Mikko Heimo

HK:lta 16.5.

27 viestiä aiheessa

Tänään kävi muutamia itäkoneita, sekä Primeran md-82.

 

 

RA-12974

[ attachment removed ]

 

Laskeutu siis 22R:lle.

[ attachment removed ]

 

Heti perää tuli tämä RA-85788.

[ attachment removed ]

 

Air Balticin Fokkeri YL-BAR.

[ attachment removed ]

 

Tää lähti aika raskaan näkösesti, TF-JXB.

[ attachment removed ]

 

Etuvinkkelistä ;)

[ attachment removed ]

 

Tämmönenki oli jossain vaiheessa ilmestyny RA-82042.

[ attachment removed ]

 

An-12 lähti.

[ attachment removed ]

 

Väliin OH-LGG.

[ attachment removed ]

 

SE-RBA

[ attachment removed ]

 

Tu-154:n nousukulmaa.. :thmbup:

[ attachment removed ]

 

Yakin nousukulma.. ;D:thmbdn:

[ attachment removed ]

 

Ja lisäilkääpäs taas omianne!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et sattunut nappaamaan Finnairin bussia (OH-LVH)? Kun itse tuolla saavuin..... Näin muuten Antonovinkin ensimmäistä kertaa LIVEnä :thmbup: On se ISO :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivoja kuvia olet nappaillut.  :thmbup:

Mitäs tuo UTAirin Tupolevi HK:lla teki? Eikös vastaava kone käynyt viimeviikonloppunakin täällä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivoja kuvia olet nappaillut.  :thmbup:

Mitäs tuo UTAirin Tupolevi HK:lla teki? Eikös vastaava kone käynyt viimeviikonloppunakin täällä?

 

Taisit vastata itse itsellesi  ::) (olisikohan hakenut pois paxit jotak toi :laugh:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisit vastata itse itsellesi  ::) (olisikohan hakenut pois paxit jotak toi :laugh:)

 

Niinhän se sitten varmaankin oli. Osoitinpa taas kerran oman ajattelu-, sekä palasien paikoilleen loksauttelu kyvyttömyyteni. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et sattunut nappaamaan Finnairin bussia (OH-LVH)? Kun itse tuolla saavuin

En. Mille radalle se muuten laskeutu ja milloin?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvännäköistä kuvasarjaa jälleen, tänään EFHK:lla tainnut olla, mennä ja tulla 7 eri Itäkonetta  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkä koneet nuissa itäraa(u)doissa on kuin nuin käryttää :P

 

Kyllä kun Anttonoovi kävi pirkkalassa niin kunnon soundit :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitkä koneet nuissa itäraa(u)doissa on kuin nuin käryttää :P

 

 

An-12 ainakin 4 x Ivchenko Al-20K Turboproppia a 4015 Hp (2994 Kw)  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Missäs se Fokkeri on?

Hyvä kooste kuitenkin näistä mitä nyt tyrkyllä oli!  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

Laitetaan pari tältä päivältä...

 

AN-124 sekä Fokker 100...

 

Ja ilmahan oli kuin morsian :thmbup:!

 

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kellekäs toi fokkeri kuuluu? Kun en saa rekkarista ainakaan omalla näytölläni selvää muuta kuin alun

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kellekäs toi fokkeri kuuluu? Kun en saa rekkarista ainakaan omalla näytölläni selvää muuta kuin alun

 

OE-IIC, International Jet Management

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moikka!

 

Se on OE-IIC ja värien puolesta on saman virman kone kuin OE-IIB...

 

Vähän taas paloi tuo kuva,kun en viitsinyt kunnolla säätää...Hieno kone joka tapauksessa!

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva, että kuvista tykättiin. :)

Muutama lisää illalta.

 

Konttorit kiiltelee 8)

[ attachment removed ]

 

UPS:änkin pystyy jo kuvaamaan. (N325UP)

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maallikkona voisin syyttää venäläistä tekniikkaa.

Tankataanko noita Antonoveja ym. täällä?

 

 

Kyllä tankataan...

 

Elikkä Idän ihmeiden tekniikka on varmaan syynä savuttamiseen...

 

-Jukka ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaako joku sanoa, miksi itärauta savuttaa noin? Käyttääkö ne jotain halpaa kerosiiniä?

 

Samaa kirassia ne käyttää (siis mikäli tarvitsevat pa täydennystä HK:lla) kuin muutkin. Se on vain yksinkertaisuudessaan niin, että esim. venäläinen moottoritekniikka on vanhanaikaista (vaikkakin luotettavaa), verrattuna länsimaisiin. Silloin kun esim. nuo AN-12:n Ivchenkot suunniteltiin, mm. polttoainetalous ja sitäkautta ympäristöystävällisyys ei varmaankaan ollut päällimmäisenä prioriteettina - vaan mekaaninen luotettavuus ja helppo huollettavuus. Yksinkertainen design -> toimii melkeen millä polttiksella hyvänsä, ei ole kriittinen vaihtelevista olosuhteista jne.  Monimutkaisemmilla (teknisesti hienostuneemmilla) systeemeillä, l. kallis, saadaan sitten mm. kulutusta ja päästöjä kuriin.  

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla