Juho Vastapuu

Muutama Vaasasta (EFVA 17.2)

11 viestiä aiheessa

Veljen pelireissulla kerkesi vähäksi aikaa Vaasan kentälle kuvaamaan.  Kävi hyvä mälli, sillä kentältä oli juuri lähdössä kaksi konetta.

 

OH-SAK venailee platalla

[ attachment removed / expired ]

 

Sinne män

[ attachment removed / expired ]

 

OH-ATE rotatoi

[ attachment removed / expired ]

 

Sinne män seki

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitosta. Tosiaan jäi mainitsematta mielenkiintoinen seikka jonka ehkä huomaavaismmat huomasivatkin kuvista. Nimittäin ensin noussut Fincommi rullasi kiitotien toiseen päähän ja nousi sitten etelään päin, myötätuuleen. Myöhemmin Blue1 nousi pohjoiseen päin, vastatuuleen. Kuitenkin kone teki heti kaarroksen. Ilmeisimmin Helsinkiin olivat molemmat koneet matkalla. Johtunee konekohtaisista rajoituksista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ATR:t ei taida olla niin herkkiä, kuin isommat kaverinsa, sillä niiden näkee välillä lähtevän (ja laskevankin) yllättävänkin navakkaan myötätuuleen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-SAK venailee platalla

 

Moro Juho.

 

Onkos tää otettu öbaut 14:36?

 

Jos on niin me morostettiin kyl teitä, vaikka ei se kyl tossa oikeen näykään. Siinä tornin eessä tasanteella olitte. Oli kyl todella komee ilma.  8)

 

T: Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tietoa paljonko oli tuulet ks. hetkillä? Eteläänhän kannattaa lähtiä (kohden reittiä) aina, jos ei myötätuulikomponentti ylity. En nyt kuollaksenikaan muista koneiden rajoja...

 

Liput liehuivat ainakin kohtalaisesti.

 

Moro Juho.

 

Onkos tää otettu öbaut 14:36?

 

Jos on niin me morostettiin kyl teitä, vaikka ei se kyl tossa oikeen näykään. Siinä tornin eessä tasanteella olitte. Oli kyl todella komee ilma.  8)

 

T: Jani

 

Varmaankin oli noita aikoja. Jep, siinä tornin edustalla oli mukava tasanne jossa oli muitakin kuvaajia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitosta. Tosiaan jäi mainitsematta mielenkiintoinen seikka jonka ehkä huomaavaismmat huomasivatkin kuvista. Nimittäin ensin noussut Fincommi rullasi kiitotien toiseen päähän ja nousi sitten etelään päin, myötätuuleen. Myöhemmin Blue1 nousi pohjoiseen päin, vastatuuleen. Kuitenkin kone teki heti kaarroksen. Ilmeisimmin Helsinkiin olivat molemmat koneet matkalla. Johtunee konekohtaisista rajoituksista?

 

Moro vielä,

 

ATR matkasi kyllä Helsinkiin, mutta Avro suuntasi nokkansa kohti Ruotsia ja Arlandaa, eli meille toi 34 sopii hyvin, koska rullaus on lyhyempi ja se aika tarkkaan 90 asteen kääntö reitille. Jos Helsinkiin olis matka ni sillon 16 on parempi.

 

T: Jani

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyviä kuvia... Tuli vaan mieleen, että miksi ATR:n pohja on aina niin kurassa, eivätkö ne pese siä vai roiskuttavatko renkaat niin pahasti kuraa????

//Johannes 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyviä kuvia... Tuli vaan mieleen, että miksi ATR:n pohja on aina niin kurassa, eivätkö ne pese siä vai roiskuttavatko renkaat niin pahasti kuraa????

//Johannes 8)

 

Molemmat ovat oikeita vastauksia. Ei niitä kannata pestä kun menevät samantien samanlaiseen kuntoon. Toinen voi olla että ei ole aikaa pestä. (?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Molemmat ovat oikeita vastauksia. Ei niitä kannata pestä kun menevät samantien samanlaiseen kuntoon. Toinen voi olla että ei ole aikaa pestä. (?)

 

Kyllä niitä pestään. Onhan tuosta ollut puhetta täällä moneen kertaan. Ne vain ei talvella pysy puhtaana...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perään muutama peruskaura samasta ruuhkahuipusta

 

[ attachment removed / expired ]

OH-U437

 

[ attachment removed / expired ]

OH-SAK (Canon 40D 'Highlight Tone Priority', jiipekki croppi)

 

[ attachment removed / expired ]

OH-MVN

 

NP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla