Peter Tähtinen

Kysyvä ei tiedä minne eksyy

21 viestiä aiheessa

Kun olen ihan ensimmäistä päivää tällä foorumilla, tekee mieleni kysyä, millainen on tyypillinen "jäsen" täällä ?

- pääasiassa simuohjelmalla lentävä ?

- wannabe pilotti ?

- PPL ?

- työkseen lentävä ?

Peter

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

1. Tällä hetkellä ei ole mitään simulaattoria, mutta msfs2004 löytyy hyllystä...

2. Ilman muuta wannabe pilotti. Mallia unelmajobi.

3. Ei (vielä) mitään lupakirjoja

4. Enkä lennä (vielä, toivottavasti joskus)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiköhän täällä foorumilla pyörivät enimmäkseen rajoitu tuohon ensimmäiseen ja toiseen vaihtoehtoon, jonkunverran on myös PPL:n omistavia. Itse lennän simulla jonkun verran ja toivottavasti myös oikeasti jollain vermeellä.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä olisi fiksu käyttäjä laittanut äänestyksen pystyyn  :) 

Anyway, täällä ilmailufoorumi on vasta muutaman viikon wanha, mutta sitä on puffattu eri paikoissa melko paljon. Sitä ennen oli vain periaatteessa simulaattoreihin keskittynyttä keskustelua, tosin ilmailukin oli koko ajan mukana "Yleinen keskustelu"-palstalla, joten varmastikin simutaustan omaavia ihmisiä on pääosa. Nyt kun ilmailulle on oma virallinen alue niin varmasti myös muidenkin kuin virtuaalisten pilottien osa kasvaa, joka on jo tässä näiden muutaman viikon aikana huomattu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teinpä nyt vielä moderaattorin hienoilla työkaluilla tästä sen äänestyksen niin saadaan kaikki vastaamaan ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simulaattorilla on tullut lennettyä, mutta ainakin ppl pitäisi joskus hankkia (lue, sitten kun on rahaa ;D) ja tottakai olen wannabe-pilotti ;)

BTW, kuinkas monta lentäjää on Finnairilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mie vielä tämmönen simupilotti, mutta ensi vuonna ikä antaa sen verran periksi, että se GPL pitäisi saada taskuun. Sitä rataa sitten olisi tarkoitus jatkaa aina liikekoneiden kimppuun, mieluiten Finnairille. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen on ehtoton wannabe-pilotti. Kaikki hakupaperit on jo melkeen täytetty kolmetoista vuotta etukäteen.... ::) Ensteks pyrin ilmavoimiin, ja jossei pääse, niin sitten siviilipuolelle.

Kyllä sitä simullakin tulee lenneltyä aina jos koulun ja töitten ohella pari minuuttia löytyy aikaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan simulaattorilentäjä, mutta kun isoksi kasvan ja lotosta voitan enemmän kuin neljä oikein, niin haaveena olisi lentää PPL...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haaveena oli joskus ammatiksi lentäminen. Värisokeus kariutti haaveet. No ompa tullut huomattua onneksi että on sitä kaikkee muutakin kivaa kuin lentäminen.. Harrastuksena lentäminen on kivaa. Simulaattorilla tai IRL.

Antti Karttunen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enköhän mä myös pyri ilmavoimiin ensin ja jos ei onnistu, niin sitten siviilipuolelle. Ei toi ilmavoimat muuten, mutta kaikkeahan pitää kokeilla ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt omistan GPL ja UPL kirjat ja ilmavoimiin pitää ensi vuonna hakea. Jos ei tärppää niin sitten taivaanlehmien puikkoihin toivottavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä on taskussa vasta SP GPL, mutta ensi keväänä sitten virallisesti kun ehtii koulutuken loppuun.. Mutta eniten ehkä simuilla, kesäisin tosin luultavasti vaihtuvat osat irl-lentämisen puolelle kun tulee kaiket päivät vietettyä kentällä. Ehkä toivottavasti myös tulevaisuudessa PPL ja toivottavasti näkökään ei lopulta huonone sen vertaa, että ei olisi asiaa lentäjäksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri tällä hetkellä GPL hakemus ilmailulaitoksella. Parin vuoden päästä harkinnassa MGPL.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GPL ja MGPL ovat voimassa.

2004 alkupuolella aion alotta PPL - kovat tiedustelut käynnissä kuka kouluttaa ja missä... ;D

TLi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Teinpä nyt vielä moderaattorin hienoilla työkaluilla tästä sen äänestyksen niin saadaan kaikki vastaamaan ;D

Olisit pannut sinne vielä lisää vaihtoehtoja.

Minulle ei oikein mikään näistä sovi:

- Lennän vain simulaattoreilla

- Haluaisin lentäjäksi

- Omistan lupakirjan, harrastan lentämistä

- Lennän ammatikseni

- Työskentelen muun ilmailuammatin parissa

Mutta silti tykkään lukea täällä olevia juttuja, ja kirjoitellakin.

(Toivottavasti minua ei koeta häiriköksi)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen on ehtoton wannabe-pilotti. Kaikki hakupaperit on jo melkeen täytetty kolmetoista vuotta etukäteen.... ::) Ensteks pyrin ilmavoimiin, ja jossei pääse, niin sitten siviilipuolelle.

Ajattelitko, että "nyt kun on hyvä näkö ja muu terveydentila, niin laitanpa paperit valmiiksi. Ettei se sitten iän myötä huonontuessaan vaikuta mun valintaan"? :P;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään