Juhani Hämäläinen

Airbus 350 XWB - uutisia

404 viestiä aiheessa

    En löytännä paikkaa näille uutisille, joten tässä on. Modet poistakoon, jos on olemassa.

 

 

    Airbus tuo uusia versioita 350 XWB:sta markkinoille.

  Toinen niistä on keski-pitkille reiteille tarkoitettu 30t kevennetty versio erillaisilla lentoonlähtö painoilla,

  lentoyhtiöille,jotka eivät tarvitse kaikkia koneitaan "extra-long range" versiona, lennot alemmilla kuluilla

  keski- pitkillä reiteillä.

 

    Yhtiö tuo myös version, jossa istuimia on 10 vierekkäin mahdollistaen max 475 pax.

  Artikkelissa kerrottiin joidenkin yhtiöiden haluavan ja tarvitsevan tätä "lay-out:tia", eli oiskohan

  Finnair yksi niistä. Tosin tuo 475 pax koskee -1000 versiota eikä artikkelissa mainittu onko se

  saatavana kaikkiin versioihin.

 

  www.flightglobal.com/articles/2008/06/13/224656/reduced-mtow-a350-offered-for-medium-haul-operations.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

    En löytännä paikkaa näille uutisille, joten tässä on. Modet poistakoon, jos on olemassa.

 

 

    Airbus tuo uusia versioita 350 XWB:sta markkinoille.

  Toinen niistä on keski-pitkille reiteille tarkoitettu 30t kevennetty versio erillaisilla lentoonlähtö painoilla,

  lentoyhtiöille,jotka eivät tarvitse kaikkia koneitaan "extra-long range" versiona, lennot alemmilla kuluilla

  keski- pitkillä reiteillä.

 

    Yhtiö tuo myös version, jossa istuimia on 10 vierekkäin mahdollistaen max 475 pax.

  Artikkelissa kerrottiin joidenkin yhtiöiden haluavan ja tarvitsevan tätä "lay-out:tia", eli oiskohan

  Finnair yksi niistä. Tosin tuo 475 pax koskee -1000 versiota eikä artikkelissa mainittu onko se

  saatavana kaikkiin versioihin.

 

   www.flightglobal.com/articles/2008/06/13/224656/reduced-mtow-a350-offered-for-medium-haul-operations.html

 

Myös jotkut B777-operaattorit ottavat mallia Emiratesista, ja siirtyvät 10-rinnan konfiguraatioon. KLM lentää jo lähes 500-paikkaisella 77W:llä ja Air France todennäköisesti siirtyy samaan kunhan on ensin lanseerannut premium economy -luokan.

 

Miten muuten olisi Finnairin uudet 330/340-koneet 9-rinnan konfiguraatiolla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myös jotkut B777-operaattorit ottavat mallia Emiratesista, ja siirtyvät 10-rinnan konfiguraatioon. KLM lentää jo lähes 500-paikkaisella 77W:llä ja Air France todennäköisesti siirtyy samaan kunhan on ensin lanseerannut premium economy -luokan.

 

Miten muuten olisi Finnairin uudet 330/340-koneet 9-rinnan konfiguraatiolla?

 

Joo 330:seen 3+3+3 ja 340:seen 3+4+3 :laugh:

 

77W:llä? Onkos niissä Wingletit?

 

EDIT: http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-777-306-ER/1363731/L/next_id=1363565 Tuo on kai 77W, mutta ei kai tuossa mitään winglettejä ole?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

..

 

EDIT: http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-777-306-ER/1363731/L/next_id=1363565 Tuo on kai 77W, mutta ei kai tuossa mitään winglettejä ole?

Kyllä siinä on, vertaa wingletittömään; http://www.airliners.net/photo/China-Southern-Airlines/Boeing-777-21B/1325637/L/ Taitaa tuo "77W" tarkoittaa kaikkia -300-sarjalaisia triploja, näyttäisi kaikissa tuo siipi levenevän perää kohti kärjestä ja olla hiukan koholla tuo kärki  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se ei ole mikään wingletti. Puhutaan "raked wingtip". Ja kaikissa -300:ssa ei ole sitä.

 

Tässä -300ER, jossa raked wingtip:

http://www.airliners.net/photo/Singapore-Airlines/Boeing-777-312-ER/1360253/L/

ja

http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-777-306-ER/1363731/L/

...ei nyt ihan mene wingletistä tuo, vai mitä?

 

-300 normaalilla siivenkärjellä:

http://www.airliners.net/photo/Singapore-Airlines/Boeing-777-312/1361295/L/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se ei ole mikään wingletti. Puhutaan "raked wingtip". Ja kaikissa -300:ssa ei ole sitä.

 

Tässä -300ER, jossa raked wingtip:

http://www.airliners.net/photo/Singapore-Airlines/Boeing-777-312-ER/1360253/L/

ja

http://www.airliners.net/photo/KLM---Royal/Boeing-777-306-ER/1363731/L/

...ei nyt ihan mene wingletistä tuo, vai mitä?

 

-300 normaalilla siivenkärjellä:

http://www.airliners.net/photo/Singapore-Airlines/Boeing-777-312/1361295/L/

 

Ja, Boeing 777-200LR-versiossa on samanlainen siipi, mutta sehän ei kulje nimellä 77W, vaan 77L.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pientä offtopiccia näyttäs olevan täällä ;D[boeing 777 wingtip keskustelua(oli ennen: Airbus 350 XWB - uutisia)}

Mutta

British aero-engine maker Rolls-Royce said on Monday it had signed an agreement with Airbus to provide its next-generation Trent engine for all variants of the European planemaker's new A350 XWB plane.

 

Rolls-Royce said the contract followed a preliminary agreement announced at the Farnborough International Airshow in July. It did not give a value for the deal.

 

"The Trent XWB will offer a range of thrusts from 75,000lb to 95,000lb to power all versions of the A350 XWB which is due to enter service in 2013," Rolls-Royce said in a statement.

 

"The latest noise and emissions reduction technology will ensure that the engine meets all current and proposed environmental legislation with significant margins."

 

The A350 XB is Airbus's much-delayed attempt to catch up with US rival Boeing, whose own mid-size 787 "Dreamliner" project has been selling rapidly.

http://news.airwise.com/story/view/1165233442.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pientä offtopiccia näyttäs olevan täällä ;D[boeing 777 wingtip keskustelua(oli ennen: Airbus 350 XWB - uutisia)}

 

;D Hehee... Onneks joku aina huomaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika herätellä tätäkin keskustelua uutisella RR:n Trent XWB moottorista.

 

Volvo Aero on tehnyt sopimuksen RR:n kanssa.

Volvo Aero and Rolls-Royce have entered into a risk and revenue sharing

agreement for the Trent XWB engine for the Airbus A350XWB aircraft,

under which Volvo Aero will develop and manufacture the intermediate

compressor case, a key engine component.

 

http://www.avanza.se/aza/press/news.jsp?n=1012301

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen verran pitää tuota off topiccia jatkaa ja sanoa että 77W on vaan 777-300ER "tyyppimerkintä" - tulee luonnollisesti "Increased Gross Weight"  ::)

 

Ja sen verran topiccia että kyllähän tuo 10 riviin on aika tiivistä. Paljonko tuo A350:n runko on leveä? (Liian laiska etsimään itse  ;) )

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sen verran pitää tuota off topiccia jatkaa ja sanoa että 77W on vaan 777-300ER "tyyppimerkintä" - tulee luonnollisesti "Increased Gross Weight"  ::)

 

Ja sen verran topiccia että kyllähän tuo 10 riviin on aika tiivistä. Paljonko tuo A350:n runko on leveä? (Liian laiska etsimään itse  ;) )

 

Tästä löytyy mittoja: http://www.airbus.com/en/aircraftfamilies/a350/a350-800/specifications.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös 777 fuselage diameter ole yli 6 metriä?

En ole 777 lentänyt kuin 9 rivisenä ja se tuntui "normaalilta" - mutta jos A350 on kapeampi kuin 777 niin 10 rivillä tuntuu vähän paljolta...

 

Japaniinhan tuo varmasti käy... ne kun tykkää tuppaamaan koneet täyteen eco-istuimia.

 

  772    Basic Dimensions

  Wing Span        199 ft 11 in (60.9 m)

 

  Overall Length  209 ft 1 in (63.7 m)

 

  Tail Height        60 ft 9 in (18.5 m)

 

  Interior Cabin Width 19 ft 3 in (5.86 m)

 

  Diameter          20 ft 4 in (6.19 m)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oho, sehän tuli ihan yllättäen :o

 

Design freezekin on tehty, lopullisen koneen pitäisi sitten näyttää tältä

 

http://www.flightglobal.com/articles/2009/01/14/321046/pictures-airbus-reveals-definitive-a350-xwb-design.html

 

IMO ihan nätti, mutta eipä tuo kyllä paljoa A330:sta eroa :/ Harmi kun nuo ohjaamon ikkunat sitten muuttuivat 'perinteisemmäksi' siitä alustavasta ehdotelmasta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jäihän siihen vähän samaakin näköä kuin alkuperäisissä kuvissa. Hienohan tuo on kun mikä  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinalle luvattu noin 5 % osuus A350:nen tuotantoketjussa toteutuu siten, että Kiinaan rakennetaan tehdas komposiittiosien tuotantoa varten, valmiiksi v. 2010 loppuun mennessä. Airbusilla on tehtaasta 20 % vähemmistöosuus.

 

Onkohan Patria tavoittelemassa XWB:n komposiittiosien tilauksia? Jos on, tämä saattaa olla huono uutinen suomalaisille.

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinalle luvattu noin 5 % osuus A350:nen tuotantoketjussa toteutuu siten, että Kiinaan rakennetaan tehdas komposiittiosien tuotantoa varten, valmiiksi v. 2010 loppuun mennessä. Airbusilla on tehtaasta 20 % vähemmistöosuus.

 

http://www.chinadaily.com.cn/china/2009-01/31/content_7433563.htm

 

Uutistoimisto Reuters kertoo, että tähän Kiinan ja Airbusin A350-yhteistyöyritykseen investoidaan "sopivasti" 350 miljoonaa dollaria:

 

http://www.reuters.com/article/rbssIndustryMaterialsUtilitiesNews/idUSSHA31781820090325

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään