Kuvia Hangosta (EFHN)


Kuvia Hangon lentokentän historiasta nykyhetkeen. Jaettu albumi.

  • 435 kuvaa
  • 103 kommenttia

435 kuvaa

    • 0
    • 149
    • 0
    • 215
    • 0
    • 246
    • 0
    • 254
    • 0
    • 194
    • 0
    • 170
    • 0
    • 153
    • 0
    • 182
    • 0
    • 173
    • 0
    • 226
    • 0
    • 236
    • 0
    • 216
    • 0
    • 256
    • 0
    • 308
    • 0
    • 490
    • 0
    • 977
    • 0
    • 516
    • 1
    • 564
    • 0
    • 519
    • 0
    • 436
    • 0
    • 469
    • 0
    • 851
    • 0
    • 431
    • 0
    • 452
    • 0
    • 438
    • 0
    • 460
    • 0
    • 461
    • 0
    • 421
    • 0
    • 483
    • 0
    • 408
    • 0
    • 409
    • 0
    • 495
    • 0
    • 551
    • 0
    • 485
    • 0
    • 541
    • 1
    • 688
    • 0
    • 530
    • 0
    • 452
    • 0
    • 504
    • 0
    • 660
    • 0
    • 813
    • 0
    • 735
    • 3
    • 1259
    • 0
    • 982
    • 0
    • 802
    • 0
    • 639
    • 0
    • 630
    • 0
    • 891
    • 0
    • 579
    • 0
    • 553
  • Viestit

    • Scramble.nl:n mukaan kyseessä oli VFA-102 -laivueen F/A-18F (NF-111 / 166888).
    • ...ja näkyvyys keskustelun perusteella ei kovin ihanteellinen.
    • Tuossa jutussa tarkoitettu GPS-INS ei vastaa liikenneluokan lentokoneen IRS:ää tai sen tarkkuutusta toimintansa osalta. Jutussa on kyse INS-avusteisesta GPS-vastaanottimesta (tälläinen on kätevä vaikkapa autonavigaattorissa joka joutuu silloin tällöin katveisiin esim. tunnelien ja korkeiden talojen takia), kun taas liikenneluokan koneissa kyse on inertiasuunnistusjärjestelmästä, johon GPS on vain yksi sensori muiden joukossa. Jos siis inertian ja gps:n välille tulee olennainen ristiriita, järjestelmän paikkatieto säilyy inertian mukaisena eikä inertian laskemaa paikkaintegraalia lähdetä muuttamaan. Samassa lentokoneessa on tyypillisesti kaksi tai kolme rinnakkaista inertiajärjestelmää, joiden dataa voidaan vertailla keskenään ja sitä kautta valvoa järjestelmien oikeaa toimintaa ristiin. Järjestelmissä on myös kykyä sulkea pois virheellistä tietoa antavia sensoreita, jos esimerkiksi DME/DME antaa yhtäläisen paikan IRS:n laskeman paikan kanssa, ja GPS jotain muuta, niin eipä se järjestelmä luota GPS:ään siinä tilanteessa.
    • Sanoisin, että siinä lukee ”mekaanikko lentäjä Simola”. Lentäjä-sana tarkoitti tuolloin myös Ilmailuvoimien palveluksessa olevaa maahenkilöstöä, ainakin asevelvollisia eli varusmiehiä. Osmo Jalovaara kirjoitti tänne foorumille näin: (Ketju: Kuka on oikea lentäjä?) Kirjoitettu Joulukuu 25, 2011 ·  ”Avataanpa uusi dimensio tähän keskusteluun. 1920-luvulla kutsuttiin kaikkia Suomen ilmailuvoimissa palvelleita varusmiehiä lentäjiksi, vaikka he eivät olleet saaneet mitään lentokoulutusta. Tämä nimike esiintyi myös virallisissa asiakirjoissa, joten he jos ketkä olivat (oikeita) lentäjiä. Myöhemmin nimike muuttui lentosotamieheksi.” Jukka
  • Tulevat tapahtumat