Timo Hyvönen

EFHV veppikamera

12 viestiä aiheessa

Moi,

viritin testiveppikameran tuonne Hyvinkään kentälle

http://www.hyik.fi/category/lentokentta/

Kuva latautuu "reaaliaikaisena" eli reload tuo näkyviin uuden kuvan. Kuva on serverisoftasta johtuen aika pieni mutta näyttää toimistorakennukselta tuulipussin ja taivaan (= pilvitilanteen) kiitoteiden risteyksen yli pohjoiseen/luoteeseen.

Muitakin kameroita lienee näillä korpikentillä, löytyykös jostain valmista listaa?

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistähän mahtaa johtua, että lentokenttien webbikamerat vielä nykyäänkin perustuvat hitaisiin ladattaviin still-kuviin kun nopeampaakin tekniikkaa olisi tarjolla? Ohessa linkki erääseen aika sujuvasti toimivaan "ilmailuaiheiseen" kohteeseen Virossa. Eräänlainen lentokenttä sekin.

mms://tv.eenet.ee/kurepesa

Tuo osoite pitää näköjään maalata ja peistata selaimen osoitekenttään, jolloin tietokoneen joku player käynnistyy ja rupeaa näyttämään suoraa liikkuvaa kuvaa kohteesta.

P.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistähän mahtaa johtua, että lentokenttien webbikamerat vielä nykyäänkin perustuvat hitaisiin ladattaviin still-kuviin

Vastaus: R - A - H - A  ;)

Edit: Lainaus kuntoon. / IP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mistähän mahtaa johtua, että lentokenttien webbikamerat vielä nykyäänkin perustuvat hitaisiin ladattaviin still-kuviin kun nopeampaakin tekniikkaa olisi tarjolla?

Siksi ettei se nettiliittymän käyttö siellä kentän kerhokämpällä tökkisi ihan tolkuttomia kun internettiin virtaa videokuvaa samalla kun yrität tarkistaa säitä ja notameita.. ovat usein saman piuhan päässä näet.. :-)

- T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No itseasiassa tuo kamera työntää "videota" mutta tuolla vepityksessä siitä näytetään tällä hetkellä vain stilliä. Informaatioarvo lienee riittävä, kentän käytännän säätilanne näkyy hyvin still-kuvastakin.

Kameraa voi myös ohjata etänä tuon videokäyttöliittymän kautta, mutta se on vain kerholaisten käytössä. Serverisofta sallii presetit eli valmiit kohteet, mutten ole vielä niitä ehtinyt virittää. Kamerakin tuppaa jäämään vinksin vonksin niiden kokeilujen jälkeen :) Kiva pikku javakilkutin.

Kehitystä kehitetään kun ehditään, nyt näin.

t. Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täynnä still-kuvia ?  ::)

Tuo Jaskan kommentti on aika typillinen näillä foorumeilla esitetty; tavallaan mollataan ihan hyvä ajatus. Minä ne still kamerat sinne olen laittanut ja perusteluna miksi:

- saada informaatiota säästä

- laittamalla yksi rivi 10 min välein päivittyviä kuvia ja toinen rivi noin 30 min välein päivittyviä kuvia pitäisi saada kohtalainen kuva sään kehityksestä

- olin yhteydessä Veisivehmaan Welleriin ja tiesin tasan tarkkaan millainen kamera siellä on ja olisin tilannut samanlaisen, mutta jostain syystä Canon miehet unohtivat minut

- en halua kaikille mahdollisuutta pyöritellä kameraa

- EFRY kamerat ovat nyt toimineet vuoden ja mielestäni niiden informaatioarvo on ihan riittävä

- kun tekniikka kehittyy ja kamerat halpenee niin laitetaan livekuvaakin

- otan mielelläni vastaan ohjeita miten tuo  mms://tv.eenet.ee/kurepesa on toteutettu

- kehitysideana on asentaa jo ostettu sääasema Räyskälän torniin ja saada myös tuulitietoja samalla sivulla

Sakari Kuosmanen

www.suio.fi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo Jaskan kommentti on aika typillinen näillä foorumeilla esitetty; tavallaan mollataan ihan hyvä ajatus. Minä ne still kamerat sinne olen laittanut ja perusteluna miksi:

- saada informaatiota säästä

- laittamalla yksi rivi 10 min välein päivittyviä kuvia ja toinen rivi noin 30 min välein päivittyviä kuvia pitäisi saada kohtalainen kuva sään kehityksestä

- olin yhteydessä Veisivehmaan Welleriin ja tiesin tasan tarkkaan millainen kamera siellä on ja olisin tilannut samanlaisen, mutta jostain syystä Canon miehet unohtivat minut

- en halua kaikille mahdollisuutta pyöritellä kameraa

- EFRY kamerat ovat nyt toimineet vuoden ja mielestäni niiden informaatioarvo on ihan riittävä

- kun tekniikka kehittyy ja kamerat halpenee niin laitetaan livekuvaakin

- otan mielelläni vastaan ohjeita miten tuo  mms://tv.eenet.ee/kurepesa on toteutettu

- kehitysideana on asentaa jo ostettu sääasema Räyskälän torniin ja saada myös tuulitietoja samalla sivulla

Sakari Kuosmanen

www.suio.fi

Ei millään pahalla, tuo kommenttini.

Täällä nähdään spottereiden kuvia lyhyemmällä aikaviiveellä  ;D

Olen sen verran luupää, että pidän Webbikameran kuvaa = realiaikaisena infona, enkä stillkuvina, joskus tapahtuneesta. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään