Perttu Karivalo

Aeroflot-Cargo to take a third MD-11 from Finnair

24 viestiä aiheessa

toisessa "uutispalvelussa" asia mainittiin näin (eli 2+2)

 

Aeroflot Cargo (Moscow Sheremetyevo) will add two additional ex-Finnair (AY/Helsinki) MD-11F freighters in 2009.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mitäs muuta niille vois enään tehä. Venäjälle hyviksi työjuhdiksi. Venäjänmaalla saa lentää rahtia "ei ihan kunnossa" olevallakin vanhuksella.

 

....sitäpaitsi AY tekniikassa pysyy MD-11-huolto voimissaan kun siellä on YLEnkin mukaan niin hyvä varaosavarasto.

 

;D  -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Venäjänmaalla saa lentää rahtia "ei ihan kunnossa" olevallakin vanhuksella.

 

Eikös mm. FedEx ollut kiinnostunut niistä? Ei taida olla Venäläinen firma?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös mm. FedEx ollut kiinnostunut niistä? Ei taida olla Venäläinen firma?

 

Moni muukin rahtifirma on kiinnostunut eläkkelle jäävistä Finskin MD-11 koneista.

Raha tämänkin lopulta ratkaisee, oletan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäähän nuo MD:t hyvin lentävän rahtia muuallakin kun siellä Hämeen mainitsemalla venäjänmaalla.

 

Ja omitusia väitteitä että "ei niin kunnossa olevilla" koneilla. Jotain Hämeen omaa viikonloppukeitoissa keksittyä legendaa tai sitten jäänyt hellehattu kotiin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttäähän nuo MD:t hyvin lentävän rahtia muuallakin kun siellä Hämeen mainitsemalla venäjänmaalla.

 

Ja omitusia väitteitä että "ei niin kunnossa olevilla" koneilla. Jotain Hämeen omaa viikonloppukeitoissa keksittyä legendaa tai sitten jäänyt hellehattu kotiin.  :)

 

Joo ihan hyviä ne on rahtihommissa kun paketit ei valita joka päiväisistä pikku myöhästymisistä eikä niitä tarvi roudata 100km päähän hotelliin.

 

::)

 

No mitäs LGF viivyttelee Bangkokiin lähdössä kun next info 22:30...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kuitenkaan niin usein..

 

Vaikea sanoa tuostakaan sillä pienempien koneiden kuten E70 ja A320 -sarja kiertoa pystyy rukkaamaan paremmin kun laajarunkojen. Mutta on tuo esim. E70 järjestänyt aika monta myöhästymistä jo lyhyen olemassa olonsa aikana Finnairilla mutta ne eivät näy sen suuremmin kun tilalle pystyy laittamaan bussin tai toisen seiskakymppisen.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Embraerin lyhyt historia Finnairilla on aika karua mutta eiköhän nekin toimi jo 4-5 vuoden kuluttua. Lentokonehan on parhaassa iässään 5-6 vuoden ikäisenä , kertoi eräs mekaanikko.

 

Ilkka puhuu totta , ei olisi pitänyt murentaa niitä sinisiä kanttarellejä siihen eiliseen colajuomaan ja yhdistää ajatustaan merkkiin nimeltä MD-11.  ;D

 

Nooh...eilen -LGF reilut 3 tuntia delay , tänään -LGD reilut ??? , huomenna ehkä taas joku muu.

 

Lähinnä yritin colahuurussa yrittää ilmaista että rahtilennokissa ei ole ihan niin montaa "no go itemia" kuin vähemmän riisutussa matkustajaversiossa , lentää enemmän puolikuntoisenakin , venäjällä vielä pidemmälle.

 

Toisaalta tosiasioistahan on turha kiistellä --> vanhassa alkaa paikat reistailla , muissakin asioissa vaikkei olisikaan MD11.

 

On ne silti vaan niiiiiiiiiiiiin hyviä , vai mitä ?

 

;) -

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaikuttaa kuitenkin vahvasti siltä, että Finskillä nämä vanhat leidit myöhästelee eniten verrattuna muihin. Tosin oikeilla tilastoillahan voisi tämänkin luulon korjata..

 

Tosin finskin yksilöillä on varmasti tiukemmat schedulet 11:lle kuin muilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsomalla joidenkin muiden yhtiöiden MD-11-koneiden kaputteja verrattuna muihin laajarunkoisiin, niin alkaa vähän hahmottua mitkä mallit jättää tielle ja mitkä jaksaa.

 

Mitkä nämä muut yhtiöt ovat ja minkälaisista tilastoista "kaputit" on kerätty?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotain osviittaa antaa AEA:n myöhästymistilasto, mutta siellä ei ole eritelty eri konetyyppejä. Kuitenkin, huhti-kesäkuun luvut Finnairin long haul-osaston lennoista kertovat, että noin 25 % kaikista Finnairin kaukolennoista lähti yli 15 minuuttia aikataulusta myöhässä, ja samoin 25 % saapui perille yli 15 minuuttia aikataulusta myöhässä.

 

Eipä tästä voi mitään ihmeellisiä johtopäätöksiä tehdä, mutta kuitenkin, neljännes lennoista myöhässä on suhteellisen suuri prosentuaalinen osuus.

 

Tosin esim. Air Francen kaukolennot olivat vielä huomattavasti huonommalla tolalla, eikä KLM:kään onnistunut sen paremmin.

 

http://www.aea.be/AEAWebsite/webrsc/SerQlty/DL/CR07-Q2.pdf

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KLM:llä näyttäis aika ajoin olevan ongelmia..

 

On varmaan ja on SAS:llakin, Americaanilla, Iberialla, Swissillä jne...milläpä niitä ei olisi?

 

Mutta kun nyt mainitsit yhtiöt monikkona niin odotan jännityksellä, että mitä muita yhtiöitä tilastoistasi löytyy ja jos kertoisit vähän minkälaisesta tilastosta on kyse eli mistä näitä kaputteja luet.

 

Katsomalla joidenkin muiden yhtiöiden MD-11-koneiden kaputteja verrattuna muihin laajarunkoisiin, niin alkaa vähän hahmottua mitkä mallit jättää tielle ja mitkä jaksaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ensinnäkin jotain kuultuja juttuja on turha alkaa esittelemään tilastoina ja sitten toisekseen kun kertoilit muista yhtiöistä, niin olisi ehkä aika laittaa niitä muita yhtiöitä esille joilla on niitä M11 -koneita ettei jää vain sanan helinäksi nuo tilastojen tulkintasi.

Ja kun nyt KLM:n kuultuja tilastoja täällä toistelet niin mitäs olet kuullut KLM:n Boeing 747 -koneiden myöhästelyistä?

 

 

Kuka vaan pystyy heittelemään tosta noin vaan- juttuja näillä palstoilla, että "katsomalla muiden yhtiöiden MD-11 kaputteja niin alkaa hahmottumaan mitkä koneet jättää tielle ja mitkä jaksaa." Sitten ei ole kuitenkaan antaa mitään oikeaa dataa.

Edelleen, laitapa niitä yhtiöitä joilla on MD-11 -koneita ja niitä tilastoja esille kun niihin juttusi perustit.

 

Ja kuka vaan näkee, että Finnairin MD-11 koneet myöhästelee paljon mutta kukaan ei ole antanut vielä oikeaa dataa siitä, että milloin syy on koneessa ja milloin jossain muussa. Kaikki koneet myöhästelee.

 

Mä en puolustele mitään konetyyppiä, ei ole centtiäkään kiinni ko. konetyypissä, joten ihan sama.  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Lähinnä yritin colahuurussa yrittää ilmaista että rahtilennokissa ei ole ihan niin montaa "no go itemia" kuin vähemmän riisutussa matkustajaversiossa , lentää enemmän puolikuntoisenakin , venäjällä vielä pidemmälle.

 

 

Lopeta se colan kittaaminen. Se ei ole hyväksi hampaille, ja kun kuitenkin juot Pepsiä, se on vielä pahaakin  :laugh:

 

Väitteesi näet ei ole faktalla siunattu laisinkaan. Rahtariversioissa on aika lailla enemmän "nogo-itemeita". Kabiinin puolellahan ei ole varsinaisesti kovinkaan paljon moisia. Tuommoinen 11-rahtarin MEL on kymmeniä sivuja pidempi, kuin siviilinkuljettimen. Sitä paitsi olen taipuvainen uskomaan Aeroflotin lentoturvallisuusasioiden olevan aivan mallissaan nykypäivänä.

 

t. nimim. setäjokabyggaaileenoitanougouaittemimanuaalejahommikseen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeingilta tiedote LGC:n ja LGD:n konvertoinnista:

 

Boeing Converted Freighters Help Aeroflot Cargo Extend Life of MD-11 Fleet

MOSCOW, Aug. 23, 2007 -- The Boeing Company [NYSE: BA] is helping Aeroflot-Cargo improve its operational efficiency and adapt to growing cargo market demands by converting two MD-11 passenger airplanes into freighters and updating their flight deck features and cargo-handling system so that they are consistent across Aeroflot-Cargo's fleet.

"These aircraft represent a very substantial investment. By putting them in the hands of the original manufacturer for conversion, we can extend the life of the aircraft and maximize their capabilities," said Aeroflot-Cargo General Director Andrey Goryashko. "The Boeing Converted Freighter program gives us the confidence and support that we expect with a new airplane while allowing us to make the most of the fleet we already have."

A converted MD-11 has a capacity of 205,400-pounds (93.2 tones) structural payload at a range of 3,486 nautical miles (6,456 kilometers) and is capable of 630,500-pounds (286,000 kg) maximum takeoff weight. The main and lower deck cargo compartments hold a total of 36 96-by-125-inch pallets or containers.

"This conversion program allows Aeroflot Cargo to streamline and modernize its operational systems across its freighter fleet," said Daniel da Silva, vice president for Sales and Marketing, Boeing Commercial Aviation Services.

Aeroflot-Cargo currently operates four DC-10 Freighters. In addition to these two MD-11s, Aeroflot-Cargo has committed to lease three more MD-11 Boeing Converted Freighters from the Boeing Capital Corporation within the 2007-2008 timeframe.

Modification work will begin in November 2008. Boeing Commercial Aviation Services will provide detailed engineering design work and oversight of the Aeroflot-Cargo conversions, with SASCO, a subsidiary of Singapore Technologies Aerospace, providing touch labor on the airplanes.

In total, Boeing has converted more than 100 MD-11 passenger airplanes to freighters.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Surullista että ensimmäinen kone lähtee Finnairilta jo reilun vuoden päästä.

 

at a range of 3,486 nautical miles (6,456 kilometers)

Eihän tuolla rangella pääse edes Euroopasta Aasiaan.  :o

 

 

Aeroflotin piti saada myös Varigin M11 -koneita. Mitähän tälle kuuluu?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän tuolla rangella pääse edes Euroopasta Aasiaan.  :o

 

Ei kai se kontti siitä niin kauheasti pahastu, jos joutuu siellä ruumassa olemaan yhden välilaskun verran pidempään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missä kohtaa tossa Bojon tiedotteessa käy ilmi että koneet ovat juuri LGC ja LGD  :o

Ei se siinä suoraan luekaan mutta kun Finnair on kaksi omaa ja viimeistä konettaan myynyt Aeroflotille ja ensimmäisen lähtee marraskuussa 2008 niin on aikalailla selvää, että nuo ovat Finnairin LGC ja LGD.

 

Vielä kun tuossa mainitaan että Aeroflot on liisaamassa Boeingilta kolme konetta lisää niin nämä kaksi sitten kait ovat ne Suomesta ostetut koneet.

 

Kumpikohan kone lähtee 11/08...LGC vai LGD?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tällaista käyttöä koneille sitten on tiedossa Aeroflotilla:

 

aircargoworld: Aeroflot Ups Europe/Asia Frequencies

06/04/09

Aeroflot-Cargo is increasing its freighter flights from Germany to Asian destinations this Summer.

The Frankfurt Hahn/HongKong service now goes up to three times a week; to Beijing twice a week and to Shanghai three times a week. Aeroflot-Cargo is also launching a new freighter service linking Germany and HongKong via Mumbai.

All flights are operated with 90-tonnes capacity MD11 freighters. The carrier has three and expects a fourth «in the next two months.»

Based at Sheremetyevo airport, Moscow,the company operates scheduled cargo flights to Germany, Finland, Japan, the Republic of Korea, the PRC, Hong Kong and Kazakhstan.

 

Ja toinen cargo-uutinen:

 

ifw-net.com: Aeroflot launches St Petersburg run

 

Aeroflot Cargo is launching an MD-11 freighter service between St Petersburg and Hahn, after securing traffic rights.

The Russian carrier said the reduced delivery times between Germany and St Petersburg and the north-west region of Russia, resulting from a direct service, was expected to lead to an increase in cargo traffic to St Petersburg.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aeroflot lopettaa operaatiot MD-11-rahtikoneilla ja palauttaa jäljelläolevat Boeingin leasingyhtiölle:

 

Russia’s Aeroflot ceased operations of its three Boeing MD-11F in mid-July. ATW understands that one aircraft has already been returned to Boeing Capital Leasing. Two other aircraft are being prepared for return. The carrier has not issued an official statement, but ATW sources said the carrier has excluded the MD-11s from schedule, saying it was no longer economic to operate specialist cargo aircraft.

 

http://atwonline.com/airframes/aeroflot-ends-md-11-freighter-operations

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään