Kuvia Ivalosta (EFIV)


Sekalaisia kuvia Ivalon lentoasemalta (EFIV/IVL). Jaettu albumi.

  • 591 kuvaa
  • 18 kommenttia

591 kuvaa

    • 0
    • 41
    • 0
    • 46
    • 0
    • 50
    • 0
    • 49
    • 0
    • 54
    • 0
    • 72
    • 0
    • 112
    • 0
    • 80
    • 0
    • 77
    • 0
    • 142
    • 0
    • 146
    • 0
    • 139
    • 0
    • 138
    • 0
    • 135
    • 0
    • 123
    • 0
    • 117
    • 1
    • 224
    • 0
    • 545
    • 0
    • 428
    • 0
    • 213
    • 0
    • 281
    • 0
    • 234
    • 0
    • 245
    • 0
    • 285
    • 0
    • 277
    • 1
    • 461
    • 0
    • 294
    • 0
    • 306
    • 0
    • 326
    • 0
    • 228
    • 0
    • 171
    • 0
    • 190
    • 0
    • 159
    • 0
    • 166
    • 0
    • 151
    • 0
    • 136
    • 0
    • 119
    • 0
    • 114
    • 0
    • 207
    • 0
    • 196
    • 0
    • 195
    • 0
    • 205
    • 0
    • 194
    • 0
    • 218
    • 0
    • 188
    • 0
    • 160
    • 0
    • 186
    • 0
    • 211
    • 2
    • 248
    • 0
    • 176
  • Viestit

    • Maailmanmestarit saapuvat Suomeen kello 14:30 lennolla AY7512 Bratislavasta.  Siirtolento AY7511 HEL-BTS nousi hetki sitten. Koneena Airbus A320 OH-LXM. Lähde: Ilta-Sanomat Varmistus: Flightradar24  
    • Oikein, kyseessä on Alvar Aallon varhaistyö eli Jyväskylän työväentalo. Nykyisin siinä toimii Aalto-sali mm. juhla- ja kokouspaikkana. Nopein siis jatkaa.
    • Kooste Aero A.11-HS. koneiden laskuvarjoihin liittyvistä lennoista - puutteineen. Koneita oli kaikkiaan 8 kappaletta, n:ot AE-41 - AE-48. Käytössä vv. 1927-1939. AE-41. Ei laskuvarjohyppyjä. AE-42. 11.3.1928. Kers Heinänen/vänr Eskola. Laskuvarjohyppy. Oulussa 13:25-13:45. Korkeus 600 m. AE-42. 13.3.1928. Kers Heinänen/vänr Eskola. Laskuvarjohyppy. Vaasassa 18:00-18:40. Korkeus 600 m. AE-42. 16.6.1928. Vääp Lundén/kapt Nuotio. Laskuvarjohyppy. Kauhava 18:30-18:55. Korkeus 500 m. AE-42. 17.6.1928. Vääp Lundén/vääp Salonen. Laskuvarjohyppy. Kauhava 19:00-19:30. Korkeus 500 m. AE-42. 2.8.1928. Vääp Lundén/vääp Salonen. Laskuvarjohyppy. Utti 14:40-14:55. Korkeus 500 m. AE-43. Ei laskuvarjohyppyjä 26.2.1937 mennessä. Koneen viimeinen lento tehtiin 3.12.1937. (Lentopäiväkirjan malli vaihtui irtosivuilla koottavaksi v.1937, ja se on kateissa). AE-44. 16.3.1930. Kers Laitinen/alik Röhr. Laskuvarjon pudotus. Vaasa 14:40-14:55. Korkeus 800 m. AE-44. 29.6.1930. Kers Laitinen/alik Röhr. Laskuvarjoheitto. Kauhava 19:20-19:30.Korkeus 500 m. AE-44. 6.8.1930. Kers Laitinen/alik Röhr. Laskuvarjopudotus. Boholm 20:10-20:25. Korkeus 600 m. AE-44. Koneen lentopäiväkirja n:o 4 päättyi 25.11.1936. Koneen viimeinen lento oli 11.6.1937. (Uudenmallinen lentopäiväkirja on kateissa). AE-45. 18.9.1927. Luutn Malinen/luutn Harju-Jeanty. Laskuvarjostin hyppy. Kauhava 16:10-16:20. Korkeus 400 m. AE-45. Koneen lentopäiväkirja n:o 4 päättyi 30.6.1938. Koneen viimeinen lento oli 12.10.1938. (Uudenmallinen lentopäiväkirja on kateissa). AE-46. 18.3.1928. Lentom Väänänen/kapt Lorentz. Laskuvarjohyppy. Tampere 13:55-14:20. Korkeus 600 m. AE-46. Koneen lentopäiväkirja n:o 4 päättyi 7.2.1938. Koneen viimeinen lento oli 14.12.1938. (Uudenmallinen lentopäiväkirja on kateissa). AE-47. Koneen kaikki lentopäiväkirjat ovat kateissa. AE-48. 14.9.1928. Vääp Salminen/vääp Salonen. Laskuvarjohyppy. Utti 13:40-14:00. Korkeus 800 m. AE-48. 12.11.1928. Vääp Salminen/vääp Salonen. Laskuvarjohyppy. Utti 14:55-15:10. Korkeus 500 m. AE-48. Kaikki lentopäiväkirjat tallessa (myös se uudenmallinen irtolehdistä koottava). Koneen viimeinen lento oli 1.4.1939.          
    • Jyväskylän työväenyhdistyksen talo Väinönkadulla. Alvar Aallon merkittävä työ. Nopein jatkakoon uudella kuvalla.
    • Ei olla Tampereellakaan. Rakennuksessa on toiminut teatteri.
  • Tulevat tapahtumat