Risto Partanen

Erä-aiheinen nurkkaus

293 viestiä aiheessa

Kuulin jutun kolmesta valkoisesta Beaglekoirasta, kuulemma lyhyt ura mettällä, kaikki ammuttu jäniksenä tiedä sitten pitääkö paikkansa, porukkamme punertava mäyris saa metsäseuraksi vain maltillisia mettämiehiä, tänään kettu sen edestä. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on mennyt aika onnettomaksi ohjelmaksi toi Erätulilla :thmbdn: Ihme draamaa ja filosofointia.. Ja minkä ihmeen takia jokaiseen jaksoon pitää metsästäjiksi tunkea naisia? Naismetsästäjissä ei ole mitään vikaa, sitä en tarkoita, mutta kohtalaisen tyrkyttävää tasa-arvo meininkiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on mennyt aika onnettomaksi ohjelmaksi toi Erätulilla :thmbdn: Ihme draamaa ja filosofointia.. Ja minkä ihmeen takia jokaiseen jaksoon pitää metsästäjiksi tunkea naisia? Naismetsästäjissä ei ole mitään vikaa, sitä en tarkoita, mutta kohtalaisen tyrkyttävää tasa-arvo meininkiä.

Heh. Sama kävi mielessäni, mutta en rohjennut avata sanaista arkkuani... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei maailmassa ole enään tasaarvoa, naiset päässy jostain syystä voitolle, olemmeko Paasikiven jälkeen mokanneet hyvät veljet. :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei maailmassa ole enään tasaarvoa, naiset päässy jostain syystä voitolle, olemmeko Paasikiven jälkeen mokanneet hyvät veljet. :'(

Taitanee näin olla :( Mutta mikäli metsästäjät olisivat pelkkiä miehiä niin se olisi syrjintää ;D Eivät ole muuten saaneet ensimmäistäkään eläintä ammuttua tämän syksyn jaksoissa. Tai eivät ole näyttäneet niitä TV:ssä koska Yleisradion seinät saattaisivat olla sen jälkeen maalissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä naisissakin löytyy, vaikka talon isäntä on riistamestari. Kuvassa Katri ja Wunderwurst Ares - karkeakarvainen maastonakki.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Monikäyttöinenhän se ja kulkee naisellakin kevyemmin kuin pari erillistä pyssyä.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tikan tekemä haulikkorihla aseena? On mukava pyssy.. melko monikäyttöinen..

.222 (rem) tossa luotipiippuna?

Pitänee ostaa hirvikivääri ensi syksyksi... Kannattaako lähteä .308:sta liikenteeseen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

.222REM on noissa aika vakio. Tuli muuten Katrin ja Areksen kuva jo toistamiseen. Oli yhtenä jo ekalla sivulla. :-[

Hirvihommiin pitää tietty lähteä ärtsymmillä vehkeillä. Itselläni oli aikanaan 308 ja olin tyytyväinen. Nythän on tosi hyviä tarkka-ampujillekin sopivia vehkeitä, joita näyttää uineen Georgian (Gruusia) kahinoihinkin vastapuolelle - väitti lehtikuva joitakin aikoja sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee ostaa hirvikivääri ensi syksyksi... Kannattaako lähteä .308:sta liikenteeseen?

Itse olen ajatellut ostaa .308:n ensimmäiseksi ja ainoaksi pyssykseni. Luotia vaihtamalla tuosta saa aika hyvän yleispyssyn. Tikka T3 Tactical on mielessä... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hirvihommiin pitää tietty lähteä ärtsymmillä vehkeillä. Itselläni oli aikanaan 308 ja olin tyytyväinen. Nythän on tosi hyviä tarkka-ampujillekin sopivia vehkeitä, joita näyttää uineen Georgian (Gruusia) kahinoihinkin vastapuolelle - väitti lehtikuva joitakin aikoja sitten.

Joo Tikka ja Sako tekee ainakin Sniper malleja.. Meidän porukassa on muutamalla sellainen tykki ettei järkeä. Siitä kun aseet vielä kehittyy niin hirvestä ei jää muuta kuin trofee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen ajatellut ostaa .308:n ensimmäiseksi ja ainoaksi pyssykseni. Luotia vaihtamalla tuosta saa aika hyvän yleispyssyn. Tikka T3 Tactical on mielessä... :P

Niin, kertokaas viisaammat, mitä kanalinnut tuumaa .308:sta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, kertokaas viisaammat, mitä kanalinnut tuumaa .308:sta?

Olen antanut itselleni kertoa (ilman mitään omaa tietämystä), että .308 on ihan hyvä yleisase. Täysvaippaluotia käyttämällä lintukaan ei hajoa liikaa, mutta toisaalta toisenlaista luotia käyttämällä hirvikin ottaa riittävästi osumaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen antanut itselleni kertoa (ilman mitään omaa tietämystä), että .308 on ihan hyvä yleisase. Täysvaippaluotia käyttämällä lintukaan ei hajoa liikaa, mutta toisaalta toisenlaista luotia käyttämällä hirvikin ottaa riittävästi osumaa.

Totta saatat Arttuseni turista.. Täysvaippaluodin muodinmuutos pysyy muutamassa sentissä. Puolivaipat ja siitä enemmän hajoavat saattavat jo tehdä hallaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta saatat Arttuseni turista.. Täysvaippaluodin muodinmuutos pysyy muutamassa sentissä. Puolivaipat ja siitä enemmän hajoavat saattavat jo tehdä hallaa.

Kuten 99,9%:ssa maailman asioista, en tiedä oikeasti tuostakaan yhtään mitään. Kaikki "tietämykseni" perustuu kuulopuheisiin. Tästäkin... :(:-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Trofeita on niin monenlaisia...

EDIT: Perheen pienimpien silmien vuoksi kuva poistettu, olkoon kuinka muovinen tahansa /Mikko ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Trofeita on niin monenlaisia...

Ei kai sinne erätuvan seinälle nyt tarkoitus entisiä rouvia ole ripustaa, ainakaan tossa muodossa ;D?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varokaas kaverit näitä laittamianne kuvia, saattaa "Varkauden Seriffi" tulla ja viedä aseet, kun tykillä vanhaa "raatoa" uhkailee ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahans, nyt olis loppuviikko vapaata. Eli taidanpa lähteä koiran kanssa tuonne erämaahan (täältäkin löytyy) hieman vesilintuja katselemaan...

Ja laavupaikkana olis eräs suoniemeke, missä maapuuta poltettavaksi piisaa...

Eihän sattuis olemaan mukaan lähtijöitä? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minähän olen tällainen rauhanlähettiläs, mutta veikka kantoi tuommoisen näytille, kun olin mökillä käymässä. Ko. haulikko on lavaste. Surmatyö tapahtui toisella aseella.  ;)

[ attachment removed ]

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas tuli käytyä hanhia etsimässä, mutta järvi jäätyi eikä havaintoja riistasta...

p1060632in0.jpg

p1060640dq4.jpg

p10606521mj7.jpg

Elektroniset apuvälineet hyytyivät pakkasessa ;D

p1060662mw6.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään