Kuvia Hangosta (EFHN)


Kuvia Hangon lentokentän historiasta nykyhetkeen. Jaettu albumi.

  • 422 kuvaa
  • 97 kommenttia

422 kuvaa

    • 0
    • 61
    • 0
    • 188
    • 0
    • 670
    • 0
    • 313
    • 1
    • 350
    • 0
    • 352
    • 0
    • 276
    • 0
    • 331
    • 0
    • 555
    • 0
    • 299
    • 0
    • 335
    • 0
    • 308
    • 0
    • 348
    • 0
    • 342
    • 0
    • 304
    • 0
    • 343
    • 0
    • 282
    • 0
    • 301
    • 0
    • 362
    • 0
    • 405
    • 0
    • 347
    • 0
    • 402
    • 1
    • 523
    • 0
    • 378
    • 0
    • 323
    • 0
    • 386
    • 0
    • 521
    • 0
    • 697
    • 0
    • 637
    • 3
    • 1057
    • 0
    • 813
    • 0
    • 715
    • 0
    • 546
    • 0
    • 541
    • 0
    • 717
    • 0
    • 486
    • 0
    • 461
    • 0
    • 454
    • 1
    • 1218
    • 0
    • 372
    • 0
    • 420
    • 0
    • 408
    • 0
    • 484
    • 0
    • 452
    • 0
    • 395
    • 0
    • 380
    • 0
    • 435
    • 0
    • 405
    • 4
    • 826
    • 0
    • 596
  • Viestit

    • Marko, onko lentopäähineen kaapelijohdon päässä olevassa koskettimessa yhtään mitään merkintöjä, (moniko napainen)? Niistä tiedoista saattaisi olla apua. Suomalaisten lentopäähineiden valmistukseen ja huoltoon vuosien 1943-44 asiakirjojen perusteella tarvittiin seuraavia tahoja: - Oy Friitalan Nahkatehdas: valmistus ja korjaus (myös saksalaisten päähineiden korjaus), - Oy L.M. Ericsson Ab: päähineeseen kuuluvat kuulokesuojukset mikrokuulokkeineen, kumipunoksella ja kaapelikytkimellä, kaksoiskurkkumikrofonit, - Oy Hartsiteollisuus: "Pistikkeitä lentopäähineitä varten", Tarveaineet; mustaa bakeliittia (massaa) sekä messinkitankoa eri kokoja, - Valtion pesula, Tampere: "Erilaisten lentopäähineiden pesua. Maksutta". Näyttäisi, että päähineitä on ollut riittävästi vuonna 1944, koska pesula otti huuvia vastaan torjuntataistelujen aikanakin 52 kpl. (28.6.44). Saksalaisia lentopäähineitä oli tullut ilmavoimien käyttöön eri reittejä jo aikaisemminkin, mutta selviä todettavia tilaussopimuksia tehtiin 1943-44: - Vuonna 1943 tilattiin (ja saatiin) Saksasta 100 kpl. kesälentopäähineitä FuG VII -lentokoneradioasemaan sopivilla mikrokuullokkeilla ja pistikkeellä "MT-koneita ym. hävittäjäkoneita varten". Ensisijaisesti toivottiin saatavan uusimallisia kesäpäähineitä verkkoyläosalla, kaikkia kokoja 25 kpl. välillä 57-60, - Vuonna 1944 tilaus Saksasta; lentopäähineitä (talvi) tilattu 120 / saatu 120. Lentopäähineitä (kesä) tilattu 220 / saatu 220.  
    • Olisko tämä NAV warningsien alimpana oleva lentokielto notam tuolle paikalle? En jaksanut noita koordinaatteja alkaa tarkistamaan. TEMPO RESTRICTED AREA EFR1105 ESTABLISHED AND ACT. AREA LATERAL LIMITS 6020N02138E 6018N02231E 6008N02227E 6005N02134E 6020N02138E. FLYING WI TEMPO RESTRICTED AREA FORBIDDEN LOWER: SFC UPPER: 10000FT AMSL FROM: 22SEP18 0500 TO: 24SEP18 1500 EST (A2462/18) https://www.ais.fi/ais/bulletins/efinen-fr.htm
    • Uutisten mukaan Turun saaristossa on lentokielto alueella 22.9.2018, jossa on päällänsä poliisioperaatio. Noin lennonvalmistelun näkökulmasta selailin C - ANS Finlandin sivuja, mutta en löytänyt mitään lentokieltoon viittaavaa tiedotetta.
      Missä osiossa tämä lentokielto on julkaistu?   https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005837481.html
    • Kävin katsomassa Pekan mainitseman Wikipedian sivun "Spear Air Oy". Olisiko liikaa toivottu, että sieltä löytyisi myös jotain positiivista. Olkoonkin, että Keihäsen liiketoiminnat menivät konkurssiin, mutta olihan mies mahtava edelläkävijä ja merkittävä suunnan näyttäjä suomalaiselle matkailulle. Kalevi Keihänen ansaitsee paljon tunnustusta rohkeista ja ennenkuulumattomista oivalluksistaan. Vaikka loppupuolella hänen toimenpiteensä menivätkin hieman överiksi, ei se poista hänen aiempia positiivisia aikaansaannoksiaan. Kuka muu Suomessa on rohjennut hankkia kaksi nelimoottorista suihkukonetta (tietenkin huomioiden Kahumäen veljesten viirupyrstö), kuka muu on aloittanut massaturismin Kanarialle, kuka muu on tehnyt yhtä ja toista muuta mitä Kalevi Keihänen teki? Hän oli sosiaalisen median johtohahmo ennenkuin koko some nykymuodossa edes keksittiin. Ihmettelen sitäkin, mikä saa meidät vähättelemään Finnairin ja ilmailuviranomaisen roolia Keihäsen selkäänpuukotuksessa? Keihänen jatkoi Karhumäen veljesten viitoittamalla tiellä ja kärsi saman kohtalon osittain samoista syistä, eivätkä ne kaikki syyt liittyneet rahaan tai taloudenpitoon. Seppo    
    • Nämä arvokkaat herrat pitäisi paikallistaa. 
  • Tulevat tapahtumat