Sekalaisia kuvia Vaasan lentoasemalta (EFVA/VAA). Jaettu albumi.

  • 1 236 kuvaa
  • 302 kommenttia

1 236 kuvaa

    • 0
    • 79
    • 0
    • 93
    • 0
    • 104
    • 0
    • 130
    • 1
    • 175
    • 0
    • 121
    • 0
    • 175
    • 0
    • 198
    • 0
    • 150
    • 0
    • 187
    • 0
    • 145
    • 0
    • 118
    • 0
    • 106
    • 0
    • 104
    • 0
    • 100
    • 0
    • 95
    • 0
    • 93
    • 0
    • 93
    • 0
    • 145
    • 0
    • 148
    • 0
    • 137
    • 0
    • 116
    • 0
    • 107
    • 0
    • 259
    • 0
    • 250
    • 0
    • 258
    • 0
    • 239
    • 1
    • 271
    • 0
    • 165
    • 0
    • 162
    • 0
    • 150
    • 3
    • 445
    • 0
    • 199
    • 0
    • 220
    • 0
    • 168
    • 1
    • 329
    • 0
    • 305
    • 0
    • 249
    • 0
    • 215
    • 0
    • 183
    • 0
    • 170
    • 0
    • 175
    • 0
    • 159
    • 0
    • 295
    • 0
    • 276
    • 0
    • 289
    • 0
    • 261
    • 0
    • 234
    • 0
    • 270
    • 0
    • 221
  • Viestit

    • Kiitos muistutuksesta, kello huollettu 1,5 vuotta sitten ja käyttelen sitä satunnaisesti. 
    • Pitkäkestoisia ovat Rotin vuodet....
    • Vanhat mekaaniset kellot kannattaisi käyttää kellosepän huollettavana, jos niitä meinaa pitää käynnissä. Jos edelisestä huollosta ei ole tietoa, niin käyttäminen voi jopa vahingoittaa koneistoa. Tyypillinen huolto, siis pelkkä puhdistus ja öljyäminen tasku- ja rannekelloille maksaa satasen tienoilla. 30-luvun taskukellon huolto maksoi neljä vuotta sitten Longinesin "merkkihullossa" 92 €. Edellinen huolto oli tehty 60-luvulla, eli oli jo aikakin. Vanhat kasvi- ja eläinpohjaiset öljyt pikeentyvät massaksi jopa muutamassa vuodessa.Uudemmat synteetiset öljyt kestävät pitempään mutta nekin kuivuvat ja menettävät ajan mittaan voitelykykynsä. 7-8 vuotta on jo pitkä aika näillekin öljyille. Huollettu kello kannattaa pitää käynnissä muutaman kerran vuodessa, että öljykalvo säilyy.    
    •   Ei niin kovin nuori, sillä kuva on otettu kaksikymmentä vuotta sitten (18/6/1991) Nummelassa, kun lensin ekaa kertaa L-13 Blanikilla (OH-860). Kyse ei siis ollut nuorisoleiristä. Mikki ilma-aikaa minulla on vain MiG-15UTI:n takapenkillä kerran keväällä 1972 Rissalassa. Tuo ensilentoni Blanikilla jäi hyvin mieleen, sillä lensin etuohjaamosta ja kysyin heti hinauksen alettua takaohjaamossa olevalta ystävältäni, jolla oli jo ainakin yksi Blanik-lento takanaan, että mitä hänen nopeusmittarinsa näyttää. "Nollaa", tuli vastaus. "Niin minunkin", totesin takaisin. No, jatkoimme normaalisti, mutta irroituksen jälkeen tulimme heti laskuun ja poistimme pitot-putken suojuksen. Suojus oli tulpattu läpinäkyvä vesiletkun pätkä. Sen jälkeen uusi hinaus ja hieman pitempi lento. Vuoro Topille. Roti   
    • Roti on kuvassa komea ja nuari, eli ollaan Suamessa vissiin? Dosaaf-nats… anteeksi -punapioneerinuarisojärjestön ja SNS:n järjestämällä partiolentoleirillä. Tässä tilaisuudessa luultavasti kasvatettiin uutta mik-lentäjien sukupolvea. Kirjoitin koolla, että ei sekoiteta ukkoa neuvostoliitolaiseen entiseen mig-hitsaajaan. Nummela?
  • Tulevat tapahtumat