Esa Lehtismäki

Parhaat väärinlukemisesi?

595 viestiä aiheessa

Tuusulantietä kun ajaa ja on juuri alittanut kehä III:n, tulee oikealla puolella talo, jossa on Ajastokalenterit- valomainos. Monen monta kertaa siitä ohi ajaessani luin "Alastonkalenterit". Kaipa niitäkin voi mainostaa, mutta kyllä ihmettelin. Sen verran kuitenkin jäi häiritsemään, että oli pakko tarkistaa, mitä siinä oikeasti lukee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rautakaupassa kun olin viime syksynä TETissä, luin vahingossa kulmahiomakoneen paketista että KULMAHOMOKONE. Todellisuudessa paketissa luki KULMAHOMAKONE, joten ei siinä ollut loppujen lopuksi kuin yhden kirjaimen heitto. Toki paketin toisella puolella luki sitten jo oikein kulmahiomakone

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitten ne linja-autot, ne onkin VanHool -merkkisiä eivätkä VanTTool. Meinas itku tulla ku selvis. ;D

En tiedä mutta minulla oli ihan täsmälleen sama lukuvirhe tuossa Vanhool jutussa. Se muistuttaa epäilyttävästi kahta "t" kirjainta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuusulantietä kun ajaa ja on juuri alittanut kehä III:n...

Maanantaina ajelin vähän huonojen yöunien jälkeen Jyväskylästä Tampereen suuntaan, ja ajoin tietenkin Halliin ja Mänttään menevän tien risteyksen ohi.  Ja vaikka olen tuonkin risteyksen ohi ajanut kymmeniä kertoja, jostain syystä luin, että siinä lukee:

Hantta

Mälli

Vaan kun ei siinä mitään, luin sen uudestaan samalla tuloksella, ennen kuin kolmannella kerralla vasta osasin lukea sen oikeinpäin  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei väärinlukema...mutta melkein, kesällä mainoksessa luki: "Hiekotusepeli".  ;D

Olivat unohtaneet yhden Sän välistä.

Jaa tää vai? Aamulehdessä Starkin mainos..

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHE, joka kerta kun olen käynyt vaajakoskella eräässä yritystalossa, niin Hiomopalvelu Jussi Oy on kääntynyt mun silmissä Homopalveluksi  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa tää vai? Aamulehdessä Starkin mainos..

Jep, taisi olla, sama kuva ym. mutta eri lehti tai saattoihan se olla kuitenkin mainosnivuska...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä mutta minulla oli ihan täsmälleen sama lukuvirhe tuossa Vanhool jutussa. Se muistuttaa epäilyttävästi kahta "t" kirjainta.

Luulin vielä tähän hetkeen asti, että se on Vanttool...  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puhelin mainosten värinäyttö kääntyy mulla aina värinänäytöksi... Ja koulussa bilsan tunnin aihe "maastotunti metsässä" oli kääntyi muotoon "masturbointi metsässä" :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh lukion mantsan tunnilla opettaja näytti kalvolta jotain kylien, kaupunkien ja pienempien keskusten tunnusmerkkejä. Alimpana listassa oli joku pieni lähiön tapainen, jonka kohdalla palveluina luki: seksitavarakauppa, päiväkoti ja apteekki.

Hetken aikaa olin ihan äimänä, että miten hemmetissä tuo seksitavarakauppa nyt on niin suuri asia, että se on tuohon listaan pitänyt laittaa.  :laugh:

Rupesin jo ihan tosissani ihmettelemään vieruskaverilleni asiaa kunnes sitten aivot rupesivat toimimaan. Seurauksena hirveä repeäminen.

No, sekatavarakauppahan se taisi sitten kuitenkin olla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koulumme ruokalistan pinaattiohukaiset tuli kiireessä luettua piraattiohukaisiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TYKSsissä joskus taannoin oli kyltti "Isotooppiyksikkö", joka valmisti lääketieteen tarpeisiin radioaktiivisia isotooppeja. Monasti luin "Isotuoppiyksikkö", ja mielessäni näin tuon kyltin baaritiskin päällä roikkumassa... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jyväskylän Tourulassa oli aikoinaan liikenteen ohjauskyltti, jossa luki "maaliikennekeskus".

Tuollainen kolmesta sanasta muodostettu yhdyssana voi olla liikenteessä haastavaa lukemista.

Todella, jopa tällaiselle asfalttiteiden kuninkaallekin(vrt. mopoon) kuin minä, koska...

....ihmettelin useasti päristellessäni Helkama Raisulla, että mikähän hiivatin paikka on tuo "maalikennelkeskus".

Kesti hyvän aikaa ennenkuin kyltin oikea merkitys minulle avautui!

ANI

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Töissä täytyi tavata osoitelapusta: S-Market Mukkula.

Tuli samalla mieleen väärinsanomiseni. Ulkomaalainen kuski kysyi jonkun lastauslaiturin portin sijaintia. Ei ollut harmainta aavistustakaan, joten vastasin: "I don't know, I just work here..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä hiljattain euroviisukarsintoja katsoessani ihmettelin hieman Meurman:in kappalevalintaa (onneksi en sentään ääneen). Mielestäni "Joensuussa saa" oli hieman rohkeahko nimi kilpailukappaleelle  ::)

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Melkein joka kerta kun foorumin aukaisee, oikeassa ylälaidassa on "Vipukirves"-mainos. Tietenkin kieroutunut mieleni vääntää siitä "Vipukives" ja suusta pääsee hassun kuuloisia hörähdyksiä ??? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vipukives säästää raajoja. Juu.  :laugh:

Yritäpä kirjoittaa nopeasti sana "kilpailu". Kilapiluksi menee joka ziisuksen kerta. Muitakin vastaavia sanoja on, jotka ripeässä kirjoittamisessa menevät sekaisin... Nyt ei vain tule mieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritäpä kirjoittaa nopeasti sana "kilpailu". Kilapiluksi menee joka ziisuksen kerta.

Totta. "Kilap... ei kun siis kiplaip... ähh..." :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEHE, joka kerta kun olen käynyt vaajakoskella eräässä yritystalossa, niin Hiomopalvelu Jussi Oy on kääntynyt mun silmissä Homopalveluksi  ;D ;D

Vähän samasarjan juttu tämäkin.

Espoossa lippajärvellä on firma nimeltä Pekan Pikapaino ja se lukee seinässä koiran korkuisilla kirjaimilla mutta kun paikan ohi ajaa sopivasta suunnasta niin äkkiä tulee luettua

" Pekan Pikapano " ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritäpä kirjoittaa nopeasti sana "kilpailu". Kilapiluksi menee joka ziisuksen kerta. Muitakin vastaavia sanoja on, jotka ripeässä kirjoittamisessa menevät sekaisin... Nyt ei vain tule mieleen.

Näin ilamilufoorumilla tulee oitis yksi mieleen  ;D Ei ollut aikanaan kerta eikä kaksi, kun soitettiin puhallinorkesterissa ja joku spiikkasi sen puhelinorkesteriksi.

Mutta justiinsa tuli aika hauska juttu, kun plarasin vanhaa Iltalehteä kaffekupposen ääressä. Otsikko "Raju reaktio hiusväristä" kääntyi kieroutuneessa mielessäni muotoon "Raju erektio hiusväristä".

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Paikallisessa ravintelissa luki kyltissä:

Emme vastaa narikkaan jätetyistä tavaroista. ITSEPALVELU 2 €

En heti uskonut lukemaani ja luin kyltin uudestaan, itsepalvelu muutui --> eteispalvelu!  :D

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Montako kertaa sukupolvenvaihdos on näyttänyt tai kuullostanut sukupuolenvaihdokselta?

Kerran opiskeluaikana yksi luennoitsija sanoi useita kertoja saman luennon aikana sukupuolenvaihdos kun tarkoitus oli puhua sukupolvenvaihdoksesta. Välillä meni ihan oikeinkin. Luennolla muutkin huomasivat sen luentosalissa kuuluneesta hihityksestä päätellen.

Nuo hiomopalvelut on ihan klassikoita, Hiomopojat Oy-niminen firma on olemassa.

T:kilapiluhenkinen ilamluharrastaja

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpa useasti pitänyt korjata kirjoittamaani tekstiä = ilamiluhalitus , muotoon Ilmailuhallitus  :-[

Sakemannikin osas aikoinaan sanoa sukunimeni oikein: Kuusisto, mitt zwei U. :thmbup:

Osasin näet sano hänen nimensä: Odert Lakzchiewitz . ( en enää osaa, hän voi jättää sen toisen U:n pois )

Odert haki Filmiyhtymään kemistiä ja olin ainoa hakija joka osasi lausua hänen nimensä oikein.

Sain paikan, kemistinä värikuvalabbikseen.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään