Kuvia Hangosta (EFHN)


Kuvia Hangon lentokentän historiasta nykyhetkeen. Jaettu albumi.

  • 542 kuvaa
  • 119 kommenttia

542 kuvaa

    • 0
    • 211
    • 0
    • 256
    • 0
    • 467
    • 0
    • 550
    • 0
    • 493
    • 3
    • 637
    • 0
    • 693
    • 0
    • 742
    • 0
    • 431
    • 0
    • 445
    • 0
    • 591
    • 0
    • 490
    • 0
    • 455
    • 0
    • 472
    • 0
    • 474
    • 0
    • 478
    • 0
    • 446
    • 0
    • 481
    • 0
    • 481
    • 0
    • 511
    • 4
    • 769
    • 0
    • 527
    • 0
    • 496
    • 0
    • 453
    • 0
    • 531
    • 0
    • 411
    • 0
    • 409
    • 0
    • 383
    • 0
    • 382
    • 0
    • 440
    • 0
    • 415
    • 0
    • 415
    • 0
    • 492
    • 0
    • 388
    • 0
    • 440
    • 0
    • 446
    • 0
    • 417
    • 0
    • 456
    • 0
    • 514
    • 0
    • 527
    • 0
    • 607
    • 0
    • 547
    • 0
    • 459
    • 0
    • 436
    • 0
    • 453
    • 0
    • 470
    • 0
    • 433
    • 0
    • 655
    • 0
    • 585
    • 0
    • 511
  • Viestit

    • Niinpä, mikään tekninen tuote ei ole valmis kaupalliseen toimintaan ensimmäisten prototyyppien julkaisun aikaan, vaan sen saavuttaminen vaatii pitkän ja joksus tuskallisen hyväksymisprosessin. Se on tie, joka kaikkien  kaupalliseen toimintaan tähättävien laitteiden - mukaanlukien lentokoneet - pitää kuitenkin taivaltaa. Kyse tuossa mun jutussa on siitä, että olisi hyvä käyttää mielikuvitusta siinä, miten se perusongelma, eli ihmisten pääsy kaupungista X maailmalle ja takaisin voitaisiin taata mahdollisimman kustannustehokkaasti. Jos asiaa pohdittaessa ainoa hyväksyttävä ratkaisu nykyisillä matkustajamäärillä on liikenne esim ATR-tyyppisellä kalustolla kentältä X suoraan Helsinkiin, ollaan menossa selkeästi kalliiseen umpikujaan.  Toin tämä ajatuksen mukaan tähän keskusteluun.uutena "out-of-the-box" ideana, mutta en väitä olevani ajatuksen takana. Tämän aamun Hesarissa on asiasta pidempi artikkeli. Siinä puhutaan esim Merenkurkun alueen liikenteestä sähkölentokoneella mahdollisuutena.
    • Oikeat rekisteritunnukset ovat G-YMMG ja G-YMMK.
    • Topilta oiva lähtö aiheeseen, mutta ei olla Mikkelissä. Kivitalosta kuitenkin on kysymys.
    • Tämä kanadalaisen Twin Otterin onnettomuusvideo oli mennyt minulta aiemmin ohi silmien. Nyt chekkasin ASN:stä tapahtuman ja onnettomuustutkinnan raportin. Tältä noin 290 metrin pituiselta kiitotieltä oli aiemmin pääsääntöisesti tehty siirtolento pienellä tankkauksella ja ilman matkustajia noin 10 km päässä olevalle pitemmälle kiitotielle. Siellä oli tankattu matkalentoa varten ja otettu matkustajat. Nyt yritettiin lentoonlähtöä täydellä tankkauksella, kahdella pilotilla ja kolmella matkustajalla. Seurauksena oli yksi palovammoihin kuollut matkustaja ja vakavia palovammoja saanut lentäjä sekä tuhoutunut Twin Otter. Rodney https://aviation-safety.net/database/record.php?id=20070708-0 https://tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/2007/a07w0128/a07w0128.pdf "Findings as to Causes and Contributing Factors The take-off was attempted at an aircraft weight that did not meet the performance capabilities of the aircraft to clear an obstacle and, as a result, the aircraft struck a telephone pole and a telephone cable during the initial climb. A take-off and climb to 50 feet performance calculation was not completed prior to take-off; therefore, the flight crew was unaware of the distance required to clear the telephone cable. The southeast end of the airstrip was not clearly marked; as a result, the take-off was initiated with approximately 86 feet of usable airstrip behind the aircraft. The take-off was attempted in an upslope direction and in light tailwind, both of which increased the distance necessary to clear the existing obstacles."  
    • Sieltä lähdetään liikkeelle: Mikkelin keskustassa sijaitseva graniittitalo, ex. Mikkelin taidemuseo?
  • Tulevat tapahtumat