Peter Tähtinen

PPL lentokokemusvaatimus

6 viestiä aiheessa

PPL-oppilaalla tulee olla vähintään 45 tunnin lentokokemus, sanotaan määräyksessä.

 

MUTTA....

 

kukapa osaa varmistaa, onko ko. 45 tuntia oltava koossa ENNEN lupakirjatarkastuslentoa vai sen jälkeen ?

 

Olen nyt kuullut mielipiteitä molemman skenaarion puolesta.

Onkos jollakulla käytännön kokemusta?

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrotko sanatarkasti mitä määräyksessä lukee? Jos "lupakirjan hakijalla tulee olla", niin silloin tulkitsisin niin että siinä vaiheessa kun hakemus lähtee laitokseen niin tunnit on oltava täynnä. Tietysti jos tarkastalla on eri näkemys asiasta, niin saattaa lentokokeen suoritus tyssätä heti alkuunsa... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkastuslentäjä X sanoi että jollakulla oppilaalla oli puuttunut 2 minuuttia (!) ennen tarkastuslentoa. Tarkkari oli lennetty mutta paperit tulivat laitokselta bumerangina takaisin. Ja lennettiin ne puuttuvat minuutit ...

 

 

Sen sijaan lennonopettaja Y ja tarkastuslentäjä RL olivat sillä kannalla että tarkkarilla voidaan kerätä se viimeinen tunti.

 

Määräys vaatii, että hakijalla on oltava lentoKOKEMUSTA yhteensä 45 tuntia, joista KOULULENTOJA 25 h ja YKSINLENTOJA 10 h. Sitten jää 10h joka on sitä sun tätä ....

 

Peter

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulisi viranomaista edustava ko. pilkunn****ja sijoittaa sisälukutaidon kurssille. Määräys sano tosiaan sangen yksiselitteisesti:

 

" Yksityislentäjän lupakirjan hakijalla on

oltava lentokoneen ohjaajana vähintään 45

tunnin lentokokemus..."

 

Hakijaksi lento-oppilas muuttuu toimittaessaan lupakirjanhakukupongin liitteineen viranomaiselle. Ei todellakaan ennen tarkastuslentoa. Siinä vaiheessa hän on edelleen lento-oppilas, joka suorittaa lennon ikäänkuin oppilaana saaden siinä määräyksen hakemaa lentokokemusta, joskaa ei päällikkötiimaa.

 

Se on vaan sillä lailla, että byrokraatille byrokratia on niin luontaista, että v****ilu tulee luonnostaan. Ei sitä oikein edes huomaa. Onpa saatu huomata tämä viimeaikoina yllättävän monen ilmailuviranomaisen edustajan kanssa asioitaessa. Kaikki eivät toki näin toimi, eli mikäli olet em. instanssin edustaja, älä vedä hernettä nenuun. Mikäli et kuulu noiden viilareiden kastiin, sinulla ei ole syytä, mikäli kuulut, sinulla ei todellakaan ole syytä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sillä tarkastuslennolla..... krhmmm.... korjaan LENTOKOKEESSA kertyneen lentoajan saa laskea siihen 45 tuntiin. Toisin sanoen kun ennen lentokoetta on kasassa reilut 43 h ja pitää huolen siitä, että lentokokeessa tulee sitä lentoaikaa niin paljon, että se 45 h vaatimus tulee täyteen niin sitten homma on hoidossa.

 

/Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeh...

 

soitto laitokseen varmisti asian nyt kun virka-aika alkoi.

 

Todellakin, ennen lentokoetta kokemusta ei tarvitse olla täyttä 45 tuntia. Kunhan 45 h tulee täyteen lentokokeen aikana niin lupakirjaa voi hakea.

 

On se vaan taru totuutta ihmeellisempää. Ottaen huomioon että tähän tarkastuslentäjään en missään nimessä liittäisi aiemmissa viesteissä esiintyneitä attribuutteja; päinvastoin. Kokemus oli varsin positiivinen sivusta seuranneena.

 

Mutta - tiedon lisääntyessä luulot vähenevät.

 

Peter

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään