Antti Salo

Vanhoina HYVINÄ aikoina...

21 viestiä aiheessa

Vapaan keskustelun puolella pyörii samanniminen ketju siitä, mikä oli maailmassa ennen paremmin.

 

Kertokaas mikä oli ilmailussa ennen paremmin, niin lentoliikenteessä, sotilasilmailussa kuin harrasteilmailussa? Esim:

 

Vahnoina hyvinä aikoina matkustajakoneissa oli tilaa istua ja tupakkiakin sai poltella rauhassa.

Vanhoina hyvinä aikoina lentäjät lensivät lentokoneita, eivätkä valvoneet tietokoneita.

Vanhoina hyvinä aikoina ei ollut EU-tupauunoja keksimässä taas jotain uutta hyödytöntä turvamääräystä.

 

Lisää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi tietenkin mukava kuulla samalla _perustelut_, miksi mainittu asia olisi jotenkin tavoiteltava tila. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhoina  hyvinä aikoina lensin yksityis- ja ansiolentäjän lupakirjani Helsinki-Vantaalla.  Enää eivät harjoituslennot ja läpilaskut  onnistuisi Vantaan laskukierroksessa.  Eipähän kuitenkaan sitten pelottanut mennä Malmille.  Tai no... ensimmäisessä laskussa Malmille kyllä pelotti; mietin että kuinkahan näin suuri (!) lentokone (OH-PJZ, Cherokee 140) mahtuu NOIN lyhyelle ja kapealle kiitotielle (Malmin 18).  Näkyi mahtuvan.

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhoina "hyvinä" aikoina lentolipusta joutui pulittamaan suhteessa huomattavasti suuremman summan rahaa kuin nykyään.

 

Toisaalta vanhoina hyvinä aikoina vanhemmat maksoivat, kun nykyään kaikki menee omasta pussista :(.

 

Mielestäni alle 50 vuotiaat eivät saisi osallistua keskusteluun, sillä esimerkiksi allekirjoittaneen 27 vuoden elämänkokemuksella ei kehtaa sanoa "vanhoina hyvinä aikoina".

 

-tuomo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhoina "hyvinä" aikoina lentolipusta joutui pulittamaan suhteessa huomattavasti suuremman summan rahaa kuin nykyään.

 

Toisaalta vanhoina hyvinä aikoina vanhemmat maksoivat, kun nykyään kaikki menee omasta pussista :(.

 

Mielestäni alle 50 vuotiaat eivät saisi osallistua keskusteluun, sillä esimerkiksi allekirjoittaneen 27 vuoden elämänkokemuksella ei kehtaa sanoa "vanhoina hyvinä aikoina".

 

-tuomo

 

Ennen lentolippu maksoi 600 MK ja nyt sama vain 100 Ecua  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hah

Ennenvanhaan apgreidattiin förstiin, kiitos äidin päällelaittaman rippipuvun, caravellessa muuten istuttiin nenät vastakkain, nyt saattaa päästä vain bisnikseen  ;D

HS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhoina hyvinä aikoina ennen tasokortteja jos turistiluokka oli ylibuukattu bisnekseen (tai förstiin) upgreidattiin ne, jotka tulivat viimeisinä lähtöselvitykseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhaan hyvään aikaan ei kukaan ollut keksinyt, että joistain lentolipuista voi antaa puolet maileista/pisteistä vaan niitä annettiin reilusti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomalaista ilmailuhenkeä vanhoina HYVINÄ aikoina.

 

"Tunnet olevasi irti maanpinnan pikkumaisuuksista-----laajat näköalat ja perspektiivit kasvattavat lentäjän avarakatseisuutta ja suurpiirteisyyttä.......lentäjien keskuudesta on vaikea löytää pikkumaisia ihmisiä"

 

Lainaus kirjasta Karhumäet Keljossa 1925-1939

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhoina hyvinä aikoina oli Helsingin Laajalahden jäällä, Munkkiniemen edustalla talvella yleisölennätystä, missä meikäläinenkin pääsi ensi kertaa pikkukoneella ilmaan (OH-PIB, onko kellään lisätietoja? )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-PIB, onko kellään lisätietoja?

 

Ritaranta-Mäkisen rekisterikirjan mukaan Piper PA-28-180 Cherokee C, c/n 28-3184. Rekisteröity 18.7.1966 Finnwings Oy:lle, operaattorina Id-Air Oy. Poistettu rekisteristä 3.12.1974 tuhoutuneena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhoina hyvinä aikoina, ennen EU:ta, sai ostaa taxfree-juomia Tukholman ja Kööpenhaminan lennoilla.  Nykyään taxfree-juomat takavarikoidaan vaikka ne ostetaan EU:n ulkopuolelta.  :thmbdn:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ritaranta-Mäkisen rekisterikirjan mukaan Piper PA-28-180 Cherokee C, c/n 28-3184. Rekisteröity 18.7.1966 Finnwings Oy:lle, operaattorina Id-Air Oy. Poistettu rekisteristä 3.12.1974 tuhoutuneena.

Kone OH-PIB oli 70-luvun alussa Ű. Samaletdin'in käytössä ja siinä kuulemma oli ollut liian iso potkuri, ihmettelimmekin kun se kulki "liian lujaa"...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään