Kuvia Ivalosta (EFIV)


Sekalaisia kuvia Ivalon lentoasemalta (EFIV/IVL). Jaettu albumi.

  • 848 kuvaa
  • 22 kommenttia

848 kuvaa

    • 0
    • 121
    • 0
    • 160
    • 0
    • 121
    • 0
    • 174
    • 1
    • 185
    • 0
    • 167
    • 0
    • 148
    • 0
    • 141
    • 0
    • 149
    • 0
    • 137
    • 0
    • 116
    • 0
    • 100
    • 0
    • 118
    • 0
    • 112
    • 0
    • 227
    • 0
    • 202
    • 1
    • 292
    • 0
    • 234
    • 0
    • 163
    • 0
    • 170
    • 0
    • 143
    • 0
    • 136
    • 0
    • 124
    • 0
    • 106
    • 0
    • 101
    • 0
    • 98
    • 0
    • 110
    • 0
    • 108
    • 0
    • 101
    • 0
    • 96
    • 0
    • 192
    • 0
    • 203
    • 0
    • 187
    • 0
    • 272
    • 0
    • 266
    • 0
    • 234
    • 0
    • 205
    • 0
    • 185
    • 0
    • 171
    • 0
    • 194
    • 1
    • 269
    • 0
    • 173
    • 0
    • 134
    • 0
    • 126
    • 0
    • 153
    • 0
    • 156
    • 0
    • 232
    • 0
    • 203
    • 0
    • 170
    • 0
    • 147
  • Viestit

    • 747-matkustajaversiot harvenevat (jäljellä enää Lufthansalla, Air Chinalla, British Airwaysillä, Corsairilla, Korean Airilla, Thai Airwaysillä ja Virgin Atlanticillä) ja niillä on luultavasti vain vähän käyttöä tämänhetkisessä tilanteessa. Rahtiversiot kuitenkin lentävät edelleen. Niitä on käytössä Kalitta Airilla, Korean Airilla, UPS:llä, Atlaksella, Asianalla, China Airilla, Cathayllä, Cargoluxilla, Polarilla, Nippon Cargolla, SkyLease Cargolla, Suparna Airlinesilla, Qatar Airwaysillä ja EVA Air Cargolla. Lisäksi Boeing on luvannut kolme 747-400LCF Dreamlifteriä lainaksi viranomaisten käyttöön.  https://www.businessinsider.com/boeing-747-resurgence-in-cargo-as-passenger-airlines-retire-2020-3?r=US&IR=T#while-the-747-is-quietly-being-removed-from-the-worlds-passenger-fleets-its-serving-a-higher-purpose-in-the-fight-against-a-global-pandemic-and-will-live-on-in-cargo-fleets-for-years-to-come-31
    • Menee taas vahvasti OT:ksi, mutta sallittakoon. Olen ottanut talteen Blue Wings ja muut lentoyhtiölehdet matkustaessani talteen epäsäännöllisesti 1980-luvun alusta. Niitä on kertynyt lähes 1000 kpl (18  kopiokonepaperilaatikollista, joista 11 on luetteloitu) ja hieman yli 100 lentoyhtiötä. Turvaohjeita löytyy 380 lentoyhtiöstä noin 1700 erilaista ja tietenkin vielä ainakin tuplamäärä vaihtareita. Yrjöpusseja ei ole kuin reilut 150 erilaista. Valitettavasti luettelointini on puutteellista viimeisen kuuden vuoden ajalta osan päivityksistä hävittyä kovalevyn hajotessa.  Jos joku keräilijä haluaa niin vaihtaa voin. Yrjöpussit mieluummin käyttämättöminä, mutta harvinaiset kelpaavat vähän käytettyinäkin. Rodney  P.S. Myös lentoyhtiöiden postikortteja löytyy, etenkin LH, joka on ollut kiitettävä tarjonnassaan. P.P.S. Ja tietenkin ruokalistoja, mutta valtaosa niistä on kaukaisilta vanhoilta hyviltä ajoilta, kun busineksessa pääsi matkustamaan. P.P.P.S. Lentoyhtiöiden Ugly Boxeja myös löytyy muutama pahvilaatikollinen, valtaosa AY:n 1980-90-luvuilta ja luetteloimatta.  
    • Taitaapi olla Suomen Posti Oyj, Postintaival 7.
    • Tuo on havainnekuva Helsinki-Malmin terminaalin viereen vuonna 2037 rakennettavasta toimistorakennuksesta. Haarukoidaan Uusimaa.
    • Mänttä-Vilppulan kaupunki on jättänyt hallinto-oikeuteen lausuntonsa, joka koskee kaikkia kolmea tehtyä valitusta. Kaupungin mielestä valitukset ovat aiheettomia ja perusteettomia ja ne tulee hylätä. Kuinkas muutenkaan. KMV-lehti kertoo eilisessä jutussaan olennaiset kohdat, jotka taas löytyvät io-techin bbs:n sivun 26 loppupuolelta: https://bbs.io-tech.fi/threads/lakeside-airpark-finland-taas-tyhmiae-koijataan.225767/post-6778827 Lausunnosta saa vaikutelman, että kaupunki on suuttunut siitä, että jotkut ovat kehdanneet valittaa heidän maanmainion projektinsa suunnittelusta, sopimuksista ja rahoituksesta. Toisinsanoen, kaupunki haluaa jääräpäisesti puskea projektia eteenpäin, vaikka sillä ei olisi mitään menestymisen mahdollisuuksia. "Mutta kun kyseessä on meidän elinvoimahanke". Tuolla toisella foorumilla kerrotaan, että projekti oli alunperin 3 vuoden urakaksi ajateltu. Nyt kaupunki on venyttänyt aikahorisontin 12 vuoden mittaiseksi. Tulee mieleen, että jos siitä rahoittajan myöntämästä lainasta maksetaan 6 % korko, niin kuka mahtaa tienata vaikkei rakennusprojekti etenisi lainkaan? No, tuli ilmi myös että escrow-pankiksi tulee Pohjois-Hämeen Osuuspankki, ja lakiasioissa on käytetty ainakin asianajotoimisto Fennoa. Pikkuhiljaa asiat selviävät, mikä lienee ollut myös valittajien päämäärä. Ja valittajilla on vielä mahdollisuus antaa hallinto-oikeudelle omat selityksensä, minkä jälkeen hallinto-oikeus vasta käsittelee ja ratkaisee asian.
  • Tulevat tapahtumat