Jari Alanko

Flight Info mallia DC-10

13 viestiä aiheessa

Kaappeja siivotessani löysin paperille painetun/kynäillyn "Flight Information" kartan jonka 1992 sain lennon jälkeen itselleni DC-10 OH-LHA:sta.

Ei pyörinyt infot ruudulla ;) Kartta oli kiinnitetty seinään koneen peräosassa, ja on noin A2 kokoa, eli ei mahtunut skanneriini kuin neljässä osassa...

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno löytö, mitenhän IFE-fanaatikot olisivat pärjänneet tuohon aikaan.  ;D

AY1973...sellainenhan on olemassa tänäpäivänäkin.

 

 

 

Tulee mieleen noista kartoista yksi tarina jonka kerran kuulin, paikkaansapitävyydestä ei tietoa.

 

Erityisesti lomalennoilla näita ohjaamohenkilön piirtämiä karttoja joissa oli reitti ja samoja tietoja mitä Jarin kartassa, kierrätettiin matkustamossa eli kun olit sen katsonut niin annoit sen takana istuvalle.

Eräs ryhmä oli matkalla lomakohteeseen ja yksi ryhmäläisistä oli lentopelkoinen ja vähän lentänyt. Edessä oleva kaveri tiesi, että takana istuu pikkasen kalpea ja jännittynyt kaverus ja päätti pikkasen lisätä jännitystä.

Edemmässä rivissä istunut kaveri kääntyi taaksepäin tuolissaan ja ojensi lentopelkoiselle kaverille kyseisen reittikartan ja sanoi "Hei, kapteeni ei tiedä missä nyt mennään niin laittoi tämän kartan kiertämään jos joku tietäisi".

Kaverilla oli pari hikipisaraa tullut lisää otsalle kun oli kartan kouraansa ottanut. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno kartta joo. Mua vähän harmittaa, kun mulla oli Sabenan koneesta vastaava. Tosin vaan Brysselistä Helsinkiin. Harrastivat noita vielä kymmenisen vuotta sittenkin. Se oli siitä hassu, että kippari oli J. Van Damme. Mutta sitten jossain muutossa tuli taas ähkykohtaus ja tais sekin saada kierrätystuomion.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotensankin on tässä ollut sellainen fiilinki, että Miamiin menijöitä ja sieltä tulijoita oli aika lailla. Samoja aikojahan mm. Tower Air lensi reittiä 747:lla. Tuossa kolmisen vuotta sitten taidettiin viimeksi lentää 11:lla Miamiin eikä niissäkään koneissa juuri tyhjää tilaa tuntunut olevat. Tiedä sitten, miksi se on aina ollut kausiluontoista ja viime aikoina suorastaan poissuljettua.

 

-A-

 

PS. Katoitkos, Ilkka, niitä Kympin sisäkuvia koskaan, kun ne sulle hartaudella skannasin  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis matka on nautical maileina noin 4500 NM eli melkoisen lähellä tuota "kilometrilukemaa", mutta virhehän tuossa joka tapauksessa on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS. Katoitkos, Ilkka, niitä Kympin sisäkuvia koskaan, kun ne sulle hartaudella skannasin  ;)

Hola! katos vaan, tarkoitat nyt näitä kuvia: http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,75193.20.html ?

Hyvä kun vihjasit, olet postannut ne näköjään 15.2. joka oli perjantai ja oli helvetillinen kiire Bangkokin koneeseen koko päivän, joten ovat jääneet katsomatta.  :o

 

Joo, muistan itsekin Towerin Miamin lennätykset talvella ja muutaman vuoden takaiset suorat AY33/34:t (nekin talvella) mutta on aika kova huuto ollut Floridalla jos elokuussa on pitänyt kympillä mennä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niitäpä kuvia juurikin. Muistu äkkiä mieleeni, että taisi mainita just katovasi johonkin, kun ne postasin  :)

 

Joo, elokuutapa en nyt tossa huomannutkaan ajatella. Olis se silti vaan ihq reitti olla olemassa edelleen. Sikäli tuskallista sinne on kikkailla kiertoteitä.

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni sarja alkoi elokuussa ja oli aurinkomatkojen ns oransseja lähtöjä jotka sai halvemmalla, täyttä siellä oli, samoin 93 elokuussa. Tietysti kohteissa on ne ns parhaat ajat matkustaa, mutta esim mä oon ollut etelä Floridassa tammi, maalis, touko, kesä ja elokuussa, aina on ollut Lomaa isolla ällällä!

 

edit: tuli vielä mieleen että, 92 oli "lomalento" ja 93 oli reittilento AY133/134

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään