Kirjoitettu Huhtikuu 1, 2008 There is no Business like Business jet Ja mitä niitä muita kliseitä vielä oli..... Kaivelin taas niitä pölyisiä kovalevyn nurkkia ja totesin että niitä Collingsin vierailun aikaisia puolihuolimattomasti huidottuja business jet kuvia saattaisi olla postaukseksi asti ja jokaiselle jotakin periaatteella ajattelin että laitetaanpa nyt sitten. Jälleen kerran kuvaajan ja kaluston puutteista johtuen laatu on sitä taattua mitä aina ennenkin mutta jospa kuriositeettina menisi N183JS Cessna 560XL. Näkyy muuten muutkin olleen samana päivänä liikkeellä kameran kanssa..... [ attachment removed ] N522CS, toinen samanlainen Citation Excel tulossa laskuun..... [ attachment removed ] N617CS venytetty Citation 860 Sovereign [ attachment removed ] N405HG, Gulfstream G-V. Jopa asiantuntemattomaan silmään varsin kaunis pitkäsiipi. [ attachment removed ] N510FX Bombardier Challenger 300 [ attachment removed ] N819AP Meinasin mennä ensin vanhanaikaiseen tietämättömyyttäni ( kun oli tuo kulmakin vähän erikoinen ) ja sanoa hätäisen tarkistuksen perusteella että Hawker 800.... mutta onneksi katsoin toisenkin kerran ja vakuutin itseni että Gulfstream G200..... [ attachment removed ] Mutta mitäs meillä täällä on? [ attachment removed ] Suorastaan kahden kuvan arvosta Marcel Dassaultin kynän jälkeä. N717LA Mystere Falcon 50. [ attachment removed ] N649TT. No joo... olihan niitä useampiakin kun ensi-innostukseltani kerkesin taas havannoimaan. [ attachment removed ] N726DC toinen mokoma Gulfstream G200... [ attachment removed ] N44EG. Ja vielä Dassault mutta tällä kertaa Falcon 900 [ attachment removed ] Ja sitten vielä oli tämmöinen tunnistamattomaksi jäänyt mikkihiiri josta ei sitten ollutkaan sivukuvaa ensinkään.... EDIT: Yleisöäänestyksellä tunnistettu Cessna Citation X 8) [ attachment removed ] Semmosta bisnestä. Jos olen ryssinyt jonkun tunnistuksen / tyypin tai jonkun oikein säädetyllä monitorilla näkyy jotain perustavaa laatua olevaa kuraa kuvissa niin kertoilkaa ihmeessä. Love Field on ilmeisen kiitollinen tohon pikkujetti kuvaamiseen ainakin pohjoistuulella koskama esmes Mockinbird Avenueta pääsee aika lähelle 31L kynnystä ja taas 31R päähän pääsee jokseenkin museon parkkikselle.... mutta sitten taitaa tarvita taas niitä tikkaita. Jos nimittäin joku asiasta kiinnostunut on sattumoisin käymässä täälläpäin. Business liikennettä piisaa koska kenttä on kohtuu lähellä keskustaa ja näin ollen liikenteen suosiossa..... EDIT: Sinisiä siäjetty...... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 1, 2008 Semmosta bisnestä. Jos olen ryssinyt jonkun tunnistuksen / tyypin tai jonkun oikein säädetyllä monitorilla näkyy jotain perustavaa laatua olevaa kuraa kuvissa niin kertoilkaa ihmeessä. N510FX-kuvasta alkaen neljä seuraavaa on aika rankasti pielessä väritasapainon suhteen. Ovat hirveän sinisiä kauttaaltaan... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 1, 2008 Viimeisessä kuvassa saattaa olla Cessna Citation X. Tuntomerkkinä vatsan muoto ja sivuvakaimen paksu kärkiosa (ja Cessnaksi voimakas siiven ja pyrstön nuolimuoto, jota ei kuitenkaan tuossa näe). En ole täysin varma, Citation-sarjassa on muistaakseni toinenkin T-pyrstöinen mutta X tuli nyt ensimmäisenä mieleen. Väreistä sen verran, Mikon kommentin lisäksi, että alkusarjan kuvat ovat hieman latteat. Lisäpotkua voisi yrittää saada aikaan autocontrast, curves ja/tai saturation-säädöillä. Kuitenkin varoen että valkoiset sävyt eivät palaa puhki. Kuvat on otettu vastavalossa, joka on haasteellisempaa. Kenttä näyttää sikäli hyvältä kuvauksen, että kuvien tausta on keskimääräistä rauhallisempi vailla rakennuksia, lyhtypylväitä yms. häiriötekijöitä. Kuvan pääkohde eli kone tulee paremmin esille. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 1, 2008 Kyllä tuo viimeinen on X. Tuossa edellämainittujen lisäksi runkoon verrattuna suuret moottorit helpottaa tuon tunnistusta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Huhtikuu 1, 2008 Kiitos näistä! Mikko väitti että neljä kuvaa on persiilleen, mutta mitään kuvaamisesta tietämättä väitän, että tuo toinen "vääränlainen", eli laskukuva on hieno! Lovefield:lle taitaa laskeutua aika tiheeseen tahtiin nuita Bizzjettejä vai olenko minä vaan väärään aikaan osunut aina (2krt. ) paikalle? Kylläpä Mikko ihan oikeassa on tuon sinisen sävyn suhteen nyt kun kattelee työmaan monitorista. Taitaa tosiaan olla kotona näyttö säädön tarpeessa ( tai sitten näkö ). Tarviipa kattoa mitä tolle sais aikaiseksi. Tota "laskukuvaa koetin mallata vähän erilaiseksi ettei kaikki olis ihan samaa..... tuolle korkeudelle asti suunnilleen onnistuu vielä niin että taustan roinat ei tule esille liiaksi. Kun niitäkin valitettavasti on siellä. Muutaman kuvan "latteus" saattaa johtua siitä että testailin tuota Paint Shopin Fill Flash toimintoa joka näköjään haalistaa värejä jonkun verran. Näyttäis olevan tarpeen säätää saturaatiota vielä sen käytön jälkeen. Koettanut aika varovasti käyttää päällekkäin noita säätöjä kun siinä käy äkkiä niin että huomaa ruuvvanneensa koko kuvan aivan bärsselleen ja joutuu aloittamaan alusta Love Field on tosiaan sen suhteen kiitollinen että liikennettä piisaa, ja Southwestilläkin nuo maalauskaaviot tuntuu vaihtelevan kiitettävään tahtiin. Kiitoksia kommenteista ja tunnistusavusta Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla