Mikko Maliniemi

Cessna 177A Cardinal OH-CBH, onko tietoa kohtalosta?

14 viestiä aiheessa

Saattaahan tämä olla melkoista hakuammuntaa, mutta yritetään silti. Pitäisi saada tietää tuon otsikossa mainitun koneen nykysijainti. Kone on ajettu kenttään vuonna -77 ja nyt pitäisi saada tietää, että onko se mahdollisesti kunnostettu sen jälkeen vai mahtaako se koneen romu olla kenties jossakin navetan takana happanemassa vai onko sulatettu kännykän säteilysuojalevyiksi... Kaikenlaiset vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan...

 

Yksi linkki löytyi, missä on mainittu ihan kuvan kanssa tuon yksilön pakkolasku/romuttuminen:

 

http://www.ojan.net/~miika/ju/index.php?url_id=08546975050457589097004136203401406275880483820632&sivu_nr=154

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Poikkean nyt otsikon asiasta, mutta mitä tapahtui BF-Lennolla olleelle C-152:lle OH-CKD? Lentopäiväkirjani mukaan olen lentänyt sillä 1991,

 

viimeksi muistaisin nähneeni Malmin kentän länsipuolella olevan BF-Lennolla vuokralla olleen talon takapihalla, olisiko vielä siellä? Saisiko siitä samanlaisen kotiohjaamon kuin MIK:n vastaava?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin -93 oli vielä hengissä, näytti olevan vanhassa lentopäiväkirjassa merkintä...

 

Jos en ihan väärin muista, niin kyllä KD oli hengissä vahvasti kun Malmilta lähdin -96.

 

Se kone pihalla oli varmasti CFU, oli Lassen pihalla ennenkuin joutui sinne karsinaan kentälle.Seisoi tosin aikansa ensin siinä Kanasen vanhan putkan takapihalla.Nyt siinä joku Hälvetin Hilavitkutin tin tin-halli...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka, Jouni ;D

 

tarkistin ilma-alusrekisteristä, ei ole ainakaan Suomen rekisterissä enää CKD

 

Eikä ollut myöskään BF:n luvissa ainakaan 1995 mikäli muistan oikein

 

Hämärästi muistaisin, että sen talon pihalla nähneeni yksilö olisi ollut eri värinen kuin MIK:n koneesta tällä palstalla näkemäni kuvissa oleva CFU jolla en itse tosiaankaan lentänyt

 

Olisko CKD sitten poistunut luonnollista tietä eli myymällä?

 

Siinä talossahan asui mm. Kati ja Lauha jossain vaiheessa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siellä pihalla tosiaan oli myöhemmin Gospelin C-150 Aerobat, mikähän tunnus senyt oli? CDB???? Meni moottorihäiriön takia pellolle jossain HF-Pårnoo välillä, seisoi sitten jossain vaiheessa siellä pihalla tosiaan.Sehän oli maalattu uusiksi ennen kaputti joten ei ollut orkkis kaaviossa...

 

Vuosiluvut on kyllä pahasti unholassa. :(

 

Itekkin asustelin tilapäisesti välillä siinä mökissä... saattoi siellä välillä olla jotain pientä juhlaakin BF:n väellä... ;D::):P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin -93 oli vielä hengissä, näytti olevan vanhassa lentopäiväkirjassa merkintä...

 

Jos en ihan väärin muista, niin kyllä KD oli hengissä vahvasti kun Malmilta lähdin -96.

 

Se kone pihalla oli varmasti CFU, oli Lassen pihalla ennenkuin joutui sinne karsinaan kentälle.Seisoi tosin aikansa ensin siinä Kanasen vanhan putkan takapihalla.Nyt siinä joku Hälvetin Hilavitkutin tin tin-halli...

 

Joo, ja CFU on tosiaan nykyisin MIKin simulaattori, vaikka siitä olenkin maininnut jo useasti. Mutta mun mielestä se on aika mainio kiertokulku ja kone "lentää" jälleen, vaikkakin virtuaalisesti. Onhan noita "raatoja" ainakin siellä siimalennokkialueen vieressä, ja varsin hyvin noista osaava porukka rakentaa tuollaisia simuja. Kunhan tuo trimmiongelma vielä ratkaistaan (pitää siis suunnitella korkeusperäsintrimmi joka kevittää ohjainvoimat kun trimmaa) - niin tuo on varsin mainio peli kaikenmoiseen suunnistuksen ym harjoitteluun.

 

Joten kyllä tällä reseptillä tuntuu ihan kelpo simulaattoreita syntyvän, eikä edes maksanut hirveitä :-) - tietty jos työtunteja ei lasketa.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CKD, sold to UK as G-BXYU.

http://www.dft.gov.uk/stellent/groups/dft_avsafety/documents/page/dft_avsafety_502251.hcsp

 

Toivottavasti joku voi auttaa Mikkoa alkuperäisessä kysymyksessä.

 

edit: tuo muurolan tapaus näyttää olleen toinen kaputti samalle yksilölle. vuonna 69 oulaisissa, muutamaa viikkoa myöhemmin poistettu rekisteristä romuna. kuitenkin niputettu uudelleen, ollen lentokunnossa taas loppuvuodesta 71. molemissa kaputeissa sama syy: bensat loppu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu eikö tuo CFU ollu siinä malmin hangaarin jäteöljysäiliön vieressä?

T:Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu eikö tuo CFU ollu siinä malmin hangaarin jäteöljysäiliön vieressä?

T:Jukka

 

Juu siellä "vajan takana" rinteessä. Siivet on kai siellä vieläkin.

 

Timo: Simun budjetti on ollut joku 2500 euroa, nuo SimKitsin mittarit kustansivat 1200e, FSBUS:in komponenttisälää saatiin osin lahjoituksena ja kamaa on haalittu sieltä sun täältä (vaneria, kangasta, vaahtomuovia pehmusteiksi, maalia, johtoa, liittimiä, lamppuja... kaikenlaista sälää, tuohan on vehoiltu ihan siedettävään kuntoon sisältä) Eiköhän se kokonaishinta alle 2500 euron jää. Työtunteja on sitten jotain 2000-3000 miestyötuntia. Todellinen hinta riippuu sitten ihan siitä mitä laittaa työtunnin hinnaksi. Hurja työmäärä tuossa on ollut, mutta vaikka välillä ryydyttikin - varsin siinä meinasi mennä hermot kun piti purkaa koko hoito että saatiin yokea modifioitua vähän ja piti asentaa uusi korkeusmittari, meinasi pää hajota kun 2 viikkoa vaan purettiin sitä mitä oltiin vuosi rakennettu.. Mutta kyllä se siitä taas alkoi valoisammalta näyttämään.

 

On tuo kerhotyönä ihan hyvä juttu - tosin pitää olla about 4-5 kaveria jotka haluavat tehdä duunia tuon eteen ja joilla myös on aikaa siihen.

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaahan tämä olla melkoista hakuammuntaa, mutta yritetään silti. Pitäisi saada tietää tuon otsikossa mainitun koneen nykysijainti. Kone on ajettu kenttään vuonna -77 ja nyt pitäisi saada tietää, että onko se mahdollisesti kunnostettu sen jälkeen vai mahtaako se koneen romu olla kenties jossakin navetan takana happanemassa vai onko sulatettu kännykän säteilysuojalevyiksi... Kaikenlaiset vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan...

 

Yksi linkki löytyi, missä on mainittu ihan kuvan kanssa tuon yksilön pakkolasku/romuttuminen:

 

http://www.ojan.net/~miika/ju/index.php?url_id=08546975050457589097004136203401406275880483820632&sivu_nr=154

'

 

T.Mäkisen & E. Ritarannan konekataloogin viimeiset kaksi mainintaa:

-021277 Badly damaged after running out of fuel in forced landing on ice of River Kemijoki in Muurola

-190578 Cld as destroyed

 

Näistä nyt ei tietenkään sinällään selviä mitään. Yrittää pääparka muistutella, että tosta jutusta oli s.h.i:n puolella joskus juttua. Tarkemmin ajatellen haepa googlen ryhmistä termillä "lento-onnettomuus jossain Lapin läänissä". Saat ainakin jotakin lisää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

CKD, sold to UK as G-BXYU.

http://www.dft.gov.uk/stellent/groups/dft_avsafety/documents/page/dft_avsafety_502251.hcsp

 

Toivottavasti joku voi auttaa Mikkoa alkuperäisessä kysymyksessä.

 

edit: tuo muurolan tapaus näyttää olleen toinen kaputti samalle yksilölle. vuonna 69 oulaisissa, muutamaa viikkoa myöhemmin poistettu rekisteristä romuna. kuitenkin niputettu uudelleen, ollen lentokunnossa taas loppuvuodesta 71. molemissa kaputeissa sama syy: bensat loppu.

 

No höh, KD taas rikottu.Johan se BF:n aikana kävi nokallaan Vesiksellä... tuli vielä pikku palovauriokin kun kaasari katkes ja benziini syttyi viereen lytistyneestä spadarista.Paikalla purettiin sitten siivet ja vakain/peräsimet pois ja kuorkin lavalla kotiin.Sikamaisinta tässä mällissä oli 500h ajetut potkuri ja moottori... >:(

Voi voi kun tämä nyt lipsuu aiheesta, mutta kun setä innostuu niiiiin helposti. :-[ :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, siis myyty CKD, itsekin ihmettelin aikoinaan miksi se katosi rivistä

 

Mutta otsikon aiheeseen, jos Cardinaalissa oli kaskovakuutus niin ehkä siirtyi vakuutusyhtiön omistukseen, ja myytiin osina/romuna huutokaupalla

 

Niin kävi ainakin Mutikaisen Jarin vesikoneen kanssa joka meni nurin Sipoonlahdella 90-luvulla

 

Näytti olevan aika pahasti romuna siinä kuvassa toi Cardinal...Saikohan siitä enää lentävää kalua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saattaahan tämä olla melkoista hakuammuntaa, mutta yritetään silti. Pitäisi saada tietää tuon otsikossa mainitun koneen nykysijainti. Kone on ajettu kenttään vuonna -77 ja nyt pitäisi saada tietää, että onko se mahdollisesti kunnostettu sen jälkeen vai mahtaako se koneen romu olla kenties jossakin navetan takana happanemassa vai onko sulatettu kännykän säteilysuojalevyiksi... Kaikenlaiset vinkit otetaan kiitollisuudella vastaan...

 

Yksi linkki löytyi, missä on mainittu ihan kuvan kanssa tuon yksilön pakkolasku/romuttuminen:

 

http://www.ojan.net/~miika/ju/index.php?url_id=08546975050457589097004136203401406275880483820632&sivu_nr=154

 

Löytyy sieltä toinenkin linkki. Sfnetssä taannoin (1999) keskusteltiin. Lue ja ihmettele.

http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr=&ie=UTF-8&selm=1Dny3.3%24_12.113%40read2.inet.fi

 

Lue siitä koko threadi, siellä on joku valopää taas vastaillut.

 

Niin, koneen lentäjä harrastaa edelleen ilmailua:

http://groups.google.fi/groups?hl=fi&lr=&ie=UTF-8&selm=9ni9or%24hhb%241%40news.clinet.fi

Ja kuva harrastuksesta...

http://www.airliners.net/open.file/255850/M/

 

Onko muuten teillä vielä sellaisia isä-poika -keskusteluja? Oma vesseli (nuorin lapsista) täyttää syksyllä 8 vee. Että missä vaiheessa net pitää lopettaa?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään