Harri Koskinen

Boeing 7E7 Dreamlinerille ensimmäiset tilaukset Euroopasta

10 viestiä aiheessa

Boeing julkisti italialaisen Blue Panoraman ja englantilaisen First Choicen tilanneen ensimmäisinä eurooppalaisina lentoyhtiöinä 7E7 Dreamliner -koneita. Blue Panoraman tilaus käsitti neljä konetta ja First Choicen tilaus kuusi konetta, ja koneiden toimitukset alkavat vuonna 2009. Lisätietoja Boeingin lehdistötiedotteesta http://www.boeing.com/news/releases/2004/q3/nr_040707g.html.

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing julkisti italialaisen Blue Panoraman ja englantilaisen First Choicen tilanneen ensimmäisinä eurooppalaisina lentoyhtiöinä 7E7 Dreamliner -koneita. Blue Panoraman tilaus käsitti neljä konetta ja First Choicen tilaus kuusi konetta, ja koneiden toimitukset alkavat vuonna 2009. Lisätietoja Boeingin lehdistötiedotteesta http://www.boeing.com/news/releases/2004/q3/nr_040707g.html.

 

-harri

 

Ja siis julistettiin aikomus/suunnitelma hankkia ko. koneita.

Tämän vuoden aikana on tarkoitus saada nimet paperiin.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja siis julistettiin aikomus/suunnitelma hankkia ko. koneita.

Tämän vuoden aikana on tarkoitus saada nimet paperiin.

 

Kiitokset tuosta tarkennuksesta. Tiedottetta vasta vain pikaisesti vilkaistuani en itse huomannut tuota. Sain tiedotteen sähköpostitse Boeingin Ruotsin tiedottajalta otsikolla "Pressrelease, första 7E7-beställningar från Europa", josta mieleeni iskostui tuo "tilaus".

 

-harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uutisia B787:n menestyksestä. Airbus-fanit, yrittäkää suhtautua neutraalisti :o

 

B787 on toistaiseksi eniten myynyt Boeingin konemalli kautta aikojen, kun myyntiä mitataan kauppojen määrässä per aikayksikkö konetyypin lanseerauksesta. Menee edelle B737:ista.

B787:lle on jo yli 500 tilausta (firm order [suom.huom]), 500 raja meni rikki maalis-huhtikuun vaihteessa. Ensimmäinen toimitus on noin vuoden päästä.

 

Kun B787 synnytettiin, sen ollessa vielä 7E7, arveltiin Boeingin markkinointimateriaalissa, että heillä on hyvät mahdollisuudet päästä jopa 500 koneen tilaukseen ennen ensimmäistä toimitusta. Tuolloin tätä arvelua pidettiin yltiöoptimistisena markkinointihaihatteluna. Nyt kuitenkin tämä arvio on jo osoittautunut pessimistiseksi, saavutettiinhan se jo vuosi ennen suunniteltua ensitoimitusta.

Samassa AW&ST:n artikkelissa huhtikuun alusta mainittiin, että Boeing vie nyt kaksikäytäväisten markkinoita miten haluaa. B787:n tilauskirja täyttyy ja nyt mennään jo vuoden 2015 sloteissa, ja esim. B777 on myyty tämän vuoden aikana yli 40 kappaletta.

Kapearunkoisissa Airbus johtaa markkinaa. Airbusin epäonneksi(?) kapearunkoisten kaupoissa vain katteet ovat kovasti pienemmät kuin laajarunkobusineksessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jännä homma että kummankaan leirin kannattajat ei muista kehuissaan että Wright Flyer on lentänyt enemmän kuin A350 ja B787 yhteensä :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eka B787 on vasta kasattavana ja testit tulossa, saas nähä millaisia ongelmia löytyy. Mua eniten askarruttaa komposiitti rungossa se jos siihen nyt vaikka catering kaara törmää ja rikkoo rakennetta niin miten tämä korjataan? Vaihetaan koko putki? Vai kestääkö putki sen tällin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

eka B787 on vasta kasattavana ja testit tulossa, saas nähä millaisia ongelmia löytyy. Mua eniten askarruttaa komposiitti rungossa se jos siihen nyt vaikka catering kaara törmää ja rikkoo rakennetta niin miten tämä korjataan? Vaihetaan koko putki? Vai kestääkö putki sen tällin?

 

Jep. Ja samaten sen kestävyys salamaniskutilanteissa etc... :-\ Mutta nää  on vain ennakkoluuloja ilman sen kummempia perusteita, älkäämme siis alkako mitään väittelyä aiheesta. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jännä homma että kummankaan leirin kannattajat ei muista kehuissaan että Wright Flyer on lentänyt enemmän kuin A350 ja B787 yhteensä :D

 

Muistaa mitä muistaa, mutta tuo Wright Flyerin lentäminen ei liity tähän asiaan millään tavalla. Tässä puhutaan nyt konetilausten määristä ???

 

Ja mitä tulee kehumisiin, niin minä vain lainasin uutista, jonka luin AW&ST:sta. Uutinen on toki positiivinen, mutta ei se ole varsinaista kehumista vaan se on uutinen B787:n tämän hetken hyvästä tilanteesta.

 

Ensilento tullee elokuussa.

Boeing hallitsee komposiittitekniikan, kiitos sotakonetuotteidensa. Tästäkin oli artikkeli samaisessa AW&ST:ssä jo kauan sitten, ja siinä tuotiin esille juuri se Boeingin vahvuus komposiiteissa.

Mitä tulee B787:n korjauskuluihin, niin ihan perstuntumalta väittäisin, että TCO:n tärkeyden vuoksi ne korjauskulut ovat kyllä olleet ylhäällä siinä listassa, jonka pohjalta tilaajat ovat tilauksiaan harkinneet. Varmasti on asiasta keskusteltu useassakin neukkarissa ennenkuin nimiä on paperiin laitettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaa mitä muistaa, mutta tuo Wright Flyerin lentäminen ei liity tähän asiaan millään tavalla. Tässä puhutaan nyt konetilausten määristä ???

 

Ja mitä tulee kehumisiin, niin minä vain lainasin uutista, jonka luin AW&ST:sta. Uutinen on toki positiivinen, mutta ei se ole varsinaista kehumista vaan se on uutinen B787:n tämän hetken hyvästä tilanteesta.

 

Joo tuo kommentti ei liittynyt mitenkään tähän uutiseen vaan oli yleisen tason kommentti "oman" konemerkkien ylistäjille.

 

Boeing hallitsee komposiittitekniikan, kiitos sotakonetuotteidensa. Tästäkin oli artikkeli samaisessa AW&ST:ssä jo kauan sitten, ja siinä tuotiin esille juuri se Boeingin vahvuus komposiiteissa.

 

Eikös Boeing ostanut Raytheonin (ex. Beech) komposiitti kehitysosaston vahvistaakseen komposiitti osastoa?

 

Aina kannattaa myös muistaa että  F-35 Joint Strike Fighter:ssa on "vain" 35% komposiittia mikä on aika vähän verrattuna 787:n suunniteltuun 50%:iin. Itse ainakin odotan erittäin mielenkiinnolla tämän(kin) projektin etenemistä ja eiköhän sieltä kalu saada ulos.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään