Janne Karjanlahti

OH-SRH korkeusperäsinvaurio maakäsittelyssä Jämillä

9 viestiä aiheessa

Jämillä laiteltiin hallin ovia kiinni tässä iltasella niin huomio kiinittyi "optiseen harhaan", vähän aikaa sitten laskuun tulleen Cessnan korkeusperäsin näytti vähäsen oudolta. Täytyi oikein lähteä lähempää katsomaan.. Kuvat puhukoon puolestaan.

Edit: Siirrettiin näemmä Ilmailuvalokuviin. Itse mielsin enemmänkin uutiseksi, ja en suoraan rohjennut kännykällä kuvattua tänne "taidevalokuvien" joukkoon laittaa. Mutta joka tapauksessa kerrassaan surkea tuuri. Viitisen vuotta sitten Pohjanmaan pojille kävi samalla tavalla Cessnan kanssa Jämillä, silloin paikka oli hotellin edusta. Yllättävän matalalla se korkeusperäsimen reuna pahimmillaan on, jos maasto on vähänkään epätasaista :-(

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Edit: Siirrettiin näemmä Ilmailuvalokuviin. Itse mielsin enemmänkin uutiseksi, ja en suoraan rohjennut kännykällä kuvattua tänne "taidevalokuvien" joukkoon laittaa.

No itse taas (minä siis siirsin) en nähnyt asialla varsinaista uutisarvoa. Mutta kuviasi älä suotta vähättele. Informaatiopitoisina ne kertovat paljon tapauksesta ja voivat olla jopa opettavaisia!  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noi läpyskät on kyllä kiusallisen matalalla 172:ssa, ei tarvi olla edes kovin epätasaista kun kulmat raapivat maata.  Tuossa vaan käynyt huono tuuri kun on tökännyt. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs tässä hommassa on oikeen käynyt? Eli joutuiko kone jäämään jämille korjausta varten, vai siirtolennettiinkö se korjaamolle molle molle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi voi!  :(

Luulisi, että tuollainen "differentiaali" jo tuntuisi pahasti trimmissä, jos siirtolennolle lähtisi. Entä riittäisikö veto/työntövara? Kuinka asia oikeasti on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä syntyi ilmeisesti takaperin tuupatessa. Milläs tavalla homma tapahtui - oliko joku pyrstössä kiinni, vai syntyikö pelkästään streevasta työntämällä. Entä oliko aisa kiinni tai potkurissa joku käsillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla