Orvo Välilä

Northwest Regional (52F) Roanoke, TX

8 viestiä aiheessa

Ja yleisilmailua vaihteeksi....

 

Suuremmat ilmailutapahtumat antavat edelleenkin odottaa itseään joten píenellä yllytyksellä piti lähteä tutustumaan Northwest Regional GA lentokentän elämään. 52F kuten niin monet muutkin täällä päin olevat GA kentät on jokseenkin uneliaan näköinen pikku läntti, mutta tarkemmin tutustuttuna varsin vilkas harraste- ja koulutuskenttä. Jos ketä kentän lokaatio kiinnostaa niin Google Maps koordinaatit 33.0498447 / -97.2322375 kertoo tarkemmin

 

Northwest Regional on toiminut vuodesta -69 ja mainostaa itseään USA:n suurimpana yksityisessä omistuksessa olevana lentokenttänä. Määttiijjä sanoisi savolainen.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Viileähkönä Lauantai-iltapäivänä tehty katsaus kyllä antoi ymmärtää vilkkaan toiminnan olevan ihan faktaa eikä fiktiota.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Lentotoimintaa oli aina liikenteen takia tehtyihin ylösvetoihin asti. Jätin enimmät KesnaPiipperöt vähemmälle kun ajattelin että jokseenkin kaikki varmaan tietänevät miltä sellaiset näyttää. Semminkin kun muutakin kuvattavaa oli alkaen klassisesta V-pyrstö Bonanzasta....

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

RV-7:n kautta kannuksella.....

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

...ja ilman....

 

[ attachment removed / expired ]

 

.... aina Chipmunk II:en asti. Kyseinen yksilö on aika raskaasti modifioitu mutta kuitenkin kulkee nimellä DHC-1B-2-S5.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Lentävä kalusto pikavisiitin aikana oli siis riittävän mielenkiintoista sinällään, mutta varsinaiset arkistojen aarteet lymyilevät hangaarien kätköissä. Toiset enemmän, toiset vähemmän aktiivisena

 

Cessna 120, vm. -46.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ah aina niin viehättävä Ercoupe

 

[ attachment removed / expired ]

 

Funk B85C ( kuulinko jonkun kysyvän jaa että  MIKÄ?? )

 

[ attachment removed / expired ]

 

North American Navion... edelleen vm. -46.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja mitäs meillä täällä on?

 

[ attachment removed / expired ]

 

No hitsi hemmetti.... ihka aito Luscombe???

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tähän tarttis jo ittekin apuja. Kone on Stinson ( 180? ) mutta haku NC975D tuotti vesiperän?

 

EDIT: Oisko sittenkin Stinson 108-3 Voyager? Edelleenkään N haku tuolla ei löydä ensinkään

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mooney Birdejä oli paikalla useampia. Tämä yksilö kaikesta päätellen lienee viettänyt hetken aikaa näillä sijoilla jo?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Vertailun vuoksi huomattavasti paremmmassa kunnossa oleva ja aktiivisempi Mooney

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kaiken kaikkiaan varsin mielenkiintoinen visiitti, ja museontonkijalle hyvin mielenkiintoinen. Paikan päällä tavatut pilotit olivat hyvinkin ystävällisiä ja puheliaita ( ajatella  ::) ) kertoillessaan kentän aktivititeeteista ja konekalustosta. Ei liene siis aivan mahdotonta että kyseessä hyvinkin olisi "friendliest airport in Texas"

 

Toivottavasti piditte.

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos kyseessä on Teksasin "ystävällisin kenttä" niin miksi vieraiden autot hinataan pois jo tunnin kuluttua?  :P

 

Odottelinkin että koska joku hoksaa....  :D

 

Jospa ne hinataan ystävällisesti? Eipä silti, parin-kolmen tunnin seisoskelu ei näyttänyt ketään suuremmalti kiinnostavan. Lienee jotain tekemistä sen kanssa että kyltin yhteydessä ollut kioski oli suljettu ja toiminnot siirretty läheiselle pousarille.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän tarttis jo ittekin apuja. Kone on Stinson ( 180? ) mutta haku NC975D tuotti vesiperän?

 

EDIT: Oisko sittenkin Stinson 108-3 Voyager? Edelleenkään N haku tuolla ei löydä ensinkään

 

Helpottaako, jos jättää C:n pois rekkarista? ;) Taitaa olla mallia 108-2...

 

http://registry.faa.gov/aircraftinquiry/NNumSQL.asp?NNumbertxt=975D&cmndfind.x=13&cmndfind.y=17

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

DOH!!

 

Niinpä tietysti. Mutta minkä ihmeen takia siinä sitten on se Charlie keskellä tunnusta?

 

Se on alkuperäinen tunnus. Jossain vaiheessa määräykset ovat muuttuneet siten, että rekisterissä on ensin N, sitten numeroita ja lopussa taas kirjaimia, mutta kait noihin vanhoihin koneisiin on saanut jättää sen originaalin tunnuksen paikalleen, vaikka virallisesti tunnus onkin ilman C:tä. Näyttää olevan aika yleistä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joopa

 

Joskus Warbirdeja metsästäessä on törmännyt vastaavaan, esmes NX onkin pelkkä N. Luulin että sillä oli jotain tekemistä Experimental luokituksen kanssa mutta ei näytä raijoittuvan siihen pelkästään.

 

Kiitoksia kuitenkin selvityksestä. Nyt siis tiedämme että kyseinen Hangar Queen on Stinson 108-2 vm. -47  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla