Milanon Malpensan museo


Timo Partanen
Albumin luonut
Timo Partanen

Kävelyetäisyydellä Malpensan terminaalista on mielenkiiintoinen museo, entinen 1910 - 1990 toiminut Capronin tehdas

  • 11 kuvaa
  • 0 kommenttia

  • Viestit

    • Osmon laittamien ´lätkien´ ansiosta selvisi koneyksilökin! Moranen MS-301 valmistuslaatasta saatiin samalla aikaisemmin konetiedoista puuttunut valmistusnumero; 956. Tämä Kohtalokkaat lennot kirjassa kerrottu tapaus on kyseessä:
    • Kukaan tuskin yllättyi, ja jos yllättyi, niin tietääpähän ensi kerralla suhtautua varauksella tällaisiin projekteihin. Tämä oli itselleni alusta alkaen se oletuslopputulema. En tietenkään toivonut että näin kävisi, mutta kuten aiemmin kirjoitin, hyvästelin rahat kun osallistuin antiin. Minulle tämä oli profiilisijoitus. Olen todella, todella pahoillani kaikkien niiden puolesta jotka olivat tässä hankkeessa todellisesti mukana, paljon työtä valui nyt hukkaan. Leuka rintaan jne.
    • Noin pikaisella googlettamisella ainakin 2017 julkaistussa selvityksessä iso osa Vantaan riskiluokka I ongelmallisista ruuduista sijaitsevat Helsinki-Vantaan kentän etelän tai idän puolella. Lisäksi suurin osa noista kentän läntisen puolen alueista ovat harvaan asuttuja ja siten riskiluokka lienee alhainen, jonka lisäksi Vantaankoskella sijaitsee paloasema. Samasta selvityksestä löytyvät määritelmät myös vasteajalle ja muille vastaaville määritelmille. Tässä asiassa lienee taustalla Helsingin Avilta 2019 saama 20 miljoonan uhkasakko, johon liittyvät kartat ja taulukot näyttäisivät löytyvän jonkun tekemästä tietopyynnöstä. Karttaa kun katsoo niin monet näistä alueista sijaitsevat Malmin kentän läntisellä ja pohjoisella puolella, joten kaupunki laskenee että hyvin pienillä investoinnilla saadaan painettua Malmin ja Suutarilan suunnan aikoja alas, kun taas esimerkiksi Konalan alueen ongelmaruutujen ratkaisemiseksi kaupunki päätyi vuokraamaan tilat väliaikaiselle pelastusasemalle.
    • Nina, tämä kuva lienee siitä toisesta Moranesta Uusikylästä. Moottoria tarjottiin minullekin, mutta silloin 2000-luvun alussa ei ollut mitään mahdollisuuksia maastavientiin.  Käsittääkseni tässäkään Moranessa ei ollut lentäjää ohjaamossa. On näitä Moraneita useita vielä paikallistamatta.  Itse käytin paljon aikaa Vytegran alueella,kun etsimme He-115 Jennyä ja samalla kolmea Moranea eli Kuusela, Juselius ja Erikson.  Niistä viimeisin on luultavasti viety Andoma-joen varrelta vasta 2000-luvun alussa. Terveyttä Karjalan tasavaltaan ja onnea tuleviin etsintöihin !
  • Tulevat tapahtumat