Guest JH2005

Uuden testailua Seutulassa

35 viestiä aiheessa

Testing testing. Tosin jo Helmikuussa 1978. Ektachrome 200 oli vuorossa, huonoksi totesin, enkä enää moiseen rahaa tuhlannut.

 

Hylkäämäni kuvat löytyivätkin vahingossa, ja kun kerran ovat tänne saakka säilyneet, niin niitähän piti kokeilla skannata. Ihan yhtä huonoa jälkeä tulee nytkin näköjään. Olipa tosiaan hyvä etten alkanut käyttämään ko. tuotetta.

 

Siispä niitä kuvia.

 

Nää olikin jo vanhoja.

 

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kyllä vanhalla tuli tippa linssiin..., Jessus mitä nostalgiaa, kiitos, juuri kun tuossa kaipailin IL-18 EFHK:lle jälleen  :P

 

Vielä kun jostain kaivat Dan-Air London:in Tridentin EFHK:lla niin  8)

 

Ei kun iso kiitos, muksuvuosien klasikkonostalgiaa  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta hei, ajatelkaa kuinka nostalgisia tämän päivän kuvat ovat kymmenen tai jopa 20 vuoden jälkeen.  :thmbup: Eläkää siis huomisen nostalgiaa, älkääkä ikävöikö eilistä!  8)

 

Btw hienot kuvat Jukka  :thmbup: On meitä spottareita näköjään ollut jo silloin.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi Morjes Mitä kuvia! :o

Näitä katselee kyllä paljon mieluummin kun Helsinkin Per(u)skuvia  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voi Morjes Mitä kuvia! :o

Näitä katselee kyllä paljon mieluummin kun Helsinkin Per(u)skuvia  :)

 

Perussettiähän tuo oli silloin n. 30-v sitten, mutta ei tuo kalusto kyllä enää palaa, sanotkos muuten noin perusbusseista 20-v kuluttua?

 

On meitä spottareita näköjään ollut jo silloin.  :)

 

 

Häviämätön luonnonvara?  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Perussettiähän tuo oli silloin n. 30-v sitten, mutta ei tuo kalusto kyllä enää palaa, sanotkos muuten noin perusbusseista 20-v kuluttua?

 

Melkeinpä tekisi mieli sanoa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta hei, ajatelkaa kuinka nostalgisia tämän päivän kuvat ovat kymmenen tai jopa 20 vuoden jälkeen.  :thmbup:

Silloin kaivataan Olgaa (OH-LGA) ja kumppaneita, ja A380 on peruskauraa Helsinki-Vantaalla ;D Ehkei nyt sentään :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milloin muuten lentokenttäalue aidattiin?

 

Muistelisin ennen 1975 ETYKiä ... ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Jukka ! Oi niita aikoja. Itarauta oli sillon voimissaan. Tosi nasta nahda noita nostalgisia kuvia Vantaalta. Jatketaan viela yhdella Illulla vuoden -79 lopulta. Tama yksilo lennatteli kansaa terveyskylpyihin aina vuoden 1996 alkuun saakka.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos Jukka ! Oi niita aikoja. Itarauta oli sillon voimissaan. Tosi nasta nahda noita nostalgisia kuvia Vantaalta. Jatketaan viela yhdella Illulla vuoden -79 lopulta. Tama yksilo lennatteli kansaa terveyskylpyihin aina vuoden 1996 alkuun saakka.

 

 

Kiitos täskin, aivan mahtavaa  :thmbup:

 

Tuosta koneesta tuleekin mieleen aika joskus 1980-luvun alussa, kun silloinen Romanian "Presidentti" Hra Ceausescu saapui tuollaisella Tarom-Vip? IL-18:sta valtiovierailulle EFHK:lle, siinä se oli poikittain platalla, punaiset matot, soittokunnat yms. Ja me junnuspotterit sitä kuolattiin lasin takaa... :P

 

Muistaisiko kukaan vuotta tarkemmin? Saatikka jollain kuvaa tuosta happeningista?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kysymys jotenkin aiheeseen liittyen: Pääsikö Puolasta aikoinaan IL-18:sta välilaskutta Seutulan kentälle? ???

 

Eiköhän se suoraan Varsovasta tullut, kirjallisuuden mukaan tuon range on 1997 Nm / 3700 km, ei kai Puolasta aivan nuin pitkä matka tänne ole?  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei Jukka.

 

Voi mikä aika silloin oli ....

Se BEA an Trident ja sen valtava äääääääni. :'(

Ja Swissair :'( :'( :'(

 

Ja,ja,ja.....

 

Minusta tuntuu,että sä et ole enä nuoriso? ;D

 

Voi mikä setti ......

 

Lisäääääääää vaaaaan :thmbup:

 

Kiitos Zürichistä.

 

Chris

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienoa nostalgiaa, Jukka !   :thmbup:

Kyllä kunnon lentokoneessa pitää olla 4 moottoria ja ropelit joten en malta olla kuokkimatta:

Tarom:in ja Balkan:in IL-18:a EFOU

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo mutta onneksi se savu jota nuo neljä moottoria työnsi tulemaan pysyi suurin piirtein ulkopuolella::) Neljä paksua  savuvanaa oli sitäluokkaa, että kun kerran seurattiin platalla Kaheksantoistasen lähestymista, Finnskin mekanikko loihe lausumaan: onko se tulessa !

Markku

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No piti minunkin innostua hienoista vanhoista kuvistanne ja pukata muutama kuva näkyville. Nuo on kuvattu 1970-luvun alussa ja puolivälissä. Kuvissa näkyvä LOT:n Il-18 on näemmä sama koneyksilö kuin Jukan kuvassa mutta vain toiselta puolelta.

 

 

Interflugin Il-18

[ attachment removed ]

 

LOT:n Il-18

[ attachment removed ]

 

Bulairin Il-18

[ attachment removed ]

 

Aviogenexin Tu-134

[ attachment removed ]

 

Aeroflotin Tu-134

[ attachment removed ]

 

LOT:n Tu-134

[ attachment removed ]

 

Balkanin Tu-154

[ attachment removed ]

 

Tarom:in Il-62

[ attachment removed ]

 

CSA:n Il-14    Kuka tunnustaa olevansa etualalle tupsahtanut kuvaaja!

[ attachment removed ]

 

Oli jännä huomata että diat olivat säilyneet kovin eri tavoin. Agfan filmeissä oli värit edelleen noin 25 vuoden jälkeen kohdallaan ja Kodakeissa pahimmin vääristyneet. Mitä tästä opimme: emme yhtään mitään tai korkeintaan sen, että digikuvilla pääsee lähes Agfan tasolle  ;)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt vasta huomasin, että IL-18 moottorin suojapellit ovat erilaiset ulommassa ja sisemmässä moottorissa.  Ja se pakollinen kysymys  ;D , miksi ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla