Kuvia Joensuusta (EFJO)


Sekalaisia kuvia Joensuun lentoasemalta (EFJO/JOE). Jaettu albumi.

  • 79 kuvaa
  • 3 kommenttia

79 kuvaa

    • 0
    • 128
    • 0
    • 145
    • 0
    • 95
    • 0
    • 68
    • 0
    • 84
    • 0
    • 78
    • 0
    • 84
    • 0
    • 80
    • 0
    • 80
    • 0
    • 138
    • 0
    • 139
    • 0
    • 182
    • 0
    • 188
    • 0
    • 174
    • 0
    • 362
    • 0
    • 332
    • 0
    • 320
    • 0
    • 216
    • 0
    • 243
    • 0
    • 237
    • 0
    • 212
    • 0
    • 540
    • 0
    • 503
    • 0
    • 454
    • 0
    • 451
    • 0
    • 451
    • 0
    • 593
    • 0
    • 637
    • 0
    • 871
    • 0
    • 677
    • 0
    • 928
    • 0
    • 910
    • 0
    • 880
    • 1
    • 906
    • 1
    • 1040
    • 0
    • 900
    • 0
    • 968
    • 0
    • 810
    • 0
    • 733
    • 0
    • 737
    • 0
    • 853
    • 0
    • 739
    • 1
    • 818
    • 0
    • 706
    • 0
    • 741
    • 0
    • 721
    • 0
    • 895
    • 0
    • 764
    • 0
    • 846
    • 0
    • 1074
  • Viestit

    • Yökyöpeleille - itsenäisyyspäivän hurmoksesta selvinneille - vinkki: alueella käytiin jo 1800 -luvun lopulla pienimuotoinen käsikähmä, jolloin altavastaajaksi jäänyt osapuoli pakeni ns. tuonnemmaksi. Tämä ei ole savolainen vinkki, vaan totisinta totta.
    • 7.12.2019 AY7507 A319 OH-LVL OVB 00:30->01:11 - HEL 00:30->01:04. Lennon arvioitu kesto 4h53min ja pituus 3405 kilometriä. Koneessa tuskin on painoa paljoakaan, mutta kuinkas lähellä ollaan A319 kantaman huippuja?
    • Pahoittelut vanhan viestiketjun henkiinherättälystä mutta tässä olet aivan oikeassa. Faija (Reino, Väinön vanhin pikkuveli) oli omien sanojensa mukaan kuin puulla päähän lyöty kun näki kansikuvan veljestään. Itse en ole koskaan aiemmin nähnyt tätä kuvaa, joten kiitokset Timo Partaselle sen liittämisestä ensimmäiseen viestiin. Kertomuksia Väinöstä kuulin aikoinaan paljon, veljessarjan hurjapää joka oli onnistunut 1910-luvulla Viipurissa puhumaan itsensä nuorena kloppina matkustajaksi taitolentonäytökseen. Naama oli näkkärillä sen jälkeen ja kun pilotti kysyi miltä tuntui, Väinö oli haudanvakavana todennut että se mikä äsken oli housuissa on nyt niskassa. Lentäminen kuitenkin vaikutti jääneen veriin kerralla. Hakeutui Blenheim-koulutukseen koska kyseessä oli aikansa nopein kone ilmavoimissa. Faijalla oli tallessa hyvä määrä Väinön tavaroita, niistä mielenkiintoisimpana lentäjän nahkatakki joka valitettavasti oli muutama vuosi sitten löydettäessä kuivunut siihen kuntoon että se hajosi murusiksi kosketuksesta. Puhetta oli myös siitä että Väinö olisi ollut Mannerheim-ristin saajien joukossa ja että numeroimaton risti olisi olemassa, virallisesti luovuttamattomana mutta faijan suhteilla (kunniarajajääkäriksi kutsuttu nuorena pioneerikomppanian insinööriluutnanttina, kenraalikunnan ryyppykaveriksi) "tiskin alta" haltuun saatuna, mutta kaikkia Väinöltä peräisin olevia tavaroita ei ole ainakaan toistaiseksi löytynyt. Kyseessä on todella mielenkiintoinen kokonaisuus historiaa. Faija totesi monta kertaa että olen yhtä reikäpäinen kuin hänen veljensä oli ja aivan pienestä pitäen kiinnostunut lentämisestä, ja nyt jälkikäteen on henkilökohtaisella tasolla mielenkiintoista nähdä materiaaleja ja kuulla hieman virallista historiikkia asioista. On hieman häritsevää kuinka paljon vanhin poikani muistuttaa isosetäänsä (jopa enemmän kuin minua) kun näitä kuvia katsoo. Joka tapauksessa hyvää itsenäisyyspäivää kaikille. Tämä on se yksi päivä vuodessa kun tulee hieman tutkittua historiassa tapahtuneita asioita ja tämä viestiketju oli hyvä löytö.
    • Vähän hämäsi tuo kunta-kaupunki -vinkitys. ICAO-paikat olivat muuten lukittuina, mutta Hernesaari oli mulla mukana ja Peijas ei. Myllypuron kalliolla on tullut aikoinaan peuhattua serkkujen kanssa, mutta sehän ei tietenkään auttanut tässä. Oli melkoinen hakeminen, mutta kärsivällisyys palkittiin nyt kun oli joutilasta aikaa. Mennään eteenpäin. Missäpä nyt oltaisiin? Ei ilmailukytkentää, nyt alkuun...
    • No löytyihän se kun vähän potkii! Kyseessä on maisema Viikin peltojen laidalta Myllypuron puoleiselta kalliolta Arabian suuntaan. Viisi ICAO-tunnus  lentopaikkaa ovat Malmi (EFHF), Helsinki-Vantaa (EFHK), Jorvin sairaala (EFEJ) , Meilahden sairaala (EFHY) ja Peijaksen sairaala (EFPE). Hernesaarikin olisi ollut vielä viime vuonna, muttei enää. 100 km säteellä mukana oli korpikenttien lisäksi myös Hämeenlinnan ja Lahden sairaaloiden helikopterikentät, joista ensimmäinen on suljettu toistaiseksi AIP:n mukaan. Vuoro Tumille!
  • Tulevat tapahtumat