Kuvia Ivalosta (EFIV)


Sekalaisia kuvia Ivalon lentoasemalta (EFIV/IVL). Jaettu albumi.

  • 852 kuvaa
  • 22 kommenttia

852 kuvaa

    • 0
    • 184
    • 0
    • 202
    • 0
    • 177
    • 0
    • 187
    • 0
    • 303
    • 0
    • 388
    • 0
    • 255
    • 0
    • 281
    • 1
    • 314
    • 0
    • 285
    • 0
    • 240
    • 0
    • 225
    • 0
    • 218
    • 0
    • 225
    • 0
    • 205
    • 0
    • 194
    • 0
    • 222
    • 0
    • 202
    • 0
    • 315
    • 0
    • 281
    • 1
    • 410
    • 0
    • 332
    • 0
    • 228
    • 0
    • 256
    • 0
    • 195
    • 0
    • 203
    • 0
    • 173
    • 0
    • 148
    • 0
    • 143
    • 0
    • 140
    • 0
    • 156
    • 0
    • 154
    • 0
    • 150
    • 0
    • 140
    • 0
    • 248
    • 0
    • 250
    • 0
    • 245
    • 0
    • 341
    • 0
    • 346
    • 0
    • 288
    • 0
    • 283
    • 0
    • 251
    • 0
    • 227
    • 0
    • 266
    • 1
    • 358
    • 0
    • 220
    • 0
    • 180
    • 0
    • 169
    • 0
    • 201
    • 0
    • 192
  • Viestit

    • Kävin Lappeenrannan museolla 28.9.2019 ja siellä ne olivat. Pyryjen lisäksi muita tuotuja olivat Utin ABC:lla ollut An-2 runko ja Gnat (GN-106).
    • Venäläinen Petljakov Pe-3 teki pakkolaskun Inarijärven puuniemeen 11.9.42. Suomalainen komennuskunta purkikoneen ja kuljetti veneellä koneen osat 50 km.n päähän Nellimöön, isomat koneen osat haettiin rekipelillä Inarijärven jäädyttyä. Nellimöstä koneen osat vietiin 350 km.n matkan kuoruma-autoilla Rovaniemelle, josta osat lastatiin junaan ja vietiin Tampereelle. Kone kunnostottiin Suomen ilmavoimille tunnuksella PE-301. Peltjakov Pe-3 oli lentänyt Neuvostoliiton ilmavoimissa arviolta 150 tuntia. Suomen ilmavoimissa PE-301 lensi 74 tuntia 10 minuttia. PE-301 oli tullut 2.7.1944 klo 13.10 siirtolentona Lappeenrantaan, tarkoituksena oli lähteä kuvauslennolle Karjalan kannakselle, mutta kameroita ei olut vielä asennettu. PE-301 tuhoutui 2.7.1944 Lapeenrannan lentokentän pommituksessa klo 20 jälkeen. Alla PE-301 kaikki päivämäärät, lentojen tarkoitus, lentoaika, koneella tehtyjen laskujen lukumäärä sekä PE-301 koneella lentäneet henkilöt.
    • Maisemassa oli jotain tuttua ja tuntematonta. Asemarakennus sentään paljasti paikan. No, mennään nyt tällä. Ilmailun kanssa ei suurempaa tekemistä, mitä nyt joku sotakone tehnyt aikanaan kovan laskun joidenkin kilometrien päähän.
    • Tässä Chris Reaa ja hauskaa ja hienoa autourheilutaidetta: https://www.youtube.com/watch?v=Ifzo_ZJu4yA
    • Kuvat ovat Lappeenrannasta Paraturneelta 2003. Pilviraja Lappeenrannassa oli 800 m, joten porukka sentään pääsi hyppäämään. Odottelimme sään paranemista Utissa pari tuntia ennen EFLP:an jatkoa. Turneen ainoa varavarjokeikka tuli Lappeenrannassa. Keli oli aika haastavaa alkumatkan kentillä, mutta parani loppupäivän aikana. Tumille jatkovuoro. Rodney
  • Tulevat tapahtumat