Sekalaisia kuvia Vaasan lentoasemalta (EFVA/VAA). Jaettu albumi.

  • 1 094 kuvaa
  • 266 kommenttia

1 094 kuvaa

    • 0
    • 58
    • 0
    • 58
    • 0
    • 63
    • 0
    • 46
    • 0
    • 40
    • 0
    • 95
    • 0
    • 65
    • 0
    • 72
    • 0
    • 238
    • 0
    • 205
    • 0
    • 229
    • 0
    • 308
    • 0
    • 301
    • 0
    • 461
    • 0
    • 385
    • 0
    • 422
    • 0
    • 397
    • 0
    • 379
    • 0
    • 313
    • 0
    • 273
    • 0
    • 239
    • 0
    • 279
    • 0
    • 272
    • 0
    • 223
    • 0
    • 230
    • 0
    • 218
    • 0
    • 252
    • 0
    • 264
    • 0
    • 253
    • 0
    • 244
    • 0
    • 260
    • 0
    • 254
    • 0
    • 245
    • 0
    • 290
    • 0
    • 345
    • 0
    • 331
    • 1
    • 426
    • 2
    • 515
    • 0
    • 247
    • 0
    • 234
    • 0
    • 263
    • 0
    • 295
    • 0
    • 267
    • 0
    • 296
    • 0
    • 338
    • 0
    • 369
    • 2
    • 430
    • 0
    • 343
    • 0
    • 307
    • 0
    • 466
  • Viestit

    • Luftwaffen hävittäjä-ässä Gunther Rall vieraili Suomessa vuonna 2006 (oliko myös 2003?) ja esitelmöi Vantaan Ilmailumuseolla kokemuksistaan. Onkohan tästä tilaisuudesta ja sen jälkeisestä nimikirjoitusten jakotilaisuudesta olemassa videota? Oheinen kuva on kopioitu virtualpilots.fi -sivuilta. Jussi
    • 2 tunnin lento, joka ei lähde minnekään  (fake flight) Kun oikea lento ei onnistunut koronarajoitusten takia, Taiwanissa oli mahdollista päästä 2 tunnin "lennolle", jota varten oli näytettävä passi, saatava virkailijalta boarding card ja sitten läpäistävä turvatarkastus ja immigration, minkä jälkeen lentoemäntä ohjasi matkustajan paikalleen koneeseen jossa "lennon" aikana lentoemäntä tarjoili juotavaa ja lounasboksin. Kasvonaamarit piti olla muulloin paitsi juodessa tai syödessä. Riemu tosiaan kesti 2 tuntia mutta China Airlinesin A330 ei todellakaan liikahtanut yhtään mihinkään päin. Mutta saihan siinä kokea lentokentän ja lentokoneen tuoksun, sikäli kuin kasvomaskin läpi hajut tuntuvat. 60 onnekasta valittiin 7000 vapaaehtoisen joukosta kokemaan tämäkin ihmeellisyys. Jutussa on yksi video ja valokuvia jotka selittävät paremmin mistä oli kysymys. https://luxurylaunches.com/travel/complete-with-a-passport-check-issuing-a-boarding-pass-to-in-flight-food-taiwan-airport-is-offering-travel-starved-tourists-a-fake-2-hour-flight-experience-on-a-plane-that-never-takes-off.php Yksi vähän vastaava kokemus on osunut omalle kohdalle. Vuonna 1975 saapui Helsinkiin Finnairin ensimmäinen laajarunko, DC-10 OH-LHA. Finnairilaisten joukosta arvottiin kone täyteen ja arpa osui kohdalle. Arpaonni osui toisenkin kerran, kun koneessa arvottiin kartongeittain punaista Norttia, johon oli painettu North Staten sijasta teksti Finnair, koneen kuva ja teksti DC-10 1975. Norttiaskin kuva löytyy tarvittaessa googlella. Anyway, kartonki tuli voitettua, säästöön ei jäänyt yhtään. - Mutta yksi ero oli Finnairin lennolla ei minnekään: Kympillä sentään rullattiin kiitotien päästä päähän ja takaisin.
    • Jonkinlainen Caravellen tekninen manuaali löytyi kellarista. Sisältää ATA-ryhmät 71-80, 83 ja 91. Sijainti Espoo, mutta postituskin onnistuu. HP 20e  
    • Karjalan Ilmailumuseossa Lappeenrannassa on kaksi VL Pyryn runkoa / raatoa. Ne on kuulemma pelastettu sinne jostain kesämökin takapihalta, mistä? Tuosta pidemmästä runko-osasta löysin tunnuksen PY-16, mikähän lie tuon lyhyemmän tunnus ollut?
  • Tulevat tapahtumat