Olli Vainio

Blue1:lle uusia reittejä

13 viestiä aiheessa

Tämäpä on aivan tosi hienoa. Pitääkin päästä testaamaan tuo kovasti inhoamani Avro.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä osuudesta itse tuossa tosin pidän entiten. ;)

Blue1 aloitti tämän kuun alussa suorat lennot Helsingin ja Oulun välillä, ja paikkojen myynti on ylittänyt yhtiön johdon mukaan kaikki odotukset. Blue1 lisääkin päivittäisten vuorojensa määrää näiden kaupunkien välillä 24. toukokuuta neljästä viiteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta missä on Joensuu? >:(

Itä-Suomessa?

Mutta asiaan. Blue1 aikoo näköjään ihan tosissaan toimi muunakin, kuin vain SASsia syöttävänä yhtiönä, joka sinänsä on minusta hieno asia. Olen käyttänyt Blue1:a kohtuullisen paljon viime aikoina ja en voi sanoa muuta kuin olleeni erittäin tyytyväinen, niin koneisiin kuin palveluunkin.

Mielenkiintoinen valinta muuten tuo Amsterdam. Mistähän se on tullut mukaan kuvioihin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuopioon oon ehkä menossakin tossa heti kun kesäloma alkaa niin aion varmasti mennä Blue1:lla jos noin halvat hinnat on!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskon että tuolle Kuopion reitille löytyy kyllä matkustajia. Kun Flying Finn aloitti niin ilmiselvästi oli jonkin sorttista ennakkoasennetta uutta yhtiötä kohtaan. Myöhemmin tämä muuttui ja Finnairinkin kuten VR:n oli reagoitava. Nyt kun FF suoritti pääavauksen ja joutui tekemään likaisen työn niin uskon että Blue1.lla on loistavat mahdollisuudet pärjätä reitillä.

Tuo aloitusajankohta on mielestäni erikoinen sen puolesta että liikematkustaminen tietääkseni vähenee kesälomakauden ajaksi ja perinteisesti Golden Air on siirtynyt lennättämään hiljaisempia vuoroja Finnairin sijasta.

Uskon että tuo RJ 85 on juuri sopiva reitille. MD-83 oli mielestäni aivan liian suuri. RJ85 on sopivasti suurempi ja nopeampi kuin ATR joten MD-/ATR- kalustojen väliin tulee kuin tilauksesta uusi ja sopivampi konetyyppi. Olen matkustanut konetyypillä Muncheniin kerran ja oli ihan OK.

Lentomatkustajiksi tuli alhaisien hintojen myötä paljon sellaisia henkilöitä jotka aiemmin suorittivat matkansa henkilöautoilla ja junilla. Siis aivan uudet matkustajat oppivat käyttämään lentokonetta. Tämä on tärkeää myös tulevaisuudessa jos aiotaan pärjätä tällä reitillä.

Mutta lopullisen sanan sanovat maksulliset asiakkaat ja ja erityisesti liikematkustajat. Yrityksien kannattaisikin varmaan verrata säästöjä suorassa hinnassa verrattuna yhtiön tai henkilökunnan saamiin Finnair-plus pisteisiin. Osansa tulevaan täyttöasteeseen saattaa olla myös tuolla Blue1:n SAS-taustalla.

Itse olen kovasti "Finnairilainen" mutta katson tätä myös tavallisen "kaapuntilaesen" kannalta. Muistan kun FF aloitti lennot Kuopiosta niin silloin Finnair toivotti kilpailijansa rehdisti (?) tervetulleeksi reitille. Mitenkähän on nyt?

Eero Karhunen (EFKU)

VFINN0123

MD-80 Co-pilot

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta missä on Joensuu? >:(

Just niin! Olisi tarvetta reitille kesällä! Saisivat sinnekkin lennellä Mikon iloksi ;)

~Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti tuo Kuopion reitti vetää yhtähyvin kuin Oulun. Ihan hyvä vaan että joku vähän kilpailee Finnairin kanssa. Tuossa artikkelissa mainittiin että ovat todella tyytyväisin Oulun reittiin niin varmasti löytyy katetta puheillekkin kun katsoo täällä varaustilannetta ja sitä paljonko oikeasti menee porukkaa koneeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toivottavasti tuo Kuopion reitti vetää yhtähyvin kuin Oulun. Ihan hyvä vaan että joku vähän kilpailee Finnairin kanssa. Tuossa artikkelissa mainittiin että ovat todella tyytyväisin Oulun reittiin niin varmasti löytyy katetta puheillekkin kun katsoo täällä varaustilannetta ja sitä paljonko oikeasti menee porukkaa koneeseen...

Kyllä itse uskon, että jos lentävät noinkin halvalla, niin aivan varmasti rupeaa vetämään. Käsittääkseni Helsinki - Kuopio on ollut Oulun ohella yksi Finnairin tuottavimpia reittejä. Ja kyllähän se rupesi FlyFillekin lopussa kannattamaan. Liian myöhään valitettavasti :-\

Itse ainakin lennän sillä yhtiöllä mikä tarjoaa halvimmalla lennot Kuopioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyl kelpaa avata uusia reittejä kun veivät Avron Tampereelta kokonaan pois.

Mielestäni mielettömän hieno kone, hienompaa saa hakea, mutta niinkuin Timo jo totesi niin ei ehkä ihanin kone ajateltuna vaikka jotain sen paris työskenteleviä.

Vaikka itekin on notkee ku rautakanki niin kyl paikat on kipeenä ruumareissun jälkeen.

Viime aikoina kun lehtiä on lueskellu niin mielettömän halpoja lentoja on ko. yhtiöllä ollu että uskois ainakin matkustajia riittävän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Amsterdamiin suomesta Avrolla... nannaa, samoin toi EFHK EFMA kuulostaa ihan kivalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään