Kuvia Hallista (EFHA)


Kuvia Hallin lentokentän historiasta nykyhetkeen. Jaettu albumi.
  • 2 kuvaa
  • 0 kommenttia

  • Viestit

    • 2017 mies lensi Finnairin lennolla Helsingistä Vietnamiin. Finnairin lahjakortti ei kelvannut lennolla maksuvälineeksi, no mitä tämä "urho" sai mieleen pieneen päihtyneeseen päähänsä -> meni ja laittoi vessan ns päreiksi. Käräjaoikeus antoi tuomion tänään ja mies saa maksaa 43.000 € ja sai myös vuoden ehdollista. https://yle.fi/uutiset/3-11605449
    • Aika erikoinen on tämänkin tapaus Finnairin koneessa. 43.000 euroa maksaa tämänsorttinen matkanteko lisää lipun päälle. https://yle.fi/uutiset/3-11605449?origin=rss
    • Cathay on nyt ilmoittanut siirtävänsä kaikkien tilaamiensa 777-9:n toimituksia "vuoden 2025 tuolle puolen". https://www.executivetraveller.com/news/cathay-pacific-boeing-777x-delivery-delayed
    • Air Indian ostoprosessissa 31. elokuuta tuli ja meni, ja Tata Groupkin näyttää kadonneen takavasemmalle. Uusi määräaika, ties kuinka mones, olisi nyt 15. joulukuuta. Kaupan syntymisen esteenä on edelleen se, että ostajan pitäisi ottaa vastatakseen 3 miljardin dollarin verran Air Indian velkoja. Tässä tilanteessa tuskin kukaan sellaiseen suostuu. Mutta Intialle tyypilliseen tapaan aikaa voidaan venyttää ja uskoa, että jonkun hölmön mielestä Air India on niin houkutteleva ostos, että joku sen haluaa. https://www.business-standard.com/article/companies/air-india-privatisation-bidding-deadline-likely-to-be-extended-to-dec-15-120102100548_1.html
    • Samaa mieltä Samin kanssa, elikkä firman oma päätös, mutta toisaalta perustuu kyllä ihan vaan siihen tosiasiaan, että jos niitä vähäisiä lentoja pyöritettäisiin 800 pilotin voimin niin eihän siitäkään mitään tulisi. Silloinkin siellä lentäisi porukka todella pienillä tunneilla, mikä taas ei ole turvallista sekään. Se on useimmiten parempi firmalle käyttää pientä "ydinporukkaa" sen vähäisen työn tekemiseen mitä on tarjolla ja antaa muiden olla lomalla (tai lomautettuna ym.), kuin yrittää väkisin vääntää tunteja kaikille tasapuolisesti. Toisaalta juurikin kaikki lomautuksiin ym. liittyvä paperityö on myös raskasta elikkä jos nyt lentäjät tekisivät jotain 4h työviikkoa vs. kokonaan lomautettu, niin kyllähän tuo kokonaan lomautettu on parempi vaihtoehto. En edes tiedä miten valtion korvaukset juoksisivat tuollaisessa tapauksessa. En sitten tiedä olisiko esimerkiksi voinut tehdä niin, että vaikkapa 2kk lentävät ryhmä x ja sitten 2kk lentävät ryhmä y ym. Elikkä että rotatoisi isompaa porukkaa kerrallaan. Tämänhän Samikin tuossa mainitsi.
  • Tulevat tapahtumat