Mikko Sokero

Ilmailukuvien tunnistusapu tarpeen

9 viestiä aiheessa

ILMAILU-lehden kuva-arkistoa sähköistetään kovaa vauhtia. Viikkotasolla lisäämme satoja kuvia palvelimelle, jonka nettiosoite on ilmailu.kuvat.fi

Jos olet täynnä tietoa ja innokas sekä luotettava ilmailuihminen, ole yhteydessä allekirjoittaneeseen. Saat salasanat, jolla pääset lisäämään tietoja kuvien yhteyteen. Talkoolaisia tarvitaan, jotta kulttuuriperintöä saadaan tallennettua tulevaisuuteen.

Mikko Sokero

päätoimittaja

ILMAILU

mikko.sokero(ätt)ilmailu.fi

P.S. Käytä sähköpostia, älä FlightForumin priva-toimintoa jos olet yhteydessä minuun...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saat salasanat, jolla pääset lisäämään tietoja kuvien yhteyteen.

Miten tuo kuvatietojen päivittäminen tapahtuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tuo kuvatietojen päivittäminen tapahtuu?

Sähköpostilla kommentit Mikolle tuntuu toimivan. Paljon mielenkiintoista materiaalia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sähköpostilla kommentit Mikolle tuntuu toimivan. Paljon mielenkiintoista materiaalia

Materiaali on kyllä mielenkiintoista. Olen niitä tässä puoltoista viikkoa ihmetellyt :)

Totesin Mikolle vain jo puhelimessa, että odottelen itse suosiolla sitä tulevaa muokkauspalikkaa, niin ei tarvitse välikäsien kautta pelata. Minulle se on hitaampi tapa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

odottelen itse suosiolla sitä tulevaa muokkauspalikkaa, niin ei tarvitse välikäsien kautta pelata. Minulle se on hitaampi tapa...

Olen vasta pikaisesti selaillut kuvia, ja pienellä vilkaisullakin löytyy toistakymmentä kuvaa joiden tiedoissa olisi täydennettävää. Mutta taidan säästä kaikkien hermoja, enkä ala kirjoitella kilometrin pituisia sähköposteja... Toivottavasti tuonne saadaan toiminto jolla pääsee itse suoraan päivittämään tietoja, se on kaikista helpointa.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Materiaali on kyllä mielenkiintoista. Olen niitä tässä puoltoista viikkoa ihmetellyt :)

Totesin Mikolle vain jo puhelimessa, että odottelen itse suosiolla sitä tulevaa muokkauspalikkaa, niin ei tarvitse välikäsien kautta pelata. Minulle se on hitaampi tapa...

Tää menis taas tonne väärinlukemisiin mutta luin enste että muokkauspalkkaa ja ihmettelin jo että oikeinko tästä maksetaankin......???

Materiaali on toudella mielenkiintoista ja laidasta laitaan. Mailitse voin toki edelleenkin päivitysehdotuksiani laitella mutta Mikko-paran mailipurkki vaan säälittää nyt jo suuresti......  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös noiden järjestelyyn kannattaisi hankkia joku open source kuva-arkistotyökalu? Sellaisella voi kirjanmerkitä kuvia valmiilla asiasanoilla, jolloin homma pysyy kasassa. Ei nyt heti tule mitään erityistä työkalua mieleen, eli jos on hyviä kokemuksia niin kommentteja pliis. Googlella löytyy kaikennäköistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle riittäisi jos pääsisi kommentoimaan kuvaa. Olen jo listoja lähetellyt Mikolle ja jossakin vaiheessa tuli mieleen että jos joku jossain tekee samaa hommaa. Voisi myös miettiä että pmiten syvälle halutaan mennä. Riittääkö koneesta tyyppimerkintä (ja millä tarkkuudella), vai halutaanko mahdollisesti myös sarjanumero, kuvauspaikka ja aika.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulle riittäisi jos pääsisi kommentoimaan kuvaa. Olen jo listoja lähetellyt Mikolle ja jossakin vaiheessa tuli mieleen että jos joku jossain tekee samaa hommaa. Voisi myös miettiä että pmiten syvälle halutaan mennä. Riittääkö koneesta tyyppimerkintä (ja millä tarkkuudella), vai halutaanko mahdollisesti myös sarjanumero, kuvauspaikka ja aika.

Itse tuota samaa miettiny, muutaman kuvan hätäpäissäni olin tunnistavinani.Vanhemmista soranaikasista voi olla hiukka vaikeempaa löytää moottorin valmistenumeroa, varsinkin venäläisistä, yritetään kuitenkin. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla