Muita kuvia albumissa Läpilaskuja dialippaalle

EGSS300881 N447T

Reijo Puumalainen

Jatketaan CL-44 tarinaa vielä tällä Conroy Skymonster modifikaatiolla, joka vuonna 1970 konvertoitiin kahdeksan vuoden ikäisestä CL-44:stä - ideoijana kukas muu kuin John Conroy, joka oli jo saattanut paksuksi Boeing Stratocruisereita Aero Spacelinesin Super Guppy projektissa. Transmeridean Air Cargo aloitti operoinnit koneella vuonna 1970. Kuvaa ottaessa se oli seissyt jo toista vuotta Stanstedin reunalla kun uusi British Cargo Airlines ei saanut taakseen suotuisia tuulia. Vuonna 1982 N447T aktivoitui Heavylift Cargon toimesta aina vuoteen 1993. Sen jälkeen lentoja teki sekalainen määrä operoijia, mutta lennot tällä vuosituhannella ovat jääneet vähiin ja viime vuodet kone on seisonut Bounemouthin kentän laidalla. Viimeinen yritys kunnostaa kone lentokuntoiseksi oli niinkin hiljattain kuin vuonna 2018. Hyvä suoritus kuitenkin on että 39:stä CL-44:stä konemonsteri on kahdesta jäljelle jääneestä yksilöstä se parempikuntoinen.



4 henkilöä tykkäävät tästä

Albumista

  • 150 kuvaa
  • 61 kommenttia

Kuvan tiedot

Laite: NIKON CORPORATION NIKON Z 7_2

  • 60 mm
  • 1/30
  • f f/10.0
  • ISO 64
Kaikki Exif-tiedot

1 Kommentti

Sopisiko tähän vielä täytteeksi tunnelmallinen kuva saman puljun perus CL-44:sta. G-AZIN Las Palmasin palmujen ja kuun alla vuonna 1979.60525cd780c5c_GCLP271279G-AZIN(3).thumb.jpg.14aa1cb3d7f4327191c4631c1b4a46dc.jpg

1 henkilö tykkää tästä

Jaa kommentti


Link to comment

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään