Juha-Matti Hakala

Pieni esittäytyminen muutamalla ilmailukuvalla.

7 viestiä aiheessa

Moro!

Uutena hahmona pieni esittäytyminen on paikallaan. Eli nimi jo näkyykin ja ikää on 37 istumapaikan verran. Harrastuksena kalastus, josta perhokalastus nykyään lähinnä sydäntä ja valokuvaus. Nyttemmin kun pari kuukautta sitten löysin nämä sivut, niin mielenkiinto syttyi noihin Teidän hienoihin kuviin leijoista. Pikkupoikana tuli kyllä harrastettua tätä kiitoradan päässä värjottelyä, kakskakkosen päässä olevissa mastoissa roikuttiin silloin. Nollanelosella pysty olemaan autossa, oli lämpöisempää... Kuvia koneista tuolta ajalta on paljonkin selluloosalle tallentunut, mutta en ole koskaan saanut skannattua niitä. Digillä niitä ei vielä montaa ole, on viime aikoina tullut reissattua niin vähän putkella. Lentämisestä oon aina tykännyt, kaverin vieressä istuin aina sallittaessa Golf-Deltassa, kun se "ajoi" lentolupakirjaa. Siitäkin on jo perhana aikaa ja paljon...

Nyttemmin kun reissaa, niin se lentopuoli on aina yhtä mielenkiintoista. Mua ei ole koskaan haitannut myöhästymiset, konerikot, tms. omituisuudet lennettäessä, mulle ne on aina suuria seikkailuita. Mielummin kunnon pomppulento, joka vie aikaa kuin tylsä, tasainen matka täpötäydessä tuubissa.

Ja kyllä sitä on aina jotain pientä noillakin reissuilla sattunut. Tietty mun ymmärrys on hiukan rajallinen näissä lento-asioissa, mutta tukeutuen siihen mitä matkustajille kerrotaan aina pienestä ongelmasta.

Tosiaan kuvat täällä ja varsinkin Airliners.netissä ovat tehneet vaikutuksen. Kalastus-saralla kun tuppaa olla melkeimpä kaikilla nykyään joku Olympuksen SW kamera. Niillä kun nyt ei saa mitään kuvaksi kelpaavaa aikaiseksi, vaikka itkisi. Kyllähän ne säätä ja kolistelua kestää, mutta niin kestää ydinjätekkin ja silläkään ei oikein mitään tee.  ;)

Mutta täytyy ottaa joskus taas asiakseen mennä kiitoradan lähelle Zoomia pyörittämään. Tosin mun kalusto on hiukan rajallinen, mutta jos keli on hyvä, niin kyllä FZ-50 kanssa pitäisi pärjätä. Katselin tuossa kyllä eilen, että noin kuudella sadalla saisi Nikonin D40 ja kaksi putkea. Yhteensä 18-200mm, mut mut....

Noniin, riittäköön tämä pälinä ja pistetään pari kuvaa Aussimatkalta joulu-helmikuussa 2005-2006.

Lähdimme Finskin A319llä aamulla Helsingistä Schipoliin, jossa meitä odotti CXn A340. En muista enää versioita. Sillä menimme HKn uudelle kentälle. Aika pitkään tuo A340 höylää tuota kiitorataa...

[ attachment removed ]

HKsta Brisbaneen lennettiin CXn A330llä, josta Virginin possu vei meidät Rockhamptoniin. Kuvassa A330sta otettu Brisbane.

[ attachment removed ]

Kuukauden vierähdettyä lensimme taas Virginin possulla takaisin Brisbaneen, jossa hyppäsimme Air Pacificin kyytiin kohti Nadia. Koneena oli helkkarin pitkä possu. Kuvassa Frazier island.

[ attachment removed ]

Ennen laskeutumista merellä oli hieno ilma(kuva), mutta saaren päällä oli semmoinen trooppinen inferno että sai ihan kiinni pidellä.

[ attachment removed ]

Ainahan se halpa hotelli on lähellä lähestyviä koneita...

[ attachment removed ]

Nadin kentällä kuvattu Air Pacificin jumbo.

[ attachment removed ]

Nadista Brisbaneen mentiin taas samanlaisella pitkällä possulla, sieltä Honkkariin CXn A330llä, josta taas CXn jumbolla pariisiin. 13,5h viimeistä paikkaa myöten täydessä koneessa, jippii.

[ attachment removed ]

Meidän koneelle ei löytynyt puolessa tunnissa parkkipaikkaa, joten se jätettiin jonnekkin kauemmaksi. Ei tullut edes busseja, mutta ei sitä kävelymatkaa nyt ihan kauhesti ollut. Hauskan näköistä kun jumbollinen matkustajia haahuilee platalla ja ettii ovea, mistä pääsisi sisälle...

[ attachment removed ]

Pariisista lähettiin Finsin pikkubussilla kotiin pitkässä jonossa. Koneessa räpsin kuvia laskeutuvista ja tästä AFn triplasta, joka oli lähdössä.

[ attachment removed ]

Ja arvatkaapa hukkuiko matkatavarat Pariisiin... No tuli ne sieltä sitten perässä.

Mutta tää jäi eniten mieleen, heh...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen setti ja tervetuloa foorumille :). Mikä oli muuten hotellinne nimi Nadissa? Oltiin itsekin halvassa lafkassa kentän vieressä joku vuosi takaperin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On kyllä hieno paikka tuo Fraser Island. Suosittelen lämpimästi jos niillä nurkilla kuljeskelette. Itellä oli vanhalainafilmijärkkä mukana ja kappas, kun ei filmi siirtynytkään. Aikaa kai 6v ja vieläkin harmittaa.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koiliseenpa hyvinkin. Jännä juttu, juuri tänään juttelin viime viikolla Ausseista palanneen kaverini kanssa ja ainoa asia mitä hän harmitteli oli nimenomaan tuo Fidjin missaaminen. Tosiasiassa, ainakaan pääsaari Viti Levu ei ole mikään ihmeellisempi mesta: kiva käydä mutta parhaat paikat sijaitsevat pikkuruisilla saarilla kuten Yasawa ja Manamuca Islands. Itse valtiohan on ihan kolmannen maailman banaanivaltio vallankaappauksineen yms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen setti ja tervetuloa foorumille :). Mikä oli muuten hotellinne nimi Nadissa? Oltiin itsekin halvassa lafkassa kentän vieressä joku vuosi takaperin.

-En valitettavasti jaksa muistaa Hotellia.

Saaret on hienoja, katamaraanit kulkee niiden väliä koko ajan. Huonointa oli Nadi ja Intialaiset tyrkyttäjät.

Mulla ei eilen IEssä näyttänyt noita attachmentteja, joten lisäsin ne manuaalisesti. Sen takia sain tuplat aikaiseksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla