Arne Wallen

lentoreitit

11 viestiä aiheessa

Lueskelin Hesarista Karangon Esan kirjoituksen minun ilmatilan loukkaamisesta, jäi kun itse en osaa lentää tuollainen kysymys roikkumaan.

Eli miksei nämä loukkaajat tosiaan lentele oikeita väyliä, siis luvallisia, kulkeehan täällä sekä itä että länsikoneita jatkuvasti luvan kera.

Tiedän toki että lupa pitää kysyä mutta kuka kieltäisi jos itämainen taistelutupolevi pyyhkäsis ohimennen voileipiä viemään tuonne Kalingradiin.

Tuskin tuo prosessi niin monimutkainen olisi, varmaan helpompi kun lauantaimakkaran vienti jenkkeihin.

Esan ehdotus oli mielestäni tosi asiallinen, joten minun mielestäni niinkin voisi toimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lueskelin Hesarista Karangon Esan kirjoituksen minun ilmatilan loukkaamisesta, jäi kun itse en osaa lentää tuollainen kysymys roikkumaan.

Esan ehdotus oli mielestäni tosi asiallinen, joten minun mielestäni niinkin voisi toimia.

TÄH??  :o Nyt täytyy kyllä myöntää, että tipahti kyllä meikäläinen tämän viestin sisällöstä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin tuo Esa tuossa viikolla tuosta loukkauksesta vain kirjoitti että miksei sinne vois myöntää niitä lentolupia, harmi en enään löydä tuota lehteä, Esa varmaankin itse muistaa tarkemmin tuon kirjoituksensa, kyselenpä siltä.

Niin täytyy selventää, siis jos Suomen ilmatilaa loukataan, loukataanhan minunkin ilmatilaa silloin, olen sitäpaitsi laajentanut tuota käsitettä, eli tonttimme yläpuolella on minun ilmatilaa tuonne melko kauas ylöspäin.

Kysy vaikka vaimoltani. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis toisinsanoen, miksei ryssät yksinkertaisesti tee IFR-plaania halki suomeen ja kuvaile rauhassa mitä tarvitsee kuvailla.

Tai sitten lentää vaikka hemmetti Malmille, tai Vantaalle ja siitä VFR:ää ja kamera laulaa 1000ft:ssä oikein railakkaasti sitten vaikka SETECin päällä (Vantaan lähialuetta joo) Miksi hemmetissä siitä pitää tehdä niin vaikeaa ja kiellettyä?

Epäilenpä ettei Suomessa yksikään instanssi kiellä ko. toimintaa.

Ryssät halloo?!?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri näin, eli mitähän täällä vielä on kuvaamatta mitä ei muutoinkin tarvittaessa saisi kuvattua, hälytysvalmiuskin lienee melko tarkkaan tiedossa kuten valvontalaitteetkin, ei täällä mitään niin ainutkertaista ole käytössä.

Olisipa vaan turvallisempaa kun kaikki "ratikat" ajelis aikataulun mukaan ja sovittuja reittejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää harjoitella kriisin varalle. Venäläiset harjoittelevat siltä varalta, että tilanne olisi kireämpi ja Suomessa olisi käynnissä jotain tarkkailtavaa, joukkojensiirtoja vaikka. Ja suomalaiset harjoittelevat torjuntaa.

Mutta omituisen yhteistyökyvytön tuo Suomen Puolustusvoimat. Kyllähän meikäläistenkin pitäisi harjoitella aggressioita, niin että venäläinen pääsisi puolestaan harjoittelemaan torjuntaa.

(Viimeinen virke oli ns. huumoria.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Venäläiset itse harrastavat kaksoislaskutusta ulkomaalaisille lentoyhtiöille niiden tekemistä ylilennoista Venäjän yli,  lupasivat jo lopettaa rohmuamisen mutta peruivat sittemmin lupauksensa.  Venäjän ilmavoimat pyrkii näköjään lentämään mielummin pummilla ja vaihtelevalla menestyksellä kansainvälisessä ahtaassa ilmatilassa. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo turvallisuus minua tuossa eniten vaivaa, eli jos jotenkin kertoisivat että tossa tunnin sisällä ajellaan täällä jossain suomenlahdella, ite ei varmuudella tiedetä missä mutta suunnilleen tuossa korkeudessa ja länteen päin.

Tuohan helpottaisi huomattavasti, tietäis porukat varoa, mutta kun....

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis toisinsanoen, miksei ryssät yksinkertaisesti tee IFR-plaania halki suomeen ja kuvaile rauhassa mitä tarvitsee kuvailla.

Sen takia, että ne on ryssiä ... eikä ole sellaista kuvaamista, mitä satelliitista ei näe...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässähän tuo Väinö, kerroit juuri syyn, ajattelin vain että tuo Karangon Esan juttu olisi tännekkin tullut mutta Esa ei jostain syystä vastaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään