Sami Virkkula

Malev venäläisille

19 viestiä aiheessa

Tulevat lentoyhtioryppaat Euroopassa; AF-KLM, Lufthansa, Aeroflot ja ?? BA nayttaa olevan liian hidas kun ollaan jarjestelemassa pakkaa uusiksi.

 

Aeroflotilla voisi oikeastikin olla mahdollisuuksia "yhdeksi suurista", jos johdon kyvyt riittavat. Siellahan olisi CSA:ta, LOT:ia ym. tarjolla. Mutta haiskahtaako tuollainen kokonaisuus asiakkaiden nenaan liiaksi menneen ajan haamuilulta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenköhän tämä vaikuttaa Malevin OneWorld-jäsenyyteen? Kutsuuko SkyTeam?

 

Malev palaa "juurilleen" allianssikuvioissa. Malevillahan on ollut aikoinaan hyvin läheiset suhteet ja codeshare ainakin KL, AF, DL ja AZ:n kanssa (en muista oliko myös OK ja SU). Eli SkyTeam on historiallisesti katsottuna loogisempi allianssi MA:lle kuin OneWorld jonka kanssa yhteistyö on ollut vähän tekemällä tehdyn tuntuista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa tosiaan oneworldin Euroopan kartta harventua entisestään.

 

Mitähän tavallinen kadunmies Unkarissa tuumaa siitä, että Malevin uusi isäntä tulee Venäjältä, vaikkei synkkä lähihistoria liene Unkarissa yhtä herkkä aihe kuin Baltiassa.  Ja mitähän Suomessa sanottaisiin jos Finnairin osakkeet siirtyisivät tulevaisuudessa itään ja siitä tulisi Aeroflotin 'yhteistyölentoyhtiö'... aika säpsäyttävä ajatus vaikka periaatteessa mahdollinen jos AY pistettäisiin lihoiksi, ei LH ole ainoa joka shoppailee...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Täällä Suomessa Finnairin myynti Venäjälle olisi aikamoinen pläjäys... Tai minne muualle tahansa.

 

Alkaa tässä hieman mietityttää OneWorldin tilanne Starin ja SkyTeamin kanssa. Kaksi suurintahan laajenevat melkoisella vauhdilla ja OneWorld odottelee. Onhan maailmassa runsaasti yhtiöitä, jotka OneWorld varmasti hyväksyisi liittoonsa. Ja kaiken lisäksi sellaisilla alueilla, joilla lentoliikenne kasvaa, esimerkiksi Lähi-Itä, Intia ja Kiina. Toisaalta OW:llä on Royal Jordanian, mutta sen verkosto on varsin vaatimaton verrattuna alueen suurempiin yhtiöihin.

 

Intiasta löytyisi puolestaan Kingfisher, mutta sehän on halpalentoyhtiö, joten homma ei taitaisi sujua. Aer Lingushan lähti uuden strategiansa vuoksi  :-\ Entäpä Jet Airways tai Indian Airlines? Air India meni jo Stariin, joten Intian kasvavilta markkinoilta olisi hyvä saada joku mukaan myös OneWorldiin.

 

Kiinassa Cathay ja Dragonair on hyvä yhdistelmä, mutta China Eastern toisi paremman verkoston Kiinan sisämaahan ja sitä kautta voisi esimerkiksi toimia feederinä Kiinaan lentäville OneWorld-yhtiöille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intiasta löytyisi puolestaan Kingfisher, mutta sehän on halpalentoyhtiö, joten homma ei taitaisi sujua.

 

Missä vaiheessa IT on muuttunut halpalentoyhtiöksi? Onkin sitten ensimmäinen viiden tähden halpalentoyhtiö.  :laugh:

http://www.airlinequality.com/Airlines/IT.htm

 

Entäpä Jet Airways tai Indian Airlines? Air India meni jo Stariin, joten Intian kasvavilta markkinoilta olisi hyvä saada joku mukaan myös OneWorldiin.

Indian Airlines ja Air India ovat yksi ja sama eli Air India.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kingfisher Red:llä (halpalentoyhtiö) ja Kingfisherillä on sama IATA-tunnus IT, josta voi rationaalisesti päätellä niiden olevan samaa.

 

Mitä ihmeellistä siinä on, jos halpalentoyhtiöllä on viisi tähteä??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kingfisher Red:llä (halpalentoyhtiö) ja Kingfisherillä on sama IATA-tunnus IT, josta voi rationaalisesti päätellä niiden olevan samaa.

 

Mitä ihmeellistä siinä on, jos halpalentoyhtiöllä on viisi tähteä??

 

Kingfisher Redin koodit taitavat olla DN/DKN (Deccanin peruja)

 

Se, että yhdelläkään ei ole viittä tähteä.  ;) Neljällä on neljä ja niistä vain yksi USAn ulkopuolelta. Skytraxin tähdet halpalentoyhtiöille.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkaa mennä kauas alkup aiheesta, mutta jos Skytraxin tähtiin viitataan, niin ehkä syytä tarkentaa että halpalentoyhtiöitä luonnollisesti verrataan keskenään, ei ns täyden palvelun yhtiöihin - vaikka aika häilyvä tuo raja tietysti on, Skytrax laskee halppiksiin myös mm Blue1:en.

 

Skytraxin halppikset:

http://www.airlinequality.com/Airlines/Airlines_lowcost.htm

 

Ja Intian Kingfisher ei tosiaan halppis, Skytrax listaa sen kuuden parhaan (5*) joukkoon täyden palvelun firmoista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaukana Malevista mutta viimeksi kun lensin Delhiin, niin vieressä istuva New Delhissä asuva herrasmies suositteli, että jos haluaa laatua Intian lennoilla niin kannattaa ottaa Kingfisher. Air India oli kuulemma "crap".

 

Malevista sen verran, että matkaviikko.net kertoo, ettei Malevin omistusjärjestelyillä olisi vaikutusta allianssikuviohin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bongasin A.netistä uutisen, että Malevilla on tammikuun palkat pystyssä.

 

Malev Late Paying Wages As Conditions Deteriorate

February 6, 2009

Hungarian national airline Malev said on Friday it was late in paying January's wages to employees due to financial difficulties, but it promised to make up all arrears this month.

 

Malev, which is expected to be taken over by state-owned Russian bank Vnesheconombank within weeks, promised to pay some of the late wages within days and the rest following the February 10 extraordinary general meeting, where the new Russian owner is expected to take over, the company said in a statement.

 

"Malev's reasons (for the late payment) are deteriorating economic conditions around the globe and in Hungary, Malev's own difficult financial situation, and lower turnover and revenue as a result of the seasonality of air travel during the winter," Malev said in a statement.

 

Malev has not paid any of its January wage obligations and promised to transfer HUF50,000 forints (USD$216.9) per employee as early as Friday and the rest later.

 

VEB, Malev's biggest lender, will take the company over from Russian businessman Boris Abramovic, while Russia's Aeroflot will become Malev's strategic partner, the Russian government said earlier.

 

Hungary's government expect its economy to shrink by up to 3 percent, and unemployment is seen peaking above 10 percent.

http://news.airwise.com/story/view/1233956753.html

 

Sitten laskemaan päiviä koska loppuu lento. Ja ei kait tarvitse edes muistuttaa, että varaukset luottokortilla jos Malevilta tarvitsee lippua.

 

Joku Helsinki-Vantaalla työskentelevä voi sitten vinkata kun MA:n kippari maksaa dollarinipulla ikkunasta tankkauksen, niin alkaa olemaan loppu lähellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malev on ollut venäläisessä omistuksessa jo vuosia. Eli ei suurempaa muutosta siinä suhteessa. S7 vaihtuu siis Aeroplottiin.

 

Wikipedia kertoo seuraavasti:

 

From 1999 to 2007, the Hungarian state property agency ÁPV Rt. (Állami Privatizációs és Vagyonkezelõ Rt.) has owned 99.5% of Malév shares. The other 0.5% are in the hands of small shareholders. ÁPV Rt has repeatedly tried to privatise Malév - finally selling it to AirBridge Zrt, one of whose stockholders is Boris Abramovich who backs KrasAir and AiRUnion.

 

Ei mainintaa S7:stä ja kaksi vuotta ei ole "vuosia"...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malevilla jo toista päivää peruttu Helsingin lento. Lopun alku vai lopun loppu jo?

 

Kauppalehti kirjoitti  tänään ettei tammikuun palkkoja ole vieläkään maksettu. Mitähän muuta on yhtiössä hoitamatta kun palkat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään