liikkuu, että SWEFLY yrittäisi aloittaa toiminnan uudestaan ja 500 joulukuuksi Bangkokin lipun ostanutta saisivat ehkä sittenkin lentää jo maksamansa SWEFLY:n lennot. Onnistuuko SWEFLYn uusi rahoitus, onkin sitten jo toinen juttu. Kerran lopettaneeseen yhtiöön ei yleensä paljon luoteta.

Eikös surullisen kuuluisa Söder yrittänyt uudelleen parikin kertaa??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivän Kauppalehdessä oli protestilistalla "uutinen" koskien Soder Aviation Oy:tä.

 

Listan päiväyksenä on 27.9., jolloin Sisä-Suomen verovirastolla on ollut Soder Aviation Oy:ltä saatavia 8388 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Päivän Kauppalehdessä oli protestilistalla "uutinen" koskien Soder Aviation Oy:tä.

 

Listan päiväyksenä on 27.9., jolloin Sisä-Suomen verovirastolla on ollut Soder Aviation Oy:ltä saatavia 8388 euroa.

 

Olisiko se sitten talveksi "uusi" yhtiö suomeen, Süder Aviation  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi listaus protestilistalla ei vielä välttämättä tarkoita, että Soderin peli olisi menetetty.

 

Näkisin Soderin ongelmina sen, riittääkö Tampereen talousalueella matkustajapotentiaalia mihinkään järkevään kohteeseen, johon ei vielä olisi kilpailua, ja sen, mistä löytää sopiva, riskinottava operaattori mahdollisille uusille lennoille esim. Lappiin.

 

Tässä muutama päivä sitten näin Hesarin matkailusivuilla ilmoituksen, jossa mainostettiin jo Kittilän sesonkikauden hiihtopaketteja. Lentoyhtiönä on Blue1.

 

Mikäli Soder aikoo pärjätä, olisi jo korkea aika julkistaa jotain ja mainostaa paremmin kuin viime talvena ja löytää yhteistyökumppaneita.

Sitä odotellessa, ainakin nettisivut ovat vielä pystyssä, vaikka siellä ei mitään uutta kerrotakaan.

 

Äh, olisi vissin pitänyt postata Soderin omaan ketjuun, mutten huomannut, että se oli nostettu ylös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Schipolista (AMS) on löytynyt sodan aikainen lentopommi. Yksi kiitorata on suljettuna ja lentoliikenteessä on odotettävissa häiriöitä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään