Juha Klemettinen

Dialaatikon kätköistä

25 viestiä aiheessa

Haeskelin tuossa paria diaa, ja käteen sattui kaikkea muutakin mielenkiintoista...

1. Aloitetaan kuva-arvoituksella: mikä konetyyppi?

[ attachment removed / expired ]

2. Buzz taisi olla ensimmäinen halpis Helsingissä? Kuva talvelta 2001

3. Air Botnian Fokker talvella 2001

4. Malev ja Fokker

5. Kylläpä nämä värit näyttävät nyt oudoilta Atraimessa  :P

6. Albiino-muotia. harmi vain, että ko. dian mukana ei enää ole mitään tietoa kuvaus ajankohdasta.

7. Muinaisella Frankfurtin matkalla kuvattu Etiopian B767, on muuten yksi kauneimmista maaluksista (ja pitkäikäisimpiä)

Pitää katsoa jos tuolta laatikoista löytyy vielä jotain...

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LMH oli albiinona ainakin 90-luvun loppupuolella ja toimi Kasikymppisten edustajana joulupukki-genressä talvisaikaan. Oon muistaaksein kuvannut sen ainakin joskus 96-97.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wassmer Wa-54 Atlantic

No sehän tuli odotetun nopeasti. Voittaja voi käydä ostamassa itselleen papukaijamerkin lähimmältä R-kioskilta  ;D Kärsisikö jatkokysymykseksi heittää kuka lentää?

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

LMH oli albiinona ainakin 90-luvun loppupuolella ja toimi Kasikymppisten edustajana joulupukki-genressä talvisaikaan. Oon muistaaksein kuvannut sen ainakin joskus 96-97.

Joulupukit olivat koneessa varmaan joskus talvella 96-97? Tai ainakin minulla on hallissa otettuja kuvia koneesta joulupukeilla. Mutta eikö koneessa ollut Finnair-teksti pukkien poistamisen jälkeen... Veikkaan, että tämän ketjun kuva on otettu 2000-luvun puolella.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

-A-

Itse veikkaisin LMH:n kuvaa vuonna 2005 otetuksi, sillä tässä kuvassa näkyy sama putken jättämä paskarantu. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joulupukit olivat koneessa varmaan joskus talvella 96-97? Tai ainakin minulla on hallissa otettuja kuvia koneesta joulupukeilla. Mutta eikö koneessa ollut Finnair-teksti pukkien poistamisen jälkeen... Veikkaan, että tämän ketjun kuva on otettu 2000-luvun puolella.

Juha

Ou jea, oot oikeessa. Se taisikin olla kokovalkoisena vasta loppuaikoina.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt alkaa taas kuvissa olla jotain järkeä :thmbup:

Vielä kun joltain löytyisi vaikkapa Interflugin Ilyushin Il-18D:stä joku otos niin siitähän taivas repeäisi!

PS. Mahtaakohan mistään/keltään löytyä kuvaa/kuvia, jossa näkyisi se EFHK:n muinainen kattoterassi? Olisi vain mukava muistella menneitä kun siellä sitä tuli faijan kanssa aikoinaan notkuttua 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yeah, loistavaa.  8)  Tuo Atrain noissa väreissä on kyllä nostalgiaa vailla vertaa. Buzzia en muista ees nähneeni, vaikka kovasti ilman kameraakin kyttäilin taivaalle aikoinaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! En kyllä voi muuta kuin yhtyä muihin - kertakaikkiaan loistava setti, makeaa máhan täydeltä! Kyllä vain on kiva muistella vanhoja aikoja, viimeinen kuva on minun suosikki!

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole vieläkään löytänyt niitä etsimiäni dioja, mutta muuta kyllä löytyy...

1. Trans Aer taisi tuoda jalkopallofaneja Suomeen.

2. Diakehyksessä lukee: BAC 1-11, EU-komissio, -99. Juu, kummassakin kehystetyssä ruudussa on pyrstö rajautunut pois.

3. SAS vanhoissa väreissä, bonuksena uusissa väreissä oleva ilmanottorengas

4. Huono lentokonekuva, mutta kertoo paljon harrastuksen alkuvaiheesta. Kun oli aamun kävellyt ristiin rastiin metsiä oppaanaan puheluinluettelonkartta, oli äärimmäisen tyytyväinen tällaiseen kuvaan nykkiläisestä.

5. Ruslan aamusumuisella EFHK:lla aikana jolloin Ruslan ei todellakaan ollut peruskauraa.

6. Debonair lensi Lufthansan lentoja. Muistanko väärin, seisoiko tämä kone pitkään TNT:n vieressä firman mentyä nurin?

Nyt on ehkä aika laittaa laatikot kiinni tältä illalta.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt alkaa taas kuvissa olla jotain järkeä :thmbup:

Vielä kun joltain löytyisi vaikkapa Interflugin Ilyushin Il-18D:stä joku otos niin siitähän taivas repeäisi!

Tällaisia kuvia kehiin, kiitos  :thmbup:

Nämä minun kuvani ovat vain kymmenisen vuotta vanhoja, olisi hienoa nähdä oikeasti vanhoja kuvia kuvaamista pitempään harrastaneilta.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta kakkosryhmän kuutoskuvasta (debonair) G-DEBA ponnahtikin mieleeni, että minullahan on näemmä tuossa kaapissa vuodelta -99 oleva Flightdeck Seriesin ohjaamovideo, jonka kansikuvassa komeilee G-DEBA! Esittely kuuluu "Captain Nicholas Stein and First Officer Kevin Long with debonair on a round trip from London Luton to Rome Ciampino". En kyllä muista, että oliko tuo yksilö kansikuvan lisäksi myös tuolla videolla. Joutuuko tässä nyt kellarista kaivelemaan oikein vanhan kunnon VHS-nauhurin taas esiin? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakaan ei ole suoralta kädeltä mitään muistikuvaa monta koneyksilö firmalla olisi ollut tai mitä olen kuvannut Helsingissä.

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sehän tuli odotetun nopeasti. Voittaja voi käydä ostamassa itselleen papukaijamerkin lähimmältä R-kioskilta  ;D Kärsisikö jatkokysymykseksi heittää kuka lentää?

Juha

Ei kukaan. Siinä ollaan maassa Vantaan kentällä. Tuskin ainakaan Orvokki mukana...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan ilmeisesti maassa ollaan, koska nopeus = 0, mutta jos oletetaan, että korkeusmittari näyttää suurinpiirtein oikein ( noin 500 jalkaa) niin voitaisiin olla maassa vaikkapa Vesivehmaalla? VOR-näytöissä on ilmeisesti 114,20, mutta punaiset liput näkyvät, eli ne ovat joko pois päältä tai sitten ollaan liian kaukana majakasta? Tjsp?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeillaan miten kay taivaan kanssa... Tassa IF:n Il-18, tosin E-mallinen, rullailemassa elokuun illassa 1980 EFHK:lla. Lentanee edelleen UN-75004 tunnuksilla:

Ja sitten se D-mallinen vajaa pari kuukautta DDR-tunnuksien saamisen jalkeen lokakuussa 1981 halkopinon kera. Koneraasu sai Air Passilla operoidessaan Kalemien lentokentalla Zairessa ilmeisesti ylimaaraisen lyijy"vahvistuksen" marraskuun lopulla 1998 eika ole siita sittemmin toipunut.

Dialaatikoista tosiaan on ilo poimia Kodakin anteja...

t. Reijo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset Reijolle :thmbup:

Tässähän saa kaivella liikutukseltaan jo nenäliinan kulmaa esiin! Tosiaan, kun aikoinaan siellä EFHK:n kattoterassilla silmät pyöreinä pällistelin ja Interflugin Il-18:sta pyöräytti moottorit käyntiin (ja savut naamalle) niin siinä oli jotain miehekästä 8) Sen jälkeen sitä onkin sitten kuolattu jos jonkinlaisten lentovermeiden perään, ja näiden ropelillisten lähinnä :P

Lähetänpä Reijolle yksärin, josko tuo suostuisi mailaamaan minulle nuo kuvat (täältähän ne käsittääkseni ajan kanssa häviävät)?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähetänpä Reijolle yksärin, josko tuo suostuisi mailaamaan minulle nuo kuvat (täältähän ne käsittääkseni ajan kanssa häviävät)?

OK. Kuvat lahteneet. Sais taalla (tai jossain muualla) tosiaan olla muidenkin aikalaisten kameranjalkia. Lisaksi kuvat saisivat kylla jaada taalla elamaan (helppo toivoa kun ei ole resurssivastuuta...  ;)).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla